Beantwoord

Glasvezel aansluiting problemen - Wacht op update (KPN)

  • 29 December 2020
  • 14 reacties
  • 525 Bekeken

Beste,

 

Na meerdere male telefonisch contact te hebben gehad wil ik het graag via deze weg doen (niet iedere keer in de wacht staan). Vanaf 17 december was de bedoeling dat wij internet van t-mobile zouden krijgen in ons nieuwe appartement (incl. T-Mobile verhuizing). Tot heden hebben we nog steeds geen internet ivm problemen bij KPN om in de centrale te kunnen komen door een verloren sleutel. Ik heb vanuit T-Mobile een goede service gehad door 3x onbeperkt internet te krijgen. Echter is het gebruiken van je telefoon hotspot niet ideaal kan ik vertellen, iedere keer reconnecten met TV, speakers, telefoon van vriendin, laptop, werklaptop etc…. en ja, hiervoor moet de hotspot iedere keer aan en uit. + batterijduur van je iPhone (12) is hierdoor zeer kort.

Buiten de service van T-mobile mbt onbeperkt internet is dit natuurlijk niet zoals verwacht en gewenst in je eigen huis. KPN is al vanaf de 15e ‘bezig’ met dit probleem maar dit duurt ons echt te lang. 

Is er een update? Zo ja, wat? Zijn er andere mogelijkheden?

 

Alvast bedankt,

Lars

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 18 January 2021, 14:27

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7

Hoi @Snadders ,

Dank je wel voor het delen van je ervaring! Ik zie dat er inmiddels contact is geweest met de telefonische klantenservice en dat er een update is gegeven. KPN/ReggeFiber wilt graag een afspraak met je maken om het probleem op te lossen. Je kan de netwerkbeheerder bereiken via 088-0063744. We zien vaak terug dat met een aansturing van zo’n monteur het probleem snel is opgelost. Excuses voor het ongemak! 

@Boris,
Dank voor je reactie. Ik ben wederom 2u van mijn dag kwijt aan het nabellen van jullie + KPN. Ik heb het door jullie aangegeven nummer gebeld en ben geïnformeerd dat ze geen (nooit) monteurs inplannen. Echter kon hij mij wel vertellen dat het probleem bij de wijkcentrale nog steeds niet is opgelost (dit loopt al vanaf begin december).
Telefonisch helpen je t-mobile collega’s me zeer netjes, behulpzaam en professioneel maar eerlijk gezegd ben ik hier helemaal klaar met deze situatie. Het is simpel, ik wil internet… Vooral in deze tijd waarin thuiswerken verplicht is. HELP.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Snadders, zolang de sleutel waarmee men de wijkcentrale in kan voor inspectie/herstel nog vermist is, kan de netbeheerder niet op afspraak komen. Mijn collega van de Klantenservice heeft hiervoor een vraag uitgezet bij de technische dienst. Je wacht inmiddels al langer op een sluitende oplossing en het spijt me dat er tot op heden nog weinig vanuit onze kant gedaan is om het te bespoedigen. 

Gelukkig heb je als noodoplossing een Unlimited Internet voucher gekregen. Hiermee kun je in ieder geval op mobiele hotspot online blijven met je PC/laptop. Is het gelukt om de voucher te activeren?

 

Hi @Jason, dat begrijp ik goed. Echter lijkt het me sterk dat er binnen een maand (zolang is KPN er al mee bezig) geen oplossing kan worden gevonden voor een vermiste sleutel….. toch? We bouwen immers geen Apollo raket;). Yes, ik heb wederom een nieuwe voucher, bedankt. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Snadders, ik kan je verzekeren dat de wijkcentrales erg goed beveiligt worden. Het zou natuurlijk zeer onwenselijk zijn als mensen met foute intenties makkelijk toegang konden krijgen tot een wijkcentrale, en vandaar dat er veel maatregelen getroffen zijn. Daarentegen ben ik het wel zeker met je eens dat het al veel te lang duurt bij KPN NetwerkNL.

Ik was daarom ook blij om te zien dat ze gisterennacht het ‘brand meester’ sein hadden gegeven, alleen zie ik nog weinig gebeuren op jouw internetverbinding. Daarom raad ik je graag aan om het volgende te proberen:

  1. Haal zowel het witte Zyxel modem als de zwarte Media Converter van het stroom.
  2. Na 30 seconden kan je de Media Converter weer aansluiten op de voeding.
  3. 30 seconden na het aansluiten van de Media Converter kan je het Zyxel modem weer aansluiten op het stroomnetwerk.

Ik hoor graag of het is gelukt, want wij willen niets liever dan dat je met ons raket-snelle internet verbonden bent!

@Cal raket-snelle internet is zeer gewenst. Het opnieuw aansluiten van het modem en de converter staat tegenwoordig op de to-do na het ontbijt. Helaas vandaag wederom zonder succes en nog steeds een rood lampje.

@Cal Day xxx - still no internet.

@Cal , kan ik nog iets verwachten? Helaas dag 20 zonder vast internet.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Snadders, het spijt mij heel erg dat wij nog niet meer voor je kunnen betekenen. Ik krijg weinig respons op mijn uitvragen richting KPN NetwerkNL, en ik heb daarom inmiddels ‘op meerdere paarden gegokt.’ Ik had je ook graag een update gegeven op de huidige stand van zaken, maar meer dan het eerder gegeven brand meester signaal door KPN NetwerkNL kan ik je eigenlijk niet doorgeven. Weet dat wij onze uiterste best doen om je snel online te krijgen!

 

PS: Wegens verlof ben ik de komende weken afwezig. Daarom heb ik mijn gewaardeerde mede-moderator @Jason gevraagd om jouw dossier in de gaten te houden, en ik weet zeker dat hij alles op alles zet om dit adequaat op te lossen.

Bedankt voor je support @Cal 

@Jason, Ik wil dolgraag bij jullie blijven ivm de goede service en positieve ervaringen door de jaren heen met mobiel en de laatste 2 jaar met thuis service. Echter kunnen mijn vriendin en ik op deze wijzen niet efficiënt thuiswerken. Ik wil jullie nog tot einde deze week geven en anders dienen wij toch over te stappen op KPN. We zitten al bijna een maand zonder internet. Hoe kan ik dit verder in gang zetten?

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Snadders, fijn om te horen dat je positieve ervaring hebt, die lijn gaan we doortrekken en ervoor zorgen dat je zo snel mogelijk online kunt komen! 

Ik heb meteen bij één van onze techneuten nagevraagd wat de status is van de lijnaanvraag. Hij gaat dit direct controleren - zodra ik een terugkoppeling heb, plaats ik die meteen in dit topic. Ik beloof je dat ik er keihard voor ga werken om dit voor je in orde te maken. 

Ook stuur ik je een nieuwe Unlimited Internet voucher toe per privébericht. Zo kun je in ieder geval via mobiele hotspot thuiswerken. Je hoort snel meer van me!

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: onze expert heeft zojuist contact opgenomen met KPN en daar wordt gemeld dat het nog dagen, zo niet weken kan duren. De oplostijd is onbekend. Wanneer de toegang eindelijk hersteld is, zal contact opgenomen worden met je. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Snadders, dankzij jouw privéberichtje ontdekt dat een KPN monteur het eindelijk opgelost heeft en jij online bent: fantastisch! Er leek wat misgegaan te zijn met het koppelen “van een verkeerde batch”. Gelukkig heeft deze kundige monteur dit hersteld. Geniet van jouw abonnement en indien ik ooit iets voor je kan doen, let me know! 😉

@Jason, vervelende situatie die behoorlijk lang heeft geduurd maar dank voor de service vanuit jullie. Hierdoor konden we alsnog online blijven. Nu optimaal gebruik maken van het netwerk! Dank

Reageer