Beantwoord

Glasverzel aansluitpunt

  • 9 December 2019
  • 3 reacties
  • 389 Bekeken

Beste,

Ik wil graag Tmobile-thuis bestellen ( TV en internet ) . Ik heb momenteel Ziggo via kabel aansluiting.

Op mijn huisadres is Glasvezel mogelijk, echter is de glasvezelkabel tot voor de deur aangelegd en heb zo dus geen glasvezelkabel daadwerkelijk binnenshuis met een kastje. ( Er steekt alleen een kabel uit voor mijn voordeur )

 

Ik wil graag overstappen van Ziggo naar T-mobile maar wil niet zonder tv en internet zitten als dit eerst geregeld moet worden door Reggefiber en zo ook de nodige tijd en eventueel “kosten” met zich mee zal brengen ...

 

Kan T-mobile / Reggefiber eerst dit voor mij onderzoeken / regelen alvorens ik ga overstappen ?

Wat is wijsheid en hoe wordt in zulke gevallen gehandeld voor nieuwe klanten die willen overstappen maar nog geen glasvezelkastje daadwerelijk in huis hebben ?

Alvast bedankt!

In afwachting van uw reactie,

 

Mvg Zorma

icon

Beste antwoord door TAVL 9 December 2019, 14:28

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7

Hey @Zorma,

Tof dat je naar ons wil overstappen! :grin: TAVL heeft hierboven al de nodige informatie gegeven en netjes de hele procedure uitgelegd. Het klopt als een bus dat wanneer je gebruik maakt van de overstapservice, je internetverbinding naadloos wordt overgezet. Je hoeft je daarover in ieder geval geen zorgen te maken. Wanneer je een aanvraag plaatst dan sturen wij de netwerkbeheerder aan om de glasvezelverbinding voor je in orde te maken. Deze kosten zijn niet voor jou, wel zo fijn!

Op onze website kun je na het invullen van je adresgegevens een indicatie krijgen van de opleverperiode. Wel handig om te weten; bij nieuwbouwwoningen en woningen waarbij de glasvezel nog aangelegd moet worden, kan de oplevering iets langer duren. Dit omdat de glasvezelverbinding nog in orde moet worden gemaakt door de netwerkbeheerder. Hoe dan ook sturen wij alle nodige partijen aan. Daarvoor hoef jij niks te doen!

Reputatie 7
Badge +15

@Zorma

Goed dat je nu nog nog geen abbonement afsluit anders kwam je zeker zonder te zitten.

Misschien is het denk ik nog niet mogelijk dat T-mobile iets voor je kan regelen omdat je nog geen klant bent. Zo u je eens contact kunnen opnemen met Reggefiber om te kijken wat hun zeggen? Je kunt ze bereiken op telefoonnummer 088-0063710

Voor een aansluiting in huis dien je hiervoor toestemming te geven door een glasvezel abbonement af te sluiten of melden bij de gene die de aansluiting in orde komt maken.

Reputatie 7
Badge +4

Goedemiddag,

Wat @Waqqas zegt is niet helemaal correct. Als je overstapt met de overstapservice blijft je abonnement doorlopen, totdat jouw diensten via glasvezel geactiveerd zijn. Pas dan meldt T-Mobile jouw diensten bij ZIGGO af. Haalt niet weg dat het prettig is om te weten wat de status is van een bepaald gebied. Zeker als de aanleg nog niet voltooid is. Dat kan een stuk langer duren dan als glasvezel al klaar in de woning aanwezig is. T-Mobile zou dit uit kunnen zoeken, zoals @Waqqas aangeeft. Dat kan ook via webcare. Zij lezen mee op dit forum en reageren vanzelf op dit forum. Dit kan even duren, omdat dit uitgezocht moet worden en is niet vooraf direct inzichtelijk voor een serviceprovider. De weergave via Fourstack of de wizard biedt dan ook geen absoluut beeld, maar een indicatie of glasvezel mogelijk is. Niet of dit door de netbeheerder al compleet is opgeleverd.

Reageer