Beantwoord

Glasvezel punt, installatie en monteurs

  • 27 January 2021
  • 2 reacties
  • 338 Bekeken

Reputatie 2

Geachte mevrouw of heer,

Eindelijk heb ik nu een glasvezel verbinding, na mij op hebben te geven op 26-09-2020 mij ingeschreven, aangezien T-mobile glasvezel in de straten hier ging plaatsen. 

Afgelopen vrijdag 22-01-2021 is de eerste monteur ter plaatsen gekomen.
Deze wilde direct beginnen in de woonkamer, maar hij kwam tot de conclusie dat daar geen glasvezel zat.
Hierbij gaf ik aan dat het klopt omdat het in de meterkast is geplaatst door T-Mobile in deze woningen van de woningbouw.

Waardoor hij naar een kast liep in mijn woning (waar hij dacht dat de meterkast zat). Maar ik gaf aan, nee de meterkast zit buiten de woningen hier. Ik liet zien waar de meterkast zat, naast mijn voordeur op portiek. Hij keek erin en merkte op dat hij niet verder kon met aansluiten, omdat er geen stopcontact zat.
Tenzij bij de aanvraag ik alle opties had aangegeven, waarbij ik kabels trekken, wandcontactdoos in de meterkast plaatsen ook had doorgegeven.
Dit stond ook in zijn ticket.

Maar hij kon die niet plaatsen, hij had die ervaring niet. Toen merkte hij ook op dat het niet in de woning getrokken kon worden. Omdat de PTT-/KPNkabel niet via de meterkast maar via de buitengevel binnen komt (in de muur) in de woonkamer en er geen loze leidingen voor de rest waren.

Hierop gaf hij aan om Powerline adapter mogelijk te moeten aanschaffen, maar ja de winkels zijn ook dicht. Dus ik heb met veel moeite en zoekwerk een winkel gevonden die het die vrijdagmiddag nog kon leveren.
Maar hij gaf aan om nog even te wachten, op wat de volgende monteur zou zeggen, die om 13u zou komen. Want hij had iemand anders geregeld.
Maar hij kwam iets voor 14u. Ik vroeg meteen aan hem of powerline adapters nodig waren en welke hij aanbeveelt (Devolo Magic 1). Dus ik kon nog 3 minuten voor 14u (dan kwam het dezelfde dag nog binnen), gaan kopen.

De tweede monteur heeft het in de meterkast allemaal netjes aangesloten.
Maar voor de rest heeft hij niets werkend gemaakt. Van de tv wist ik het, omdat ik daar die powerline voor nodig had. Maar de modem staat in de meterkast en mijn computer staat er in de buurt. Dus deze kon hij ook installeren via WiFi. Maar de tweede monteur is de woning niet binnen gekomen.
Het is dat ik nog wel handig erin ben, maar als er wordt geadverteerd met alles aansluiten, verwacht je tenminste de vraag vanuit de monteur. 

Waardoor ik het allemaal zelf moest gaan doen, tv begreep ik nog wel. Maar twee monteurs op één dag. Nog meer kosten maken door PowerLine te moeten aanschaffen. (Die zijn erg prijzig)

Alleen maar omdat beide monteurs het ook zeggen, ze zouden ook een klacht bij u (T-Mobile) neerleggen, waarom er voor deze plek is gekozen en niet in de woonkamer (Buitenkant woning is gekozen, waar het allemaal wordt geplaatst in Loosduinen)?



Dit was mijn eigen ervaring, welke ik onder andere wel even ook hier wil delen.
Heb het ook in de feedback link van Guidion aan gegeven. 



 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 31 March 2021, 15:06

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Boy1988, excuses voor de schandalig late reactie! Jouw topic is op de één of andere manier in een onbekend subforum beland waardoor het als “gearchiveerd” te boek stond. Hierdoor konden wij als moderators hier geen vat op krijgen en bleef jouw topic onbeantwoord. Dat is niet netjes en proberen we nu te voorkomen met een aanpassing in hoe de techniek aan de voor- en achterkant werkt!

On topic: ik zie dat er inmiddels contact geweest is met de aannemer. Heb je bij hen een antwoord kunnen krijgen op bovengenoemde situatie?

Reputatie 2

Hoi @Jason ,

Bedankt voor uw reactie als nog.
Mijn post is inderdaad al even geleden. 

Naar aanleiding van mijn feedback aan Guidion, de link die je krijgt na afhandeling dat ze geweest zijn.
Daar heb ik tot op heden ook geen terugkoppeling op gehad. 
Van T-Mobile via mijn forum bericht ook nog niet. 


 

Reageer