Beantwoord

Glasvezelaansluiting nog niet gereed

  • 11 May 2020
  • 6 reacties
  • 220 Bekeken

Beste T-mobile,

 

Lang, lang geleden heb ik bij jullie glasvezel aangevraagd. Ik wist dat het een tijd zou duren, omdat de aannemer nog bezig was met het aanleggen van de kabels. Toch dacht ik op een gegeven moment, ik ga eens bellen met volker wessels want in de tussenstijd hebben ze vast niet stilgestaan. En ja, volker wessels vertelde mij dat er een schouwer langs kon komen om het proces op te starten. 

 

Helaas, volker wessels maakt geen gebruik van processen of protocollen, wat er toe leidt dat de ene klantenservicemedewerker een afspraak in plant, waarvan de volgende klantenservicemedewerker zegt dat dat onmogelijk is. Nu, 3 maanden verder en zes frustrerende telefoongesprekken later post ik als laatste redmiddel een schreeuw om hulp op dit forum. Het enige wat ik wil is een afspraak maken met de schouwer, hopelijk is dan de eerste horde genomen, hopelijk. 

 

Mocht dit niet mogelijk zijn dan rest mij denk ik niets dan het zoeken naar een manier waarop ik van dit contract af kan komen. Dan wordt het helaas een stap terug in het verleden en gaan we weer aan de trage tele2 verbinding hangen. 

 

Help mij, alstjeblieft!

 

Ko

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 13 May 2020, 10:56

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Ko Voskuilen, welkom op de Community,top dat je de vraag hier stelt! Sorry dat we je nog niet hebben aangesloten.

VolkerWessels Telecom is inderdaad onze aannemer in Den Haag en beheert het volledige aanleg- en aansluitproces. Wij hebben daar behoudens de activatie tijdens de oplevering verder niets over te zeggen. Dat is niet om met de vinger te wijzen, maar om uit te leggen, dat hoe graag we jou ook willen aansluiten, we echt afhankelijk zijn van de paraatheid van de Glasvezelaanleg.

Het plaatsen van deze Glasvezelpunten gaat in veel gevallen per wijk of straat. Dat is een gefaseerd proces. Zelf woon ik in het Valkenboskwartier (vlakbij de AH) en daar is ook jammer genoeg nog geen oplevering mogelijk. Onze aannemer neemt telefonisch contact met je op om hier een afspraak voor te maken. Dit kan even duren maar maak je geen zorgen, je wordt zeker niet vergeten! Een aanvraag voor een bestaande aansluiting duurt normaal gesproken ongeveer 4 tot 6 weken. Omdat in Den Haag de aansluitingen nog aangelegd moeten worden kan dit langer duren. Het is overigens niet de bedoeling dat de ene medewerker aangeeft dat er wel een schouwer langs kan komen, terwijl een andere medewerker aangeeft dat dit niet mogelijk is. Sorry voor het ongemak! Ik kan me goed voorstellen dat je hier een schreeuw om hulp doet. 

Jammer genoeg hebben wij geen mogelijkheid om VWT aan te sturen, zij maken zelf de planning. Je hebt trouwens alle recht om de aanvraag te annuleren. Het is oprecht zeer spijtig dat het zover moet komen, maar op dit moment snap ik je beslissing 100%. Laat me weten of ik actie voor je kan ondernemen, dan ga ik meteen aan de slag. Stay safe and strong! 💪❤️

Het ziet er naar uit dat er toch 1 capabele medewerker bij Volker Wessels werkt, want er staat een afspraak voor volgende week woensdag. Fingers crossed dus, want vorige keer toen er een afspraak stond kwam de monteur niet opdagen.

 

The plot thickens...

Reputatie 7

Hey @Ko Voskuilen,

Dat is heel goed nieuws! Stap voor stap komen we er wel. :smile:  Laat je ons weten hoe het bezoek is verlopen? Zodra je glasvezelaansluiting gereed is, kunnen we alles in gang zetten om je zo snel mogelijk aan te sluiten. 

Hoi!

 

Ik heb inmiddels ook een link ontvangen voor de afspraak met Gideon. Betekent dat dat mijn installatie pakket er ook aankomt? 

 

Met vriendelijke groet,

 

Ko Voskuilen

Reputatie 7
Badge +4

In het kort; ja. Zodra de afspraak staat, dan gaat het logistieke proces lopen. Ongeveer een week voor de afspraak moet je het pakket ontvangen. 

Reputatie 7
Badge +16

@Ko Voskuilen Dat is fantastisch nieuws! We kunnen deze medewerker bij VWT dan absoluut aandragen als Medewerker van de Maand! 😊👌

Het installatiepakket wordt zoals @TAVL omschrijft doorgaans 4 tot 7 dagen voordat de installatieafspraak is verstuurd.

Mocht je het leuk vinden om te zien, check dan onze installatievideo: Wat komt de monteur precies doen?. Hierin kun je in het kort zien wat de expert precies gaat doen bij een Glasvezelinstallatie. Als we nog iets anders voor je kunnen doen, geef het aan. We zitten altijd paraat om te helpen! 💻

Reageer