Beantwoord

glasvezel verkeerd aangesloten

  • 19 September 2019
  • 4 reacties
  • 531 Bekeken

Ik woon in nieuwbouw en de monteur is afgelopen maandag langs gekomen om het internet te installeren (glasvezel). Nu heeft hij tegen mij gezegd dat mijn internet het nog niet deed omdat de glasvezel kabels in de “main hub” verkeerd waren aangesloten. Hij zou dat doorgeven aan t mobile en t mobile zou het doorgeven aan reggefiber (mijn glasvezel provider, t mobile is mijn internet provider). Ik zou dan maandag of dinsdag gebeld worden door reggefiber om een afspraak te maken kn dit te fixen. Volgens mijn monteur kwam dit probleem al vaker voor in mijn gebouw. Nu heb ik geprobeerd contact te leggen met KPN netwerk nl (daar valt reggefiber onder) en t mobile, reggefiber zegt dat tmobile nog geen berecht hierover heeft gedaan en dat zij dus niets kunnen. Verder is het bijna onmogelijk om met een mens bij tmobile te praten via telefoon of chat. Dus ik probeer het hier maar eens.
wat moet ik hiermee doen?
alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Brian 30 September 2019, 17:36

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Hi @Meesjaspers, ik zie dat je inmiddels online bent, excuses voor de vertraging en welkom bij T-Mobile Thuis!

Wij hebben vorig jaar bij het aansluiten van een tmobile internet thuis abbonement glasvezel gekregen. Dit is toen niet juist aangesloten en sinds gisteren is er geen internet verbinding meer dit komt waarschijnlijk omdat (wat wij kunnen zien) de glasvezel kabel doormidden is gebroken (zie filmpje) destijds werd ons verteld dat er de volgende week nog een monteur langs zou komen maar dat het internet werkte en we er niet aan mochten zitten. Inderdaad alles werkte er is na meerdere malen contact gezocht te hebben voor een herhaalbezoek van een monteur nooit iemand langs gekomen en we hadden internet dus hebben we de hoop destijds ook opgegeven. Nu is het dus wel echt mispoes want de glasvezelkabel is doormidden dus we willen graag zsm een monteur die hiernaar komt kijken want wij durven er niet aan te komen. Wij gaan zelf woensdagochtend vroeg op vakantie tot 18 mei maar houd wel in dat ik al 3 dagen betaal voor internet wat door jullie toedoen er niet is en in het weekend waren jullie zeer slecht bereikbaar wat bij elkaar opgeteld 22 dagen geen internet op gaat leveren maar ik betaal er wel voor… ook hier zie ik graag een oplossing voor

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @fleurvdongen 

Via wat heb je nu internet en kan je eens een foto toevoegen van de kabelbreuk?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @fleurvdongen, welkom op onze Community!

Dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling. Ik ben direct gaan kijken, echter zie ik geen momenten van contact met onze klantenservice. Ik heb ook meteen een lijnmeting gestart, alleen krijg ik hier geen duidelijkheid van, hebben jullie toevallig het ONT uitgeschakeld? Zo ja, zouden jullie die aan kunnen zetten? Dan kan ik een lijnmeting doen. Kan je dan ook een aantal vragen beantwoorden? Dan kan ik dit met zoveel mogelijk informatie doorzetten naar onze techneuten! Ook de foto waar @Waqqas om vraagt zullen we erg waarderen.

 

  1. Brandt het WAN lampje op het modem continue groen?
  2. Brandt het Power lampje op de ONT? (groen, oranje of niet)
  3. Hoe brandt het LOS lampje? (knippert langzaam (1x per seconde), knippert snel (4x per seconde), is uit)
  4. Hoe brandt het PON lampje?

 

Alvast bedankt voor de moeite, talk soon!

Reageer