Beantwoord

Glasvezelaansluiting oplevering in Segbroek

  • 9 November 2019
  • 45 reacties
  • 2153 Bekeken

Hoi T-Mobile,

 

Op 17 september 2019 heb ik in de shop een t-mobile thuis glasvezel aangevraagd. Ik woon in Segbroek, daar zijn jullie druk bezig alle woningen te voorzien van glasvezel. Nu heb ik eigenlijk na mijn aanvraag twee mailtjes ontvangen en een brief. Dit was in de loop van die week. Daarna was het radiostilte. Inmiddels 9 november 2019, nog niets vernomen van een aansluitdatum. Ook het bellen met de klantenservice had weinig zin. De meneer aan de lijn was lacherig, kennelijk hadden hij en zijn collega's een onderonsje. Er werd mij verteld naar een ander nummer te bellen, kennelijk was dit KPN. Via KPN kon er niet veel gezien worden ten aanzien van mijn aanvraag. Zij hebben weer een nummer doorgegeven om te bellen. Dit was Volker Wessels en zij konden niet meer dan slechts via een KPN website checken wat de status van aanleggen is. Het advies was te bellen met de klantenservice van T-Mobile. Afijn, een van het kastje naar de muur situatie. 

 

Dan nu de vragen; wanneer komen ze langs mijn woning en kan ik een afspraak voor installatie maken? Per wanneer kan ik gebruik maken van jullie diensten?

 

Ik krijg nu het gevoel dat ik beter bij mijn huidige provider kan blijven, want dat loopt gewoon goed!

icon

Beste antwoord door Brian 15 November 2019, 15:57

Bekijk origineel

45 reacties

@Doornekamp33, ik bedoel inderdaad het van buiten naar binnen halen. Gaan ze de kabel van de stoep naar binnen trekken? Moet hier alles voor open?

Ik hoef hier dus geen voorwerk voor te doen? (dus een voorziening aanmaken zodat zij de kabel makkelijker naar binnen kunnen halen?)

@home.maarten en @ericplugge,

Bedankt voor jullie reacties. Deze week zou ik glasvezel van KPN krijgen. Had alles al opgezegd bij Ziggo. Nadat er dinsdag én woensdag monteurs waren geweest (de eerste dag van KPN en de andere dag van Volker Wessels) kwam de aap uit de mouw. We bleken allemaal totaal andere dingen te bedoelen. De KPN-monteur kon de kabel niet vinden, dus moest Volker Wessels komen. Die kwamen, maar hadden de opdracht gekregen om de koperen kabel (?!) naar binnen te halen. Pas na twee dagen en vele telefoontjes met KPN kwam ik er dus achter dat ze me ‘gewoon’ KPN Thuis zouden geven. Voor glasvezel moest ik eerst de haalbaarheidstest toen en zoals het er nu naar uitziet zou het nog wel even duren voordat er glasvezel van KPN komt. Al met al, ben ik dus verkeerd voorgelicht door KPN, zeg maar misleid, dus heb direct alles afgezegd, twee maanden verlengd bij Ziggo en T-Mobile besteld. Ik hoop dat het bij ons wat vlotter zal gaan allemaal. 

@home.maarten balen dat het bij jou nog niet is geïnstalleerd! Blijf hoop houden want eind goed, al goed blijkt uit het geval van @ericplugge 

 

Fijne avond!

Janneke

@Janneke76 , Ken de situatie niet bij jou voor de deur, ikzelf zit 8 meter van de straat af en bij mij is die toen naar de gevel geschoten onder de bestrating door, klein gaatje bij de gevel gegraven en een gat via de kruipruimte geboord naar buiten en zo de kabel naar binnen de meterkast in, ze zullen zo weinig mogelijk graven en de makkelijkste weg zoeken, daar zijn ze heel bedreven in, zij doen dat dagelijks.

Dus daar zou ik me geen zorgen over maken, de grootste zorg is of ze volgens planning kunnen opleveren, gaat vaak goed maar soms gaat het mis.

 

Beste @Piotr,

Misschien heb ik het niet duidelijk uitgelegd. Volker moet het probleem in de “centrale” oplossen. De aansluiting bij ons is klaar en beschikbaar. Tot dan heeft een afspraak met Guidion geen zin. Verder is het niet aan mij om het proces met T-Mobile, Volker en Guidion aan te sturen. Ik ben klant van T-Mobile en dus is T-Mobile diegene die moet gaan leveren en aan de knoppen zou moeten draaien.

Ik wacht af.

Met vriendelijke groet, Eric


Exact wat je hier schrijft: "Verder is het niet aan mij om het proces met T-mobile, Volker en Guidion aan te sturen."

Ik vind hier veel medestanders die exact dezelfde onduidelijkheid ervaren in de communicatie van T-mobile. @Piotr Wellicht is het een idee om binnen T-mobile even aan een tijdslijn te gaan werken, en te gaan communiceren. Ik verlies echt mijn geduld.

Reputatie 1

Pee_1978,

Het hele forum is erop gericht zaken te sussen - niet oplossen. Het is zelfs erger: voor dat oplossen menen ze zelfs hun klanten in te moeten schakelen, door ze aan te moedigen zelf contact op te nemen met KPN/Reggefiber, of Guidion.

Ik ben hadr op weg naar 4 maanden wachttijd - geen enkele bijdrage aan een oplossing, of betrouwbare informatievoorziening, of compensatie van T-Mobile.

Vorige week weer zelf met Guidion gebeld: die hadden het over een monteur die - toeval, oh toeval - diezelfde dag langs zou komen. Op de vraag waarom ik daar niks van wist was het antwoord “dat is bij de provider (T-Mobile dus) fout gegaan”. Zelfs die simpele coördinatie is dus teveel gevraagd voor T-Mobile. Natuurlijk konden ze niet zeggen wanneer ik een afspraak kon maken, noch hoe lang van tevoren ik dat zou horen.

Amateurisme/onverschilligheid/etc...

Reputatie 7

Hey @Pee_1978,

Ik kan me voorstellen dat je zo snel mogelijk van je T-Mobile Thuis abonnement wilt genieten. Zodra de glasvezel bij jou gereed is, sturen wij zo spoedig mogelijk alle nodige partijen aan om de installatie te voltooien. Niet alle woningen zijn (volledig) aangesloten op het glasvezelnetwerk. Waardoor een oplevering soms langer kan duren dan gepland, hierop hebben wij jammer genoeg geen invloed. Je kunt altijd informeren naar de status van je aansluiting bij Volker Wessels op het volgende nummer: 088-1860444. Zodra de glasvezel helemaal afgerond is op jouw adres krijgen wij automatisch een seintje en zetten we alles in werking. 

Hey @Pee_1978,

Ik kan me voorstellen dat je zo snel mogelijk van je T-Mobile Thuis abonnement wilt genieten. Zodra de glasvezel bij jou gereed is, sturen wij zo spoedig mogelijk alle nodige partijen aan om de installatie te voltooien. Niet alle woningen zijn (volledig) aangesloten op het glasvezelnetwerk. Waardoor een oplevering soms langer kan duren dan gepland, hierop hebben wij jammer genoeg geen invloed. Je kunt altijd informeren naar de status van je aansluiting bij Volker Wessels op het volgende nummer: 088-1860444. Zodra de glasvezel helemaal afgerond is op jouw adres krijgen wij automatisch een seintje en zetten we alles in werking. 


Volker Wessels heb ik gesproken. Ze zijn verbaast dat er nog geen schouwing bij mij heeft plaats gevonden. "ja meneer, de projectleider die hierover gaat is nu in bespreking. Ik zal vragen of hij U terug wilt bellen". Vervolgens hoor ik niets...al weken niet. Ik heb inmiddels 3x met ze gebeld, en nog geen antwoord.
Tijdens een van deze gesprekken kwam naar voren dat ik in een lastige straat zou wonen, want ik heb een portiekwoning, en een VVE. Daarvoor moeten speciale dingen geregeld zijn, zoals toestemming van de VVE. De vorm waarin deze toestemming zou moeten worden gegeven, noch de aanleiding hiervoor, wordt niet over gesproken. Wederom; het is niet helder wat IK kan doen om het te bespoedigen.
Daarnaast lijken jullie bij T-mobile ook geen idee te hebben welke "roadmap" de introductie van glasvezel in Den Haag Segbroek zal hebben. Het kan toch niet zijn dat hier geen afspraken tussen T-mobile en Volker Wessels over gemaakt zijn?

Reputatie 7

Hi @Pee_1978 Inmiddels hebben we hier ook via privébericht contact over gehad en ik ga er voor je achteraan. Ik houd je op de hoogte!

Een roadmap zegt overigens niet altijd heel veel. De intentie kan zijn om bijvoorbeeld binnen een jaar zoveel procent aangelegd te hebben maar dit zegt niets over jouw specifieke situatie. Het voorbereidingstraject kan in sommige gevallen lang duren, denk dan aan het aanvragen van vergunningen bij de gemeente, uitzonderingssituaties zoals hoogbouw, inderdaad een VvE die er wat over wil roepen, een buitenlocatie die niet toeganglijk is enzovoort. Als dit allemaal achter de rug is dan is de daadwerkelijke aanleg vaak relatief snel uitgevoerd. 

Maar we moeten je uiteraard wel duidelijkheid kunnen geven zodat je weet waar je aan toe bent en ik ga mijn best doen om daar voor te zorgen!

Beste,

 

ik woon in de vruchtenbuurt in Den Haag ik heb alles aangevraagd voor tmobile thuis incl glasvezel.

nu was de planning 3 december maar ik heb tot opheden nog niets vernomen.

Heb jij toevallig al meer info.

 

 

Reputatie 7

Hey @NEERVOORT21,

Ik wil graag de status van je aanvraag controleren. Daarvoor wil ik je eerst vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan pak ik zo snel mogelijk je gegevens erbij. 

Beste lezers,

 

Ik heb na meerdere persoonlijke berichten met t mobile vandaag contact opgenomen met volkers en wessels (wat ik eigenlijk al heel vreemd vond aangezien ik een contract afsluit met t mobile en niet met v en w) voor de aansluiting voor glasvezel bij mij thuis ( ik woon in de vruchtenbuurt).

 

Tot mijn grote verbazing kreeg ik te horen dat er eerst toestemming moet zijn van de VVE als het om een koophuis gaat en anders van de verhuurder als het om een huur huis gaat.

Zonder deze toestemming zullen ze dus niet komen schouwen en het dus ook niet komen aanleggen.

Er moet een mail gestuurd worden naar glasvezel@introbouw.nl

Er kan dan ook extra informatie worden aangevraagd mocht een verhuurder dit nog hebben of dit ook het mail adres is voor de VVE durf ik niet te zeggen.

 

Ik zelf betreur het dat t-mobile deze info niet aan zijn toekomstige klant mee geeft hierdoor moeten we dus langer wachten dan dat eigenlijk nodig was.

 

@T-mobile ik vind dit echt een slechte zaak dat er zo met nieuwe klanten word omgegaan er mag toch verwacht worden dat jullie alle info geven voordat er contracten ondertekend en afgesloten worden.

Jullie slaan hier echt een enorme flater met klantgerichtheid.

 

Met vriendelijke groet 

 

Cliff Neer voort 

 

 

 

Reputatie 7

Hi @NEERVOORT21, ik geef je hier graag meer uitleg over! We leggen Glasvezel aan in de straat en we sluiten iederen aan de zich hier voor aan heeft gemeld. Als je de woning huurt of lid bent van een VvE dan moeten we hier inderdaad toestemming van hebben omdat er in de woning een aansluitpunt geplaatst moet worden. Dit kunnen we natuurlijk niet zomaar doen zonder toestemming van de eigenaar. :wink:

Op het moment dat onze aannemer bij jou aan de slag kan nemen ze contact met je op en geven ze inderdaad aan dater toestemming van de VvE of verhuurder moet zijn. Dit vind je overigens ook direct op onze website waar je je aangemeld hebt. Excuses voor de onduidelijkheid, als je nog andere vragen hebt stel ze dan gerust, ik zit voor je klaar!

Beste lezers,

 

ik ben benieuwd naar jullie ervaring?

 

vanaf 10 januari (na toestemming van de verhuurder) ben ik al bezig met Volkers en wessels dat er iemand langs kan komen voor te schouwen.

Dit moet volgens v en w door een andere aannemer gebeuren, ik ben er nu al 3 weken mee bezig maar nog steeds helemaal niets duidelijk.

Word steeds aan het lijntje gehouden van wacht nog een week en bel dan even terug.

 

Wat ik in dit alles het meest vreemde vind is dat wij volgens mij een contract aan willen gaan met tmobile, maar uiteindelijk overal zelf achteraan moeten gaan.

Het enige wat wij te horen krijgen ben even met v en w en die helpen u verder dit vind ik echt te krom voor woorden.

 

ben benieuwd wie hier meer last van heeft.

 

groeten

 

cliff 

Reputatie 7

Hey @NEERVOORT21,


Ik betreur dat je er zo over denkt. :disappointed:  Ik zie dat je een van onze klanten in Segbroek bent. De oplevering van die abonnementen duurt inderdaad iets langer dan normaal. Het opleverproces wordt door ons opgepakt als de glasvezel en wijkcentrale geplaatst is door Volker Wessels. Als die er eenmaal staat, kun je probleemloos een afspraak met onze installatiepartner Guidion maken.

Alle informatie over het opleverproces kun je lezen in dit topic. Ik hoop oprecht dat ook jij zo snel mogelijk van je T-Mobile Thuis abonnement kunt genieten!

Reputatie 1

Hier nog iemand, ik moest zelf even bellen met v en w. Had ik gedaan en zou teruggebeld worden. Nu bijna 1 week verder en heb nog steeds niets gehoord. 

 

Waarom moet ik er eigenlijk zelf achteraan?

Ik heb een aanvraag bij jullie lopen toch? 

Is het dan niet logischer dat jullie dit soort zaken voor jullie rekening nemen? 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Claudia1971,

 

Je hebt op 31 januari de aanvraag gedaan, supertof! De gemiddelde oplevertijd bij een Glasvezelverbinding op ons eigen (ODF) netwerk is 4 tot 6 weken. Dat komt doordat we alles in Den Haag gefaseerd uitrollen, zoals in jouw eigen topic beschreven staat: Schouwen en Aansluiten:smile: Dit neemt overigens zeker niet weg dat het logisch zou zijn wanneer er binnen kortere termijn teruggebeld wordt. Heeft Volker Wessels je een planning gegeven aangaande jouw aansluiting? Omdat VWT de aannemer is, bepalen zij wat het uitrolschema is. We proberen zoveel mogelijk informatie online te plaatsen, maar soms wordt het schema aangepast. Om te voorkomen dat wij als leverancier verkeerde informatie doorgeven, geven we klanten de optie om direct met VWT te schakelen. Dit is ook zo vanuit hen gevraagd. Dat terzijde, ik ben het volledig met je eens dat wij hier meer ruggespraak over kunnen geven. 

Reputatie 1

Beste Jason, 

Ik heb juist expres ook al mijn bedenktijd geweigerd om een en ander sneller aan het rollen te brengen.  

En nee ik ben nog steeds niet terug gebeld zoals ze beloofd hadden bij v en w. 

Zodoende weet ik niets! Maar nogmaals,  dik 20 minuten in de wacht staan bij v en w en dan niet eens worden terug gebeld is zeker niet mijn taak vind ik nog steeds. 

Ik ben klant van jullie toch? 

Dus is het meer op zijn plaats dat jullie de terug koppeling doen. 

 

Ik zou alsnog willen weten wat het termijn is waarop we kunnen verwachten dat er aangesloten gaat gaat worden. Zoals in een eerder topic aangegeven is de kabel al half december in de grond gegaan. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoewel ik 100% achter je sta dat we inderdaad sneller met terugkoppelingen moeten komen, blijven we afhankelijk van onze aannemer(s) in dit proces. Wat ik je niet kan geven (het spijt me oprecht :disappointed:) is een exacte plandatum, wat ik je echter wel kan geven is wat ik van VWT heb doorgekregen: momenteel is de oplevering uitgesteld naar begin/medio maart. Dat geldt voor jouw regio en een deel Valkenboskwartier. 

Dat de kabel half december de grond ingegaan is, zou normaliter moeten betekenen dat de aannemer vrij rap het FTU (aansluitpunt Glasvezel) kan komen installeren. In dit geval gebeurt dat in delen, gefaseerd, waardoor bijvoorbeeld een deel van de buurt als Valkenbos pas deze maand of in maart kan worden opgeleverd. Hier lagen in sommige straten de magenta kabels al in november in de grond. Dit zeg ik niet om je tegen te spreken, want ik ben het met je eens dat hier schot in moet komen. Ik zeg het meer om je een idee van de uitrol en de termijn te geven. 

Sorry dat ik met dit magere antwoord moet komen. Als ik meer weet, of we meer te horen krijgen, dan ben je de eerste die het weet!

Kan ik je blij maken met een Unlimited Voucher? Daarmee kun je met een mobiel abonnement van T-Mobile onbeperkt internetten voor 7 dagen. Dan kun je in elk geval jouw mobiele telefoon als hotspot instellen zodat je laptop/pc altijd verbonden is. → Mocht ik dit al gevraagd hebben op een ander moment, dan excuseer ik mij voor de overbodigheid!

Reputatie 1

Bedankt voor je antwoord,  nu hebben we in ieder geval een prognose. 

Ik zou graag die voucher willen ontvangen. 

 

Groetjes, 

Claudia 

Reputatie 7
Badge +16

Helemaal super, thanks voor je snelle reactie! Ik heb je de voucher in een privébericht toegestuurd. Hopelijk heb je een prachtig, zonnig weekend! 

Reageer