Beantwoord

Glasvezel oplevering en DSL

  • 29 October 2019
  • 6 reacties
  • 331 Bekeken

Ik heb nu een DSL-lijn van “online.nl”. betreft 2 koperen draadjes die boven mijn voordeur binnenkomen.

Ik heb zojuist glasvezel besteld. T-mobole heeft onlangs, of zal binnenkort in onze straat een glasvezelaanKABEL leggen.
Dat wil nog niet zeggen dat er een verbinding naar het huis gemaakt is.
Mijn abonnement van “online.nl” betreft 100Mb/s of zsm mbt huisadres. “Online.nl kan niet meer dan 50MB/s leveren op mijn adres.
Nu vraag ik mij het volgende af:
1 - Gaat T-moblile gebruikmaken van de 2 bestaande koperen draadjes die mijn huis binnenkomen en die op een of andere manier aansluiten op de nieuwe door T-mobile aangelegde glasvezelkabel?
2 - zo ja, hebben deze 2 koperen draadjes een beperkende factor op mijn internetsnelheid? (dus okk bijv. max. 50Mb/s)
3 - Zo niet, komt er dan een glasvezelkabel mijn huis binnen (een gehele nieuwe aansluiting dus) en dat vandaar aangesloten wordt op mijn bestaande CAT6-netwerkbekabeling ?
4 - Als T-mobile idd een nieuwe aansluiting in mijn huis gaat realiseren, Hoe komt die nieuwe kabel van de door T-mobile aangelegde Glasvezelkabel in de straat mijn woning binnen ZONDER dat er hak en breekwerk aan te pas komt, ZONDER dat er een buis/kabel o.i.d. langs mijn gevel getrokken wordt (Appt. 2 hoog) EN ZONDER dat het mij geld kost omdat T-mobile dit trace nog moet realiseren ?
Als blijkt dat de nieuwe aansluiting niet te realiseren is, dan wel dat het mij geld gaat kosten, dan wil ik per direct mijn abonnement intrekken door gebruik te maken van mijn herroepingsrecht.
 

icon

Beste antwoord door Brian 7 April 2020, 17:30

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hi @allardvdt 

Ik kan je wel vertellen dat er dan een nieuwe kabel je huis binnenkomt dus deze moet aangelegd worden in de grond.

De snelheid van max. 50 mb gaat nog wel bestaan maar daar heb je geen behoefte aan omdat op het glasvezel netwerk van T-Mobile 1Gbps behaalbaar is voor jou en dit is erg goedkoop icm klantvoordeel.

Het enige is dat dit lang kan duren denk ik maar ik ben ook overgestapt van Online.nl en indien je de overstapservice gebruikt gaat Online.nl door totdat je actief bent op T-Mobile

 

 

Reputatie 3

Hoi Allard, omdat je best een uitgebreide vraag stelt heb ik er een eigen topic van gemaakt!

ik geef je graag meer duidelijkheid:

1: Omdat je glasvezel hebt besteld, zullen we niet over de DSL lijn leveren. Op het moment dat dit nog niet in de woning ligt, leveren we dus nog niks (en betaal jij ook nog niks),
2: Ze zijn geen factor, want wij gebruiken ze niet voor de levering,
3: Klopt! Er zal een nieuwe aansluiting komen in de woning voor Glasvezel. Vanuit die aansluiting zal daar een modem aanzitten, waarop jouw bestaande netwerk kan worden aangesloten,
4: Geen zorgen: de aanleg tot in de woning is kosteloos! Wat betreft hoe het naar de woning zal lopen, heb ik daar geen antwoord op. Dat is afhankelijk van de bouw en wat er precies mogelijk is. Je kunt dit het beste overleggen met de aannemer wanneer de aanleg wordt gedaan.

Als je nog verdere vragen hebt hoor ik het graag!

Groet,
Joël

Ik Ben inmiddels HELEMAAL KLAAR met jullie T-MOBILE !!!!
Ik sta op het punt om te VLOEKEN !!!!!!
ruim 7 maanden geleden contract aangegaan. Tot op heden nog GEEN aansluiting. Ik heb ene contract afgesloten met T-MOBILE. Echter T-mobile verwijst me dat ik met jullie contractant VOLKER WESSELS. Dat heb ik al diverse malen gedaan. VW is 3 weken geleden begonnen met aanleggen van glasvezel in onze straat. Ik heb ze (de monteur op straat) aangegeven dat het aanleggen van de glasvezel aansluiting bij mij NIET bij mijn CAI-verbinding zit, maar bij mijn voordeur. Dit heb ik meerdere malen aangegeven - ok bij aangaan van contract. Uiteraard kunnen straatmonteurs niets anders doen wat door hun manager is opgedragen. Deze voorman zou contact met mij opnemen. Tot op heden niets gehoord.
Er is dus NOG STEEDS GEEN OPLOSSING !!!!!
Ik heb T-mobile helpdesk al zeker 10 keer gebeld met mijn klachten. Ik moet ELKE keer opnieuw uitleggen, elke keer lang in de wacht gezet……
Er zou teruggebeld worden - ook niet gedaan…...zojuist heb ik gebeld Claus van T-mobile helpdesk.
Claus wist mij zojuist te vertellen dat geen enkele klancht mededeling etc. door zijn voorgangers die ik gebeld heb niet in het registratiesysteem is genoteerd. Te TRIEST voor woorden !!
Ik wil nu door een leidinggevende gebeld worden. Maar die worden telkens afgeschermd.
Op social media ga ik nu na ruim 20 jaar klant bij T-mobile (inc; het aandragen van familie) T-mobile spammen en in kwaad dachtlicht zetten….
HELEMAAL KLAAR MEE !!!

Reputatie 7

Hi @allardvdt, ik geef je graag meer duidelijkheid! Voor de aanleg van glasvezel in Segbroek werken we inderdaad samen met Volker Wessels. Zij plannen zelf de werkzaamheden en monteurs in, om de lijnen zo kort mogelijk te houden kan je rechtstreeks contact met hen opnemen, dan zitten er geen overbodige schakels tussen en wordt je niet van het kastje naar de muur gestuurd. De werkzaamheden worden gefaseerd uitgevoerd. In sommige gevallen kan dit vertraging oplopen wanneer we bijvoorbeeld moeten wachten op toestemming van de gemeente, VvE of andere derde partij. In dit topic vind je alles over de aanleg in Segbroek. Je mag ons uiteraard altijd bellen en ik zie dat mijn collega’s inmiddels al contact hebben gehad met de uitvoerder en die gaat telefonisch contact met je opnemen. Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust! P.S. Dreigen heeft niet zoveel zin, sterker, dat werkt alleen maar averechts! :wink:

Hoezo dreigen…..na zoveel telefoontjes en zoveel keer andere verhalen horen en T-mobile die verzaakt om het proces helder uiteen te zetten en ik WEL elke keer van de kastje naar de muur gestuurd word, is mijn geduld nu op...vandaar ook mijn stemmige taal en houding.
Even voor de duidelijkheid...Volker Wessels is een aannemer van jullie en doen prima hun werk en communiceren ten minste helder en eerlijk en komen (bina) tot nu toe hun afspraken na. Alleen het begint bij T-mobile !!!
Overigens ben ik vandaag idd door VW gebeld en blijkt dat de punten die ik meerdere malen heb doorgegeven aan T-mobile om deze situatie te voorkomen bij hen gewoon niet is doorgegeven. VW kan alleen maar dingen doen wat ze weten. Als T-mobile (na meerdere voorzetten mijnerzijds) hier verzaakt creeert T-mobile dus een zeeeeer ontevereden klant en is VW ook ONTERECHT de dupe !!!
Hierdoor moet er toch een voorman langs komen, situatie opnemen, plan maken, nieuw document naar vve sturen, vve goedkeuren, monteurs inplannen etc. etc….
Ik heb (voor de coronacrisis) tot 2 keer toe thuis moeten blijven van werk om VW te woord te staan. Ik moet hier er veel voor regelen…..Ik kan zo wel doorgaan….maar word alleen nog meer teleurgesteld over T-mobile Project management. Maar ik blijf de druk hierdoor toch opvoeren en als het volgens u “ averechts werkt, dan zullen er alleen maar meer van dit soort berichten komen. Daar worden jullie niet blij van en ik ook zeker niet !!!
Ook moest ik helaas vandaag vernemen van T-mobile klantenservice dat alle telefoontjes die ik tot op heden met t-mobile heb gehad in het verleden niet zijn geregistreerd !! Het was mij verzekerd destijds door de div. caalcentermedewerkers allemaal geregistreerd wordt.
T-mobile dient zich te schamen !!! 

Reputatie 7

Hi @allardvdt, ik snap je frustratie hoor dat voorop gesteld. In ieder geval goed om te horen dat het contact met Volker Wessels goed is. Ik kan mij voorstellen dat Volker Wessels mogelijk niet overal van op de hoogte was, wij hebben namelijk niet de mogelijkheid dit aan ze door te geven voordat de werkzaamheden beginnen. Als we het wel zouden kunnen dan is het alsnog wel lastig, de aannemer zou dan uit moeten gaan van de informatie van een willekeurige klantenservice medewerker. In veel gevallen plant Volker Wossels een schouwing in op locatie om de situatie te bekijken zodat ze rekening kunnen houden met eventuele bijzonderheden en daarna gaan ze aa nde slag. Jammer dat dit in jouw geval niet helemaal goed is gelopen maar zo te horen gaat het alsnog helemaal lukken!

Reageer