Beantwoord

Glasvezelaansluiting niet werkend opgeleverd. Maar ik moet wel al gaan betalen?

  • 21 September 2019
  • 8 reacties
  • 806 Bekeken

Gisteren (20 september) zou mijn glasvezelaansluiting door Guidion worden geactiveerd.
De Guidion monteur hangt mediaconverter en modem op, sluit voedingen aan en glas- en UTP-kabeltjes en zegt dan: geen licht op de glasvezel.
Hij zette melding naar T-Mobile door en zei, dat ik moest wachten tot KPNNetwerk zich bij mij meldt. Ik hoop, dat dat maandag of dinsdag gebeurt! Verder heeft de monteur heeft niets getest, hij was in 20 minuten klaar. Waarvan hij er 5 nodig had om de T-Mobile backoffice te bereiken.

En terwijl hij de deur uitliep kreeg ik al 2 e-mails van T-Mobile: een met de werkbon, de ander met de melding: "Yes, het werkt. Vanaf 20-09-2019 (officiële ingangsdatum) heb je T-Mobile Thuis. (...) Je betaalt vanaf 20-09-2019."
Stijlloos! Niet aangesloten maar wel al gaan betalen? En bovendien heb ik voor die monteur betaald, die maar een klein deel van de opdracht heeft uitgevoerd.
Is dit normaal bij T-Mobile Thuis?
icon

Beste antwoord door Geniva 25 September 2019, 12:36

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Als het goed is staat op het aanmeldformulier of contract of de monteur al dan niet "gratis" is, so wie so heeft de monteur zijn werk niet goed gedaan.

https://thuisservice.t-mobile.nl/bestelling/installatie-door-monteur/

Kijk voor de zekerheid ook even op bovenstaande link wat men van de monteur mag verwachten, en waaraan de monteur moet voldoen bij het realiseren van een aansluiting.

Wat ik wel weet is dat de monteur pas weg mag gaan als er een werkende internetaansluiting is en hij of zij dit getest heeft met de wifi van de klant.
Reputatie 7
Badge +4
@ahamro,

Jammer dat het niet direct is gelukt.
Als er geen signaal is dan kan de monteur van guidion het niet af maken. Wel zorgt hij er voor dat er iemand word aangestuurd om het signaal te activeren. zonder signaal geen diensten.

Wat had de monteur nog meer kunnen doen voor je ?
En wat heb je aan die monteur betaald dan? Lijkt mij niet dat hij jou een factuur onder de neus heeft geduwd met gelijk betalen.
En als straks blijkt dat het niet werkt als KPNnetwerk zijn werk heeft gedaan komt die gewoon weer terug om de boel na te lopen en af te maken.

Niet kunnen gebruiken van de diensten resulteerd gewoon in een credit van de dagen dat je geen gebruik hebt kunnen maken van de diensten dus uiteindelijk gaat het je niks kosten, wel zelf er even achterheen gaan.
@Doornekamp33 : ik betaal 37,50 voor de monteur. Hij zei, dat hij *niet* meer terugkwam: als KPNNetwerk e.e.a. zou oplossen moest het gewoon werken. Ben benieuwd!
@BeMu : Misschien kon de monteur verder ook niets meer doen, maar hij komt ook niet meer terug.

Het stoort me wel, dat ik bij het bestellen van dit T-Mobile Thuis abonnement de monteur (à €37,50) niet kon weigeren. En wat hij deed kon ik ook zelf wel: 2 kastjes ophangen, kabeltjes ertussen en de patchcover over de FTU schuiven.
Ledje "FO Link" brandt niet? OK, klaar! Back office inlichten, handtekening van klant vragen en wegwezen.
Is gewoon simpel, je moet dus aan T-Mobile die 37.50 betalen voor de monteur, al moet er nu nog 10 keer een monteur komen om alles werkend te krijgen, je betaald er niks meer extra voor.

Dus KPNnetwerk zijn werk gedaan, werkt niet, monteur weer inplannen, instalatie behoord te werken.
Reputatie 7
Badge +4
@ahamro

terecht dat een monteur verplicht is, je mag namelijk zelf niet aan de aansluiting zitten.
Natuurlijk zijn er mensen die het zelf geprobeerd hebben, en bij sommigen loopt het niet zo goed af waarbij ze wel zelf even de schade mogen betalen van minimaal 700 euro.

had je alles in een genomen was de monteur gratis geweest en was je goedkoper uit. je mag direct na de oplevering je tv en telefoon opzeggen.

Je hoeft niet te betalen voor de dagen dat je geen gebruik heb kunnen maken van de dienst. Meld het ook even zodra de diensten werken zodat het eventueel teveel betaalde gecrediteerd kan worden.
Reputatie 1
Hi @ahamro , Ik baal dat je er met zo'n gevoel bent ingestapt! Ik zie dat @BeMu, @Hidden.nld en @Doornekamp33 het al goed hebben uitgelegd. Nog een kleine samenvatting. Het gaat in dit geval om de installatiekosten van T-Mobile Thuis bij een glasvezel abonnement. Hiervoor betaal je standaard €37,50. De installatiekosten bij een internet-only abonnement worden altijd in rekening gebracht. Alleen bij een Alles-in-1-pakket hoef je geen installatiekosten te betalen. Het hele overzicht van alle kosten zie je netjes terug bij je allereerste orderbevestiging.

Als ik het goed begrijp heeft de monteur het installatiepakket wel geïnstalleerd maar komt er nog geen signaal binnen op jouw adres. Dat betekend dat de monteur zijn werkzaamheden goed heeft afgerond. Dit is waarschijnlijk de reden dat hij aangaf niet terug te hoeven komen. Nu moet nog alleen het signaal binnen komen en dan kun jij gelijk gebruik maken van je internet. Laat het mij weten zodra je modem online is en je gebruik kunt maken van je internet dan vraag ik gelijk een creditering aan voor de periode dat je zonder diensten hebt gezeten. Hier ga je natuurlijk niet voor betalen! Ik hoop dat het zo een beetje helder is. 😉

Reageer