Beantwoord

Glasvezel niet opgeleverd, KPN en T-mobile blijven naar elkaar wijzen en er komt vervolgens geen oplossing

  • 22 August 2020
  • 5 reacties
  • 414 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Dag, 

 

Mijn glasvezel abonnement wordt maar niet opgeleverd. 

Installatie door KPN is uitgevoerd en compleet. T-mobile blijft volhouden dat de installatie niet als zodanig in hun systeem doorkomt, en weigert de volgende stap van oplevering in te zetten. 

KPN heeft voor de tweede keer met spoed een monteur laten langskomen en heeft daarnaast ook meerdere malen via de telefoon bevestigd en laten zien dat de glasvezel verbinding volledig is aangelegd en het signaal werkt. De push van informatie naar het t-mobile systeem is ook meerdere malen opnieuw verstuurd, maar jullie blijven naar elkaar wijzen om de schuld en ik word al anderhalve week niet geholpen. Ik bel zowat elke dag met de klantenservice zonder enige oplossing. Jullie hangen steeds op, beloven terug te bellen (maar doen dit vervolgens tot 4x toe niet), verbinden mij door naar andere medewerkers die er ook niet wijzer uit worden. Jullie horen mijn verhaal aan, maar verder gebeurt er niks. Een klacht moet via diezelfde klantenservice worden ingediend...

Inmiddels zit ik al twee maanden zonder internet en word ik niet verder geholpen of op enige manier verder gedacht aan een oplossing. Omdat de communicatie tussen KPN en t-mobile stokt, ben ik als klant de dupe. Omdat jullie registratiesystemen niet op orde zijn, wordt er verder niks gedaan. Ook wordt er niet nagedacht over hoe evt. op een andere manier helpen mogelijk is. (Stuur manueel alvast Guidion langs om de T-mobile’s installatie compleet te maken? stuur het modem pakket alvast op, laat een t-mobile monteur de installatie bekijken, etc. etc.)  

 

icon

Beste antwoord door Brian 24 August 2020, 19:07

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7

Hi @RoosPh, ik kan mij voorstellen dat dit frustrerend is. Maar goed nieuws, mijn collega’s hebben al actie ondernomen en op 19-08 contact gehad met de netbeheerder. Zij hebben aangegeven de wijziging binnen 2 a 3 werkdagen te verwerken waarna wij onze monteur langs kunnen sturen. Op dit moment is dat nog niet mogelijk, als de monteur de modem nu aan zou sluiten dan zit er geen signaal op de lijn en kan je alsnog niets. Geen zorgen, ik verwacht dat je deze week bericht ontvangt! Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust, ik zit voor je klaar.

Precies dit hoor ik al meer dan een week aan. Monteur van netbeheerder is nogmaals langs geweest en heeft laten zien dat het signaal werkt en hun registratie is meerdere malen doorgeven aan jullie systeem. Inmiddels zaterdag een medewerker van t-mobile aan de lijn gehad die alvast manueel een link zou sturen om een Guidion monteur langs te sturen. Ook nooit ontvangen… zondag de volgende medewerker aan de lijn die ziet dat die push niet doorkomt en belooft dat backoffice vandaag een nieuwe link naar gideon zou sturen. Ook niet gebeurd... echt ongelofelijk, je wordt keer op keer voorgelogen waar je bij staat. 

Ik heb onlangs een tv internet (glasvezel) afgesloten maar word nu door KPN gebeld die mij doodleuk zegt dat ik met mijn onderburen afspraken moet maken ivm aanleg glasvezel,ik woon op 6 hoog en ben niet van plan hun werk te doen..hoe nu verder 

 

@johannesposty Geen glasvezel aansluiting in huis, dan zal je toch toestemming moeten regelen dat KPN die kabel bij jou op 6 hoog binnen krijgt, anders komt die toch echt niet bij jou binnen.

Anders omzetten naar een DSL verbinding.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @johannesposty,

Tof dat je de mogelijkheid hebt voor glasvezel! Hier moet ik mij inderdaad aansluiten bij @Doornekamp33. KPN NetwerkNL heeft natuurlijk niet de gegevens van jouw buren, en stel dat dat wel het geval is lijkt dat mij slecht gepaard te gaan met de GDPR-wetgeving. Daarom hoop ik dat het je lukt om onderling met je buren een geschikt tijdstip af te spreken.

Immers is het vrijwel altijd een gratis waardeverhoging van jouw huis, én profiteer je zelf van snel en stabiel internet. Eigenlijk een win-win situatie! :smile:

Reageer