Beantwoord

Glasvezel aanvragen kan niet.


Reputatie 3

Ik zit met een interessante kwestie,

Ik wil heel graag glasvezel van T-Mobile. Super leuk, maar sinds november 2019 krijg ik het maar niet voor elkaar.

De huidige situatie;

  • glasvezel lijn is aangelegd door kpnnetwerk en afgemonteerd in de meterkast
  • lijn is nog niet actief in de PoP centrale.
  • Op fourstack schuift de datum van aansluiting, iedere keer als de geplande datum in zicht komt, 3 weken op.
  • KPN weigert iedere medewerking aan het actief stellen van de lijn (WBA) omdat ik geen klant van ze ben (wil ik ook niet zijn en al helemaal niet met deze houding).
  • volgens T-mobile moet er 1000 mbit beschikbaar komen op het adres, maar geen idee of men hier ODF of WBA bedoeld.

Hebben anderen dit ook ervaren? Heeft iemand een idee van wat ik kan doen om er voor te zorgen dat ik glasvezel van T-Mobile in huis kan krijgen?

 

Groetjes,

 

Maarten

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 2 April 2020, 17:20

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hi @Arrow87 

1000 Mbit is ODF dus het eigen netwerk van T-mobile en KPN kan hier dus weinig aan doen.

Je zou even moeten afwachten op de reactie van een Moderator.

Reputatie 3

Dat dacht ik dus ook, ik weet dus niet precies wat het probleem is.

Ik heb het een tijdje laten gaan, maar vandaag de dag heb ik tijd over dus dacht ik er weer eens in te duiken.

Kan zo zijn dat er wel ODF mogelijk zou moeten zijn maar dat ook nog niet klaar is of geen vrije plaats op het ODF netwerk .

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Arrow87, welkom op de Community, goed dat je hier jouw vraag stelt! Sorry dat je al sinds november wacht om aangesloten te worden, ik wil direct controleren wat er aan de hand is, maar kan jouw profiel niet inzien/vinden. Ik kom elke keer op een oud DSL abonnement terecht. Zou je mij de juiste gegevens (postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van jouw IBAN) kunnen toesturen in een PM? Dan ga ik zo snel mogelijk voor je aan de slag. Samen komen we tot een antwoord.

 

@Waqqas en @Doornekamp33 Hartstikke bedankt voor jullie vlotte reacties en input!

Reputatie 3

@Jason, bedankt voor de reactie!

Ik heb zojuist een PM gestuurd ;)

Groetjes,

Maarten

Reputatie 3

@Waqqas en @Doornekamp33,

Ik wil jullie nog bedanken voor de reacties, sorry dat ik zo bot was dat niet gelijk te doen :sweat_smile:

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag Maarten,

Super, thanks voor je vlotte reactie! 😁

Ik heb direct een systeemcheck gedaan en het valt me op dat er inderdaad nog geen Glasvezelverbinding gereed is gemaakt zodat je op ons netwerk kunt aansluiten (ODF). Er staat ook geen plandatum bij. Wel dat er een plan klaarligt om dit te bewerkstelligen, maar wanneer dat is, daar heb ik nog geen zicht over.

 

Dat je wel een FTU (Glasvezelaansluitpunt) thuis hebt, is fantastisch want dat betekent dat zodra wij het uitrollen in de buurt, jij straks niet eerst de afspraak met een aannemer hoeft af te wachten. Tenzij het FTU verplaatst zou moeten worden om wat reden dan ook, maar daar gaan we niet vanuit. Een zeer pover antwoord dus, sorry daarvoor. Even kort samengevat: de verbinding is nog niet klaar en er ligt ook nog geen plandatum vast. Dit heeft niets met KPN Netwerk NL te maken (zoals je terecht aangaf, de netwerkbeheerder op WBA), maar zal vanuit ons schema met de aannemer bepaald worden.

Omdat je in Bergen op Zoom woont, zal hoogstwaarschijnlijk Volker Wessels ook de aannemer worden wanneer we daar met ODF gaan uitbreiden. Wanneer dat is, ben ik je nog schuldig. Kan ik iets anders voor je doen? Waar maak je momenteel gebruik van qua thuisaansluiting?

@Waqqas en @Doornekamp33,

Ik wil jullie nog bedanken voor de reacties, sorry dat ik zo bot was dat niet gelijk te doen :sweat_smile:


Geen dank, en bot vind ik het niet hoor, prima zo toch.

Ik lees nu wel het antwoord van @Jason even goed en het komt er op neer dat KPN de boel gereed heeft maar T-Mobile de boel nog niet klaar heeft, dat zal dan nog wel even duren ben ik bang, als ze geen zicht hebben op een planning kan het wel een tijdje aanlopen.

Enige wat je kan doen is Volkert Wessel Telecom even bellen of zij al een planning hebben, staat in het Zegbroek draadje een nummer, maar ik vrees dat er nog geen eens een planning is.

Reputatie 3

@Jason

Bedankt voor het heldere en duidelijke antwoord!

 

@Doornekamp33

Er zit weinig anders op dan af te wachten vrees ik. In ieder geval bedankt voor de tip! Niet geschoten is altijd mis natuurlijk :wink:

Reputatie 1

ODF in Bergen op Zoom? Nou, graag! Hier in de straat is in januari glasvezel gelegd en volgens fourstack wordt dat begin juni actief. Maar van wat ik overal lees is het hier WBA en kan ik straks in juni (als de datum niet opschuift) dus slechts 100/100 afnemen via T-Mobile. Bij deze dus mijn stem voor ODF in Bergen op Zoom! :wink:

Reageer