Beantwoord

Glasvezel installatiedatum voor overstapdatum

  • 9 September 2020
  • 3 reacties
  • 287 Bekeken

Hallo,

Ik heb T-mobile glasvezel aangevraagd met overstapservice. Ideaal, geen periode zonder internet en geen dubbele kosten. Huidige provider voor ook glasvezel is Youfone.

De datum voor de installatie afspraak (door Guidion) heb ik anderhalve week eerder dan de overstapdatum gekozen. Lijkt geen probleem, want T-mobile handelt dat af met Youfone. Maar nu lees ik in de my t-mobile omgeving: “Helaas, je aanvraag om de opzegdatum te wijzigen is niet geaccepteerd door je huidige aanbieder. De opzegdatum blijft hetzelfde”

Nu vraag ik mij af of dit goed komt. Wat gaat Guidion installeren, waarmee de aansluiting via Youfone behouden blijft en anderhalve week later de overstap wordt geregeld?

Toen Guidion de Youfone aansluiting heeft geïnstalleerd zijn twee kastjes in de meterkast geplaatst: (A) een kastje dat over een bestaand kastje met de glasvezel kabel werd geplaatst en (B) de wifi-router. Van kastje A werd gezegd dat je de installatie niet zelf mag doen, vanwege de gevoelige glasvezel. Kastje B had ik zelf ook wel op kunnen hangen en met de utp-kabel aansluiten op kastje A.

Mijn vragen kortom:

  1. Wat gaat Guidion doen op de installatiedatum?
  2. Wat gebeurt er op de overstapdatum? Iets achter de schermen, of ook iets in mijn meterkast?
  3. Hoe kan ik tussen de installatiedatum en overstapdatum blijven internetten?
  4. Is het niet handiger dat ik de installatie op of kort na de overstapdatum plaatsvindt, aangezien Youfone eerder opzeggen niet accepteert?

Bij voorbaat dank!

Vriendelijke groet,
Rutger

icon

Beste antwoord door Waqqas 9 September 2020, 21:11

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @rutgerth, van harte welkom op de Community en bij T-Mobile Thuis!

Superfijn dat het gelukt is om de installatiedatum gelijk te trekken met de overstapdatum, goed geregeld! 👍 Elke provider hanteert de één maand opzegtermijn regel, dat is ook meteen de reden dat wij dit niet altijd specifiek benadrukken in gesprekken, vermoed ik. Wij vermelden dit wel altijd in onze communicatie, maar dit mag absoluut krachtiger verwoord worden. Op onze website kun je alles lezen omtrent de Overstapservice: Overstappen: wat kan ik verwachten?. Heel veel plezier met jouw abonnement straks. Mocht je iets willen inzien, of wijzigen, check dan jouw persoonlijke My T-Mobile Thuis account voor alle informatie aangaande je abonnement. Zo ben je altijd up-to-date en beheer je jouw eigen abonnement volledig. 

Alvast een schitterend, zonnig weekend toegewenst! 🌞

@Waqqas Bedankt voor je snelle hulp en antwoord! 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @rutgerth 

Providers hanteren een opzegtermijn van 1 maand dus daarom is je verzoek misschien geweigerd.

Op de overstapdatum wordt er sowieso wat aangepast in de wijk centrale en wanneer de monteur langs komt zal hij eigenlijk een ander kastje A monteren maar heel misschien zal je huidige kastje A die over het glasvezel kastje geschoven zit ook werken dus enkel UTP uit je huidige modem en in de T-Mobile modem doen.

Het kan ook zijn dat het andere A kastje van T-Mobile moet worden geïnstalleerd en dan werkt Youfone misschien niet.

Het beste zou zijn dat je contact opneemt met Guidion op telefoonnummer 088 2000 151 en de afspraak rond de overstapdatum maakt zodat je het risico van lang zonder internet zitten weghaalt.

Oke bedankt.
Is geregeld, ik heb de installatie afspraak verplaatst naar de overstapdatum.

Zou handig zijn als jullie dit advies ook direct geven aan klanten die overstappen naar jullie…

Vriendelijke groet,
Rutger

Reageer