Beantwoord

glasvezel zelf installeren?

  • 16 April 2020
  • 2 reacties
  • 1944 Bekeken

Ik lees op meerdere plekken dat Guidion eerst telefonisch probeert om glasvezel te installeren, dan lijkt het mij een eenbeetje onnodig dat ik nog een week wacht. het installatiepakket heb ik al een maand lang thuis, kan ik deze zelf installeren?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 16 April 2020, 17:15

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @hhamzah99 

In sommige gevallen valt het zelf te doen jals je hiervoor toestemming hebt van een Huis in monteur. Je wordt dan telefonisch begeleid. Dit ivm het corona probleem, indien het te ingewikkeld voor je is komt de monteur alsnog langs.

Misschien zou je het eerst met guidion kunnen bespreken? Het telefoonnummer is 088 2000 151

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @hhamzah99, gaaf dat je klant bent geworden, welkom bij de club! 😄 Bij een Glasvezelverbinding wordt de installatie altijd verricht door een monteur. Dat komt doordat de apparatuur en het FTU (aansluitpunt Glasvezel) enorm fragiel zijn. Als hier iets in misgaat kan de schade oplopen tot in de honderden euro's. Daarnaast vervalt de servicegarantie op alle losse onderdelen van de aansluiting wanneer je besluit het toch zelf te installeren. Super dat je het liever zelf wilt doen, maar dat is niet aan te raden. Mocht er straks namelijk hulp nodig zijn omdat een onderdeel defect is of de verbinding niet blijkt te werken, dan kunnen wij je niet langer helpen.

Bovendien moet de monteur ook de verbinding aanmelden bij onze technici en doet dit altijd na een installatie. Zou dit niet gebeuren, dan wordt jouw aansluiting niet officieel aangemeld. Mag ik je daarom verzoeken alsjeblieft alsnog een afspraak in te plannen door te bellen met 088-2000151? Thanks alvast voor je medewerking en als ik iets voor je kan doen, dan hoor ik het graag. De Community zit altijd voor je klaar!

Reageer