Beantwoord

glasvezel internet abonnement afsluiten zonder monteur

  • 26 March 2019
  • 8 reacties
  • 2568 Bekeken

Beste

ik vraag me af waarom ik een glasvezel abonnement niet zonder monteur kan afsluiten.
dit is toch gewoon een kwestie van plug en play? of zie ik hier iets over het hoofd?

m.v.g.

concierge
icon

Beste antwoord door Brian 10 April 2019, 14:11

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Beste concierge,

Je mag niet zelf aan de glasvezel sleutelen. Dat kan gevaarlijk zijn en je kunt de aansluiting onherstelbaar beschadigen.

Groet, Folkert
folkert

ik hoef hier niet aan te sleutelen, de aansluiting ligt al. ik heb namelijk al een internet glasvezel abonnement maar wil graag overstappen naar t-mobile. dus dan hoef ik het modem toch maar gewoon in te pluggen op de ethernet kabel die vanaf de glasvezel kast komt? verder dan alles aan te sluiten en in te stellen of zie ik hier iets over het hoofd?
Reputatie 7
Badge +4
T Mobile gebruikt niet de zelfde glasvezel apparatuur. bovendien is het gratis bij een alles in 1 pakket welke je de dag erna gewoon kan opzeggen.
@Hidden.nld dus als ik als nieuwe klant overstap incl alles in 1, is de monteur gratis en daarna kan ik alles in 1 direct opzeggen ? Staat dat ergens op de site ? Ik wil ook wel overstappen, maar het voordeel ben ik net zo hard weer kwijt door de kosten van de monteur. Zit nu al op glasvezel.
Reputatie 7
Badge +4
tsja iemand langs sturen kost nou eenmaal geld. en ze geven alleen gratis installatie bij alles in een.

en ja deze manier werkt. het goedkoopste is om 6 maand alles in een te gebruiken en dan pas op te zeggen.
okay, ik begrijp dat de volgende dag opzeggen dus niet helpt ? waarom 6 maanden afnemen als ik geen alles in 1 nodig heb. iemand langs sturen kost geld, maar ik hoef niemand aan de deur. aansluiten kan ik zelf en vrij nemen is ook niet gratis. kan je me wijzen naar voorwaarden waar ik precies kan lezen wat mogelijk is ? (mbt opzeggen en wat de gevolgen zijn tav kosten)
Reputatie 7
Hi @hendrik6073, ik geef je graag meer informatie! Je kan altijd op elk moment je abonnement aanpassen. Met een Alles-in-1 pakket ontvang je de eerste 6 maanden een hoge korting waardoor je vaak voordeliger uit bent dan wanneer je bijvoorbeeld alleen Internet + TV zou nemen. Als je Alles-in-1 na de aansluiting zou veranderen dan stoppen TV en Vast Bellen met een maand opzegtermijn.

De reden dat we een monteur langs sturen is omdat de modem aangesloten wordt met een media converter. Daarnaast kan het aansluitpunt of de glasvezelkabel beschadigen en de netbeheerder kan dan kosten in rekening brengen voor het herstel. We willen er graag voor zorgen dat je goed aangesloten wordt en onbezorgd van je nieuwe abonnement kan genieten, daarom sturen we bij Glasvezel altijd een monteur bij je langs! Als je het zelf eerder aan wil sluiten dan kunnen we je niet tegen houden maar de kosten voor een monteur zitten bij de aansluiting in en worden automatisch in rekening gebracht.
dank voor de duidelijke info !

Reageer