Beantwoord

Glasvezel aanleggen

  • 28 March 2019
  • 4 reacties
  • 1017 Bekeken

Ik woon in Amsterdam (1031) en ik dacht dat dit een moderne stad was maar in mijn huis is nog geen glasvezelkabel aanwezig terwijl dat binnen het moderne internetgebruik steeds meer norm wordt, zelfs voor een modale gebruiker.
Nu is mijn vraag hoe ik in een glasvezelaansluiting zou kunnen krijgen zodat ook ik de 21ste eeuw kan betreden.
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 28 March 2019, 14:14

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Hallo @vadamsky,

tsja Amsterdam is wat dat betreft achter gebleven gebied. in slechts 14% is glasvezel beschikbaar.
op Urk is het zelfs 99%.

je kan een aanvraag doen bij mijnaansluiting.nl maar geef je niet zoveel kans.
dat betekend dat je alleen glasvezel kan krijgen als je diep in de buidel tast. dan praat je al snel over 15000 aansluitkostenen 400 per maand voor een zakelijke aansluiting.
Nu woon ik op 10 minuten lopen van het Centraal Station, maar wel in een vrijstaande benedenwoning n niet op 4 hoog achter dus zou het niet eens zo moeilijk moeten zijn om een kabel te leggen. Ook diverse buren die ook een woningen hebben die gelijkvloers en op straatniveau staan, dus lijkt het mij commercieel aantrekkelijk. Ook wonen we niet ver van een nieuwbouwwijk en ook een bedrijven terrein waar ze ook over glasvezelaansluitingen kunnen beschikken hoge kosten lijken mij wat overdreven.
Reputatie 7
je kan een aanvraag starten op mijnaansluiting.nl

heb zelf al eens een offerte gevraagd voor 30meter en kwam op 5000 euro
Reputatie 6
Laatst zag ik op een ander forum dat Ziggo wel voor 6000 Euro (138m) een aansluiting wou regelen. Is dan een coaxgrondkabel. Was vrijstaand huis, ver buiten de randstad, geen opstakels enz.
Het is allemaal niet moeilijk in theorie, maar graven en allerhande leidingen ontwijken enz heeft vooral in een dure stad en juist in deze 21ste eeuw nu eenmaal z'n prijskaartje.

Reageer