Beantwoord

Glasvezel aansluiting afspraak icm corona


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Ik heb even een vraag, ook al contact gehad met jullie klantenservice maar lees hier tegenstrijdige antwoorden…

 

aanstaande vrijdag komt een monteur van Guidion langs voor de installatie en er werd in eerste instantie gezegd dat dit door gedaan uitgevoerd dient te worden, is dus een verplichting en dat is ook wat ik lees hier op het forum.

Nu willen wij ivm het Corona gebeuren en een kleine van nu 3 maanden geen ‘vreemde’ over de vloer, ook gezien ons FTU in de woonkamer zit.

Volgens de klantenservice van jullie en Guidion is het mogelijk om telefonisch via de monteur van Guidion uitleg te krijgen hoe de mediaconverter op de FTU aangesloten moet worden, en dat ik dit dus met telefonische begeleiding mag uitvoeren terwijl dit in eerste instantie soort van ‘verboden’ is.

 

Om de 27e niet voor verrassingen te komen, wil ik graag een duidelijk antwoord wat er nu gedaan gaat worden.

Er zit momenteel een Genexis Gigabit FTU.

icon

Beste antwoord door MaiteNL 24 March 2020, 15:35

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hi @YRN 

Telefonisch aansluiten onder begeleiding is wel mogelijk in deze tijden met het coronavirus en zeker omdat het elke dag slechter gaat in Nederland.

Het is een mediaconverter aansluiten op het FTU kastje en de Zyxel modem op de mediaconverter volgens mij.

Bedankt voor je reactie @Waqqas ! Weet jij of de Genexis blijft zitten? Er zit bij die van ons geen voeding bij... 

Reputatie 7
Badge +15

Het is een mediaconverter aansluiten op het FTU kastje en de Zyxel modem op de mediaconverter volgens mij.

Reputatie 7
Badge +2

Hallo YRN,

T-mobile gebruikt zijn eigen glasvezel converter. De meeste bestaande converters zoals de Genexis werken niet of kunnen storingen tot gevolg hebben. Het glasvezelkastje moet daarvoor aangepast worden. Het is niet aan te raden om daar zelf aan te beginnen, als er schade ontstaat zijn er hoge kosten mee gemoeid.

Kan je een foto plaatsen van je huidige ftu / aansluiting?

Mvg. Marcel

@Marcel MCi heb 2 foto’s toegevoegd van de FTU.

 

Telefonisch gaven T-Mobile en Guidion aan dat alles telefonisch gedaan kan worden met de monteur die instructies kan geven.

Moet de Genexis worden voorzien van voeding en zo ja, is deze te krijgen via T-Mobile?

 

Reputatie 7
Badge +2

De Genexis kan niet gebruikt worden. Het kastje moet open en de glasvezelkabel moet dmv het bijgeleverde koppelblokje op de blauwe glasvezel aansluiting gekoppeld worden. Dit is een vrij lastig klusje, erg gevoelig materiaal.

De kap kan er pas af als de connectors naar beneden geschoven zijn! Als de kap eraf is moet de blauwe connector weer omhoog, dit gaat soms vrij lastig. Voorzichtig dus.

@Marcel MCi je bedoelt de voorste blauwe kabel in de Genexis?

Reputatie 7
Badge +2

Ja, inderdaad.

De blauwe connector naar beneden schuiven. (De groene staat al naar beneden zo te zien)

Dan rest alleen de vraag, heeft de Genexis dan voeding nodig? Vorig jaar hebben wij ons huis gekocht en toen geen voeding bij de FTU...

Reputatie 7
Badge +2

De Genexis wordt niet meer gebruikt! 

Het printje wordt eruit gehaald en alleen het lege kapje wordt teruggeplaatst.

 

Reputatie 2

Ik zit dus met het zelfde probleem en mag :blush: het nieuwe modem + mediaconverter zelf plaatsen.

 

dit is de situatie nu:

 

Klopt het dat het gele kabeltje, dat nu uit het linker witte kastje komt en in de DrayTek modem zit, in de Mediaconverter komt en ik daarna alleen nog het LAN kabel van de Mediaconverter naar de WAN poort van het nieuwe Zyxtel T50 modem moet doen? 

Is er toevallig ergens een YouTube filmpje van? Helaas nog geen succes gehad bij Guidion, zal wel druk zijn aan de telefoon.

Alvast bedankt voor jullie hulp :hugging:

Reputatie 2

niet meer nodig. Stoute schoen aangedaan en het zelf gedaan. Wist ik van tevoren dat het zoweinig voorstelde had ik het al eerder gedaan 😂😇

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @MaiteNL, wow dat heb je goed opgelost, chapeau! :smile: Heel brutaal hoor, maar zou je een foto van hoe het er nu uitziet met je aangesloten Zyxel modem en de media converter willen plaatsen in dit topic? Dan hebben we een leidraad voor users met dezelfde situatie! :grin: Held!

Reageer