Beantwoord

Geen verbinding via wcd, wel via isra punt

  • 22 December 2018
  • 6 reacties
  • 1006 Bekeken

Ik heb vandaag het installatiepakket ontvangen. Volgens de handleiding heb ik allereerst geprobeerd om de Huawei op de wandcontactdoos in de woonkamer aan te sluiten. Na een uur brandde het wan lampje nog niet. Dus heb ik alles afgekoppeld en het ISRA punt opgezocht in de meterkast.

Daar trof ik een oude lasdop constructie als ISRA aan. Conform het stappenplan heb ik de Huawei op het rood/blauwe aderpaar aangesloten. Met een spaghetti aan verlengdozen heb ik nu de Huawei kunnen aansluiten direct op het ISRA punt. En het wan lampje brandde vrijwel direct.

Is er een mogelijkheid om het signaal op de WCD terug te krijgen zodat ik de Huawei rechtstreeks in de woonkamer kan aansluiten? Boven het WCD heb ik namelijk een los stopcontactpunt zitten zodat ik zonder spaghetti aan verlengsnoeren de Huawei van stroom kan voorzien. Bij gebrek aan een stopcontact in de meterkast is mijn gang nu een obstacle course geworden en dat lijkt mij ook niet de beste uitgangspositie.
icon

Beste antwoord door Folkert 22 December 2018, 23:07

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Hoi Joosie,

Qua optimale verbinding (snelheid) is het aan te bevelen het modem zo direct mogelijk op het ISRA punt aan te sluiten. Als je het modem dan toch in de kamer wil zorg er dan voor dat je een kwalitatief goede kabel trekt (aan 1 stuk) van het ISRA punt naar de woonkamer. Zorg voor goede contacten/verbindingen en eventueel een nieuwe WCD.

Het zal wel even klussen worden maar dan profiteer je ook maximaal van je VDSL snelheid.

Groet, Folkert
Hoi Joosie,

Qua optimale verbinding (snelheid) is het aan te bevelen het modem zo direct mogelijk op het ISRA punt aan te sluiten. Als je het modem dan toch in de kamer wil zorg er dan voor dat je een kwalitatief goede kabel trekt (aan 1 stuk) van het ISRA punt naar de woonkamer. Zorg voor goede contacten/verbindingen en eventueel een nieuwe WCD.

Het zal wel even klussen worden maar dan profiteer je ook maximaal van je VDSL snelheid.

Groet, Folkert


Hoi Folkert,

Dat je met een kabel trekken de boel kan herstellen snap ik. Maar hoe sluit je zo'n utp kabel dan aan op het israpunt? Want die heb ik na het overnamepunt deel conform de handleiding opgeknipt om het rood/blauwe aderpaar met de aansluitbox te verbinden.

Of kan ik de bestaande utp kabel die naar de WCD loopt toch nog werkend krijgen ook al zit de aansluitbox bij de isra er tussen? Want de aansluiting direct op het isra in de meterkast is geen goed idee puur praktisch gezien.

Joost
Reputatie 7
Badge +3
Hoi Joost,

Tussen ISRA punt en modem worden geen UTP kabels gebruikt maar RJ11 kabels. Ze lijken wel op elkaar maar RJ11 kabels/connectors hebben minder aders/contacten. Kijk dus even goed wat er voor kabel loopt naar jouw WCD. Op het ISRA punt kun je een RJ11 doos monteren zodat je de RJ11 kabel er zo in kunt klikken.

RJ11 kabels, dozen en WCD's zijn er in veel kwaliteiten en slechte kwaliteit kan je internet snelheid negatief beïnvloeden.

Wellicht kun je wat foto's plaatsen om te verduidelijken hoe de WCD en het ISRA punt er nu uitzien.

Groet, Folkert
Hoi Joost,

Tussen ISRA punt en modem worden geen UTP kabels gebruikt maar RJ11 kabels. Ze lijken wel op elkaar maar RJ11 kabels/connectors hebben minder aders/contacten. Kijk dus even goed wat er voor kabel loopt naar jouw WCD. Op het ISRA punt kun je een RJ11 doos monteren zodat je de RJ11 kabel er zo in kunt klikken.

RJ11 kabels, dozen en WCD's zijn er in veel kwaliteiten en slechte kwaliteit kan je internet snelheid negatief beïnvloeden.

Wellicht kun je wat foto's plaatsen om te verduidelijken hoe de WCD en het ISRA punt er nu uitzien.

Groet, Folkert




Zo heb ik het nu aangesloten. Maar zonder stopcontact in de buurt moet ik met verlengsnoeren in de weer. Kan ik het uiteinde van de RJ11 kabel die ik nu in de aansluitbox gebruik weer verbinden met het uiteinde van waar hij vanuit het overnamepunt via een leiding naar de wcd in de woonkamer wordt verlengd? Zo ja hoe? Door ook het uiteinde van de kabel na het overnamepunt te strippen en de beide rood/blauwe aderparen vast maken aan elkaar?
Reputatie 7
Badge +3
Dat zou kunnen hoewel niet ideaal. Het mooiste is vanuit de RJ11 box op de foto met 1 complete RJ11 kabel naar de WCD in de woonkamer. Lukt dat niet dan zorgen dat alle verbindingen van goede kwakiteit zijn. Blank gestript koperdraad en verbindingen solderen, maar daar moet je wel ervaring en een goede soldeerbout voor hebben.
Dat zou kunnen hoewel niet ideaal. Het mooiste is vanuit de RJ11 box op de foto met 1 complete RJ11 kabel naar de WCD in de woonkamer. Lukt dat niet dan zorgen dat alle verbindingen van goede kwakiteit zijn. Blank gestript koperdraad en verbindingen solderen, maar daar moet je wel ervaring en een goede soldeerbout voor hebben.

Duidelijk. Dan ga ik een 10/15m RJ11 kabel bestellen, die vanuit de RJ11 box via de bestaande buis naar de WCD trekken. Om bij de wcd rechtstreeks het modem aan te sluiten met de RJ11 kabel. Zal ik ook wel een springveer moeten zien te regelen want anders krijg je de kabel nooit vanuit de meterkast naar de wcd toe.

Solderen ga ik niet aan beginnen. Bij gebrek aan en ervaring en een soldeerbout. Dank voor het meedenken Folkert.

Reageer