Beantwoord

Glasvezel abonnement vóór of na aansluiting afsluiten?

  • 29 January 2021
  • 2 reacties
  • 173 Bekeken

 

Hallo community, hier mijn eerste post. Over 2 weken heb ik een afspraak met een monteur staan om de glasvezelkabel door te trekken van de straat naar in huis. Nu vroeg ik mij af wanneer het beste moment is om een abonnement af te sluiten en wanneer ik het beste mijn huidige ASDL verbinding kan annuleren. Beter na de aansluiting of daarvoor al?

 

Alvast bedankt!

--

Inbelverbinding

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 31 January 2021, 09:20

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Inbelverbinding,

Als het goed is kan je pas een aanvraag doen voor een abo op glasvezel als de aansluiting gereed gemeld is en bekend in de postcodecheck bij de aanvraag.

Bij de aanvraag kan je vaak kiezen voor de optie "overstapservice". De oude provider wordt dan stopgezet zodra je nieuwe werkt. Is de overstapservice niet mogelijk zou ik wachten totdat alles werkt en dan de oude pas opzeggen.

Mvg. Marcel

Reputatie 7
Badge +4

Leuk dat je naar ons wil overstappen @Inbelverbinding!


Als kleine toevoeging op @Marcel MCi:
Houd er graag rekening mee dat de meeste providers 1 maand opzegtermijn hanteren. Hierdoor is de overstapservice een aantrekkelijke optie, of je kan natuurlijk enkele weken voor de aansluitdatum de oude provider opzeggen zodat je alsnog speling hebt in het geval dat er geen signaal zou zijn op de aansluitdatum.
Ben je momenteel al ADSL klant bij ons? Dan is het mogelijk om per direct de verbinding op te zeggen zodra je glasvezelinternet is geactiveerd.

 

Hopelijk tot snel!

Reageer