Beantwoord

Glasvezel snelheid bij nieuw abonnement

  • 25 February 2020
  • 6 reacties
  • 363 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik ben al een aantal jaren tevreden klant bij T-Mobile, en zit ook met meerdere abonnementen op één adres. Mijn vriendin heeft om die rede ook haar abonnement verlengd bij jullie. Ik wilde ook onze glasvezel aansluiting verlengen (ik haal nu 500/500) om van jullie klantvoordeel te kunnen profiteren. Echter spreek ik net een medewerker waar ik van hoor dat 100/100 het maximaal haalbare is (terwijl ik nu echt 500/500 haal). Ik terug naar de site, opzoeken waar ik mijn veronderstelling vandaan heb gehaald: Ligt er al wel glasvezel in jouw straat?(Dit is het geval) Dan is de hoogst mogelijke snelheid een razendsnelle 1000 Mbit/s! Dit geldt alleen als je T-Mobile Thuis combineert met een mobiel Go Unlimited abonnement en de snelste snelheid hebt aangezet in je bestelling of in My T-Mobile Thuis

Bovenstaande tekst is dus uiteindelijk niet haalbaar. Ik baal daar van. De klantenservice geeft KPN de schuld, maar ik ben benieuwd wat de oplossing is, en of die er überhaupt komt. Zou zonde zijn dat ik nu klantvoordeel mis loop (ik kan namelijk niet mijn huidige 500/500 T-Mobile glasvezel overzetten naar 25 euro Go Unlimited en 25 euro glasvezel thuis). 

Is er al zicht op een oplossing?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 26 February 2020, 16:31

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hey @NikBos 

T-mobile biedt momenteel drie snelheden aan 50 Mbps, 100 Mbps en 1000 Mbps. 200 en 500 Mbps zijn nu niet mogelijk vanwege hoge wholesale prijzen die KPN hiervoor vraagt om deze snelheden te leveren over het KPN netwerk.

1000 Mbps is inderdaad alleen beschikbaar in ODF gebieden waar T-mobile eigen apparatuur heeft.

T-mobile probeert wel middels het ACM lagere tarieven af te dwingen.

Hou eens op met dat ACM verhaal, de ACM gaat daar helemaal niet op in, de prijzen zijn allang goedgekeurd door de ACM.

T-Mobile wil gewoon de concurentie aan met oa KPN en Ziggo en  rekent zelf te weinig waardoor ze niet uit kunnen komen met de prijzen die gewoon vast staan en ook verantwoord (kunnen) worden door KPN.

 

Het is dus gewoon een kwestie van niet willen.

 

De 1000Mb is alleen beschikbaar in ODF gebied, en als je opnde site een postcode check doet krijg je daar te zien of je die 1000Mb ook kunt aanvragen, maar aangezien je al contact heb gehad met de KS zal je wel in WBA gebied zitten en niet meer dan 100 kunnen krijgen, beste is dan als je nu 500 heb niks doen.

Op de site staan ook de kleine lettertjes slecht omschreven, er staat hoogst haalbare snelheid op jou adres.

Reputatie 7
Badge +15

Hou eens op met dat ACM verhaal, de ACM gaat daar helemaal niet op in, de prijzen zijn allang goedgekeurd door de ACM.

T-Mobile wil gewoon de concurentie aan met oa KPN en Ziggo en  rekent zelf te weinig waardoor ze niet uit kunnen komen met de prijzen die gewoon vast staan en ook verantwoord (kunnen) worden door KPN.

 

Het is dus gewoon een kwestie van niet willen.

 

De 1000Mb is alleen beschikbaar in ODF gebied, en als je opnde site een postcode check doet krijg je daar te zien of je die 1000Mb ook kunt aanvragen, maar aangezien je al contact heb gehad met de KS zal je wel in WBA gebied zitten en niet meer dan 100 kunnen krijgen, beste is dan als je nu 500 heb niks doen.

Op de site staan ook de kleine lettertjes slecht omschreven, er staat hoogst haalbare snelheid op jou adres.

Ik heb het ook maar gelezen. 👍

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @NikBos,

 

Welkom op de Community, bedankt dat jij hier jouw ervaring deelt! We streven ernaar om overal in Nederland ons eigen netwerk op te zetten (ODF) zodat elke klant optimaal gebruik kan maken van de maximaal haalbare snelheid van 1000 Mbit/s. In dit geval sluit ik me volledig aan bij wat de klantenservice en Waqqas en Doornekamp33 aangeven: houd vast aan de 500 Mbit/s totdat we ons eigen Glasvezelnetwerk in jouw wijk hebben opgeleverd. Sorry dat we nog niet zover zijn. We doen er alles aan om het zo snel mogelijk leverbaar te maken, maar zijn daarin ook deels afhankelijk van gemeenten, aannemers en collega providers die Glas aanbieden.Misschien een gekke vraag maar wat doe je thuis met internet? Hoeveel apparaten heb je bekabeld aangesloten en wat is allemaal met Wifi verbonden? Ik kan me onwijs goed voorstellen dat de stap terug van 500 Mbit/s naar 100 Mbit/s behoorlijk is, maar als je het ook met 100 Mbit/s kunt doen, dan is het qua prijs zoals je terecht opmerkt veel aantrekkelijker vanwege het Uit & Thuis Klantvoordeel! 


Dit neemt natuurlijk niet weg dat het erg jammer en onfortuinlijk is dat wij niet meer op 200 en 500 kunnen aanbieden op WBA (KPN Netwerk NL).Aan ons de taak ODF zo snel mogelijk, werkend uit te breiden!

Hoi Jason,

Dank voor je antwoord. Is er al een tijdspad wanneer dit het geval is? En hoe werkt dit dan? Er liggen al twee glasvezelaansluitingen bij mij binnen, komt er dan een derde bij of is het alleen van toepassing op de hoofdaansluitingen (wijkcentrale oid).

Reputatie 7
Badge +15

@NikBos

Er worden meestal geen nieuwe glasvezelkabels gelegd. Er wordt gewoon T-mobile apparatuur in de wijkcentrale geplaatst en de 1000 Mbps kan dan geleverd worden over de huidige glasvezel kabel.

Hier kun je zien waar ODF al is.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-van-bestelling-tot-installatie-496/t-mobile-glasvezel-beschikbaar-in-de-volgende-plaatsen-wba-of-odf-297183

Reageer