Beantwoord

Glasvezelaansluiting oplevering in Segbroek

  • 9 november 2019
  • 37 reacties
  • 1055 Bekeken

Hoi T-Mobile,

 

Op 17 september 2019 heb ik in de shop een t-mobile thuis glasvezel aangevraagd. Ik woon in Segbroek, daar zijn jullie druk bezig alle woningen te voorzien van glasvezel. Nu heb ik eigenlijk na mijn aanvraag twee mailtjes ontvangen en een brief. Dit was in de loop van die week. Daarna was het radiostilte. Inmiddels 9 november 2019, nog niets vernomen van een aansluitdatum. Ook het bellen met de klantenservice had weinig zin. De meneer aan de lijn was lacherig, kennelijk hadden hij en zijn collega's een onderonsje. Er werd mij verteld naar een ander nummer te bellen, kennelijk was dit KPN. Via KPN kon er niet veel gezien worden ten aanzien van mijn aanvraag. Zij hebben weer een nummer doorgegeven om te bellen. Dit was Volker Wessels en zij konden niet meer dan slechts via een KPN website checken wat de status van aanleggen is. Het advies was te bellen met de klantenservice van T-Mobile. Afijn, een van het kastje naar de muur situatie. 

 

Dan nu de vragen; wanneer komen ze langs mijn woning en kan ik een afspraak voor installatie maken? Per wanneer kan ik gebruik maken van jullie diensten?

 

Ik krijg nu het gevoel dat ik beter bij mijn huidige provider kan blijven, want dat loopt gewoon goed!

icon

Beste antwoord door Brian 15 november 2019, 15:57

Hi @willywesly, wauw zo'n rondje langs alle partijen is natuurlijk niet de bedoeling! Ik geef je graag wat meer informatie:

In Segbroek leggen wij ons eigen netwerk aan, dit doen we in samenwerking met Reggefiber (inmiddels onderdeel van KPN Netbeheer. De aannemer die deze werkzaamheden uitvoert is inderdaad Volker Wessels en zij maken de planning dus ik ben wel enigszins verbaasd dat zij je weer terug verwijzen.

Ze voeren de werkzaamheden grotendeels per wijk of straat uit en zodra de werkzaamheden concreet ingepland zijn ontvang je uiteraard van te voren bericht!  Ik kijk graag of ik nu toevallig al wat kan zien. Als je mij een privébericht wil sturen met je volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer dan kijk ik het voor je na!

Bekijk origineel

37 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hi @NEERVOORT21, ik geef je hier graag meer uitleg over! We leggen Glasvezel aan in de straat en we sluiten iederen aan de zich hier voor aan heeft gemeld. Als je de woning huurt of lid bent van een VvE dan moeten we hier inderdaad toestemming van hebben omdat er in de woning een aansluitpunt geplaatst moet worden. Dit kunnen we natuurlijk niet zomaar doen zonder toestemming van de eigenaar. :wink:

Op het moment dat onze aannemer bij jou aan de slag kan nemen ze contact met je op en geven ze inderdaad aan dater toestemming van de VvE of verhuurder moet zijn. Dit vind je overigens ook direct op onze website waar je je aangemeld hebt. Excuses voor de onduidelijkheid, als je nog andere vragen hebt stel ze dan gerust, ik zit voor je klaar!

Beste lezers,

 

Ik heb na meerdere persoonlijke berichten met t mobile vandaag contact opgenomen met volkers en wessels (wat ik eigenlijk al heel vreemd vond aangezien ik een contract afsluit met t mobile en niet met v en w) voor de aansluiting voor glasvezel bij mij thuis ( ik woon in de vruchtenbuurt).

 

Tot mijn grote verbazing kreeg ik te horen dat er eerst toestemming moet zijn van de VVE als het om een koophuis gaat en anders van de verhuurder als het om een huur huis gaat.

Zonder deze toestemming zullen ze dus niet komen schouwen en het dus ook niet komen aanleggen.

Er moet een mail gestuurd worden naar glasvezel@introbouw.nl

Er kan dan ook extra informatie worden aangevraagd mocht een verhuurder dit nog hebben of dit ook het mail adres is voor de VVE durf ik niet te zeggen.

 

Ik zelf betreur het dat t-mobile deze info niet aan zijn toekomstige klant mee geeft hierdoor moeten we dus langer wachten dan dat eigenlijk nodig was.

 

@T-mobile ik vind dit echt een slechte zaak dat er zo met nieuwe klanten word omgegaan er mag toch verwacht worden dat jullie alle info geven voordat er contracten ondertekend en afgesloten worden.

Jullie slaan hier echt een enorme flater met klantgerichtheid.

 

Met vriendelijke groet 

 

Cliff Neer voort 

 

 

 

Reputatie 5
Badge +2

Hey @NEERVOORT21,

Ik wil graag de status van je aanvraag controleren. Daarvoor wil ik je eerst vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan pak ik zo snel mogelijk je gegevens erbij. 

Beste,

 

ik woon in de vruchtenbuurt in Den Haag ik heb alles aangevraagd voor tmobile thuis incl glasvezel.

nu was de planning 3 december maar ik heb tot opheden nog niets vernomen.

Heb jij toevallig al meer info.

 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hi @Pee_1978 Inmiddels hebben we hier ook via privébericht contact over gehad en ik ga er voor je achteraan. Ik houd je op de hoogte!

Een roadmap zegt overigens niet altijd heel veel. De intentie kan zijn om bijvoorbeeld binnen een jaar zoveel procent aangelegd te hebben maar dit zegt niets over jouw specifieke situatie. Het voorbereidingstraject kan in sommige gevallen lang duren, denk dan aan het aanvragen van vergunningen bij de gemeente, uitzonderingssituaties zoals hoogbouw, inderdaad een VvE die er wat over wil roepen, een buitenlocatie die niet toeganglijk is enzovoort. Als dit allemaal achter de rug is dan is de daadwerkelijke aanleg vaak relatief snel uitgevoerd. 

Maar we moeten je uiteraard wel duidelijkheid kunnen geven zodat je weet waar je aan toe bent en ik ga mijn best doen om daar voor te zorgen!

Hey @Pee_1978,

Ik kan me voorstellen dat je zo snel mogelijk van je T-Mobile Thuis abonnement wilt genieten. Zodra de glasvezel bij jou gereed is, sturen wij zo spoedig mogelijk alle nodige partijen aan om de installatie te voltooien. Niet alle woningen zijn (volledig) aangesloten op het glasvezelnetwerk. Waardoor een oplevering soms langer kan duren dan gepland, hierop hebben wij jammer genoeg geen invloed. Je kunt altijd informeren naar de status van je aansluiting bij Volker Wessels op het volgende nummer: 088-1860444. Zodra de glasvezel helemaal afgerond is op jouw adres krijgen wij automatisch een seintje en zetten we alles in werking. 


Volker Wessels heb ik gesproken. Ze zijn verbaast dat er nog geen schouwing bij mij heeft plaats gevonden. "ja meneer, de projectleider die hierover gaat is nu in bespreking. Ik zal vragen of hij U terug wilt bellen". Vervolgens hoor ik niets...al weken niet. Ik heb inmiddels 3x met ze gebeld, en nog geen antwoord.
Tijdens een van deze gesprekken kwam naar voren dat ik in een lastige straat zou wonen, want ik heb een portiekwoning, en een VVE. Daarvoor moeten speciale dingen geregeld zijn, zoals toestemming van de VVE. De vorm waarin deze toestemming zou moeten worden gegeven, noch de aanleiding hiervoor, wordt niet over gesproken. Wederom; het is niet helder wat IK kan doen om het te bespoedigen.
Daarnaast lijken jullie bij T-mobile ook geen idee te hebben welke "roadmap" de introductie van glasvezel in Den Haag Segbroek zal hebben. Het kan toch niet zijn dat hier geen afspraken tussen T-mobile en Volker Wessels over gemaakt zijn?

Reputatie 5
Badge +2

Hey @Pee_1978,

Ik kan me voorstellen dat je zo snel mogelijk van je T-Mobile Thuis abonnement wilt genieten. Zodra de glasvezel bij jou gereed is, sturen wij zo spoedig mogelijk alle nodige partijen aan om de installatie te voltooien. Niet alle woningen zijn (volledig) aangesloten op het glasvezelnetwerk. Waardoor een oplevering soms langer kan duren dan gepland, hierop hebben wij jammer genoeg geen invloed. Je kunt altijd informeren naar de status van je aansluiting bij Volker Wessels op het volgende nummer: 088-1860444. Zodra de glasvezel helemaal afgerond is op jouw adres krijgen wij automatisch een seintje en zetten we alles in werking. 

Pee_1978,

Het hele forum is erop gericht zaken te sussen - niet oplossen. Het is zelfs erger: voor dat oplossen menen ze zelfs hun klanten in te moeten schakelen, door ze aan te moedigen zelf contact op te nemen met KPN/Reggefiber, of Guidion.

Ik ben hadr op weg naar 4 maanden wachttijd - geen enkele bijdrage aan een oplossing, of betrouwbare informatievoorziening, of compensatie van T-Mobile.

Vorige week weer zelf met Guidion gebeld: die hadden het over een monteur die - toeval, oh toeval - diezelfde dag langs zou komen. Op de vraag waarom ik daar niks van wist was het antwoord “dat is bij de provider (T-Mobile dus) fout gegaan”. Zelfs die simpele coördinatie is dus teveel gevraagd voor T-Mobile. Natuurlijk konden ze niet zeggen wanneer ik een afspraak kon maken, noch hoe lang van tevoren ik dat zou horen.

Amateurisme/onverschilligheid/etc...

 

Beste @Piotr,

Misschien heb ik het niet duidelijk uitgelegd. Volker moet het probleem in de “centrale” oplossen. De aansluiting bij ons is klaar en beschikbaar. Tot dan heeft een afspraak met Guidion geen zin. Verder is het niet aan mij om het proces met T-Mobile, Volker en Guidion aan te sturen. Ik ben klant van T-Mobile en dus is T-Mobile diegene die moet gaan leveren en aan de knoppen zou moeten draaien.

Ik wacht af.

Met vriendelijke groet, Eric


Exact wat je hier schrijft: "Verder is het niet aan mij om het proces met T-mobile, Volker en Guidion aan te sturen."

Ik vind hier veel medestanders die exact dezelfde onduidelijkheid ervaren in de communicatie van T-mobile. @Piotr Wellicht is het een idee om binnen T-mobile even aan een tijdslijn te gaan werken, en te gaan communiceren. Ik verlies echt mijn geduld.

@Janneke76 , Ken de situatie niet bij jou voor de deur, ikzelf zit 8 meter van de straat af en bij mij is die toen naar de gevel geschoten onder de bestrating door, klein gaatje bij de gevel gegraven en een gat via de kruipruimte geboord naar buiten en zo de kabel naar binnen de meterkast in, ze zullen zo weinig mogelijk graven en de makkelijkste weg zoeken, daar zijn ze heel bedreven in, zij doen dat dagelijks.

Dus daar zou ik me geen zorgen over maken, de grootste zorg is of ze volgens planning kunnen opleveren, gaat vaak goed maar soms gaat het mis.

@home.maarten en @ericplugge,

Bedankt voor jullie reacties. Deze week zou ik glasvezel van KPN krijgen. Had alles al opgezegd bij Ziggo. Nadat er dinsdag én woensdag monteurs waren geweest (de eerste dag van KPN en de andere dag van Volker Wessels) kwam de aap uit de mouw. We bleken allemaal totaal andere dingen te bedoelen. De KPN-monteur kon de kabel niet vinden, dus moest Volker Wessels komen. Die kwamen, maar hadden de opdracht gekregen om de koperen kabel (?!) naar binnen te halen. Pas na twee dagen en vele telefoontjes met KPN kwam ik er dus achter dat ze me ‘gewoon’ KPN Thuis zouden geven. Voor glasvezel moest ik eerst de haalbaarheidstest toen en zoals het er nu naar uitziet zou het nog wel even duren voordat er glasvezel van KPN komt. Al met al, ben ik dus verkeerd voorgelicht door KPN, zeg maar misleid, dus heb direct alles afgezegd, twee maanden verlengd bij Ziggo en T-Mobile besteld. Ik hoop dat het bij ons wat vlotter zal gaan allemaal. 

@home.maarten balen dat het bij jou nog niet is geïnstalleerd! Blijf hoop houden want eind goed, al goed blijkt uit het geval van @ericplugge 

 

Fijne avond!

Janneke

@Doornekamp33, ik bedoel inderdaad het van buiten naar binnen halen. Gaan ze de kabel van de stoep naar binnen trekken? Moet hier alles voor open?

Ik hoef hier dus geen voorwerk voor te doen? (dus een voorziening aanmaken zodat zij de kabel makkelijker naar binnen kunnen halen?)

Zo dan, @home.maarten, bij mij moest de kabel nog de wijk/stoep in. En bovendien had ik Ziggo. Dus vandaar dat ik het jammer, maar niet onoverkomenlijk, vindt dat het wat langer duurde. Ik had de T-Mobile apparatuur al wel snel in huis, dus kon alles al voorbereiden. Ik zou eens vragen aan @Piotr of hij voor je kan bellen. Hij is van T-Mobile en heeft voor mij ook aan het juiste touwtje getrokken.

Veel succes!

Nieuw (voor mij) huis, met glasvezel al geïnstalleerd. En nu foute provider: T-Mobile.

 

Tja @home.maarten, 2 maanden zonder internet/tv is niet van deze tijd. Hoe komt dat dan? Had je nog geen aansluting, of heb je (te vroeg) opgezegd?

 

Dag Eric,

  • Als je geen alternatief had gehad, had je nu 2 maanden zonder internet gezeten. Was je vast behoorlijk minder enthousiast geweest. Verlening was jouw oplossing - niet die van T-Mobile. Ik kan je uit ervaring vertellen dat T-Mobile helemaal niets doet om iets op te lossen.
  • T-Mobile is leverancier, wij zijn klant. Het is onbehoorlijk dat T-Mobile zich aan de eindverantwoordelijkheid onttrekt en zijn coördinerende taak in het geheel niet uitvoert.
  • Glasvezel aanleggen is geen flinke klus. In het algemeen niet, en zeker in mijn geval niet: de kabel ligt er al. Ook als het wel een hele klus is, laten ook hele klussen zich plannen en zou men dus moeten kunnen vertellen wanneer er wat gedaan wordt. Dit is een combinatie van desinteresse, chaos en incompetentie. Als ze zich net zo druk zouden maken om echt wat te doen aan oplossingen als ze nu standaard sussende reacties schrijven, zou alles al klaar zijn.

Derhalve, Jannneke: wegwezen, voor het te laat is!

 

Maarten

 

Hoi @home.maarten en @Janneke76

Herkenbaar, maar ik wil na 2 dagen al niet meer terug naar Ziggo. De up- EN download snelheid is nu 980 Mbits, en de Zyxel wifi werkt als een speer, en de TVbox is ook helemaal top!

Maar inderdaad, het heeft even geduurd, en voornamelijk omdat T-Mobile, Volker of Guidion niet altijd van elkaar weten wat de status is. Of simpel omdat het glasvezel leggen nu eenmaal een flinke klus is. Gewoon ff geduld!

Ik had Ziggo opgezegd en 2 x een maand verlengd. Probleem opgelost, geen onderbreking van internet/tv gehad, en nu werkt alles.

Succes, groetjes, Eric

Dag Janneke,

Als je nu een werkende provider hebt, heb ik maar 1 advies: T-Mobile afzeggen en niks veranderen. Ik wacht al meer dan 3 maanden, en hoewel er al een glasvezelkabel in mijn huis ligt, is er nog niets gedaan en zit ik (dus) al 3 maanden zonder internet.

Veel van bovenstaande herkenbaar: kastje muur, en zelf het werk doen dat eigenlijk door T-Mobile gedaan zou moeten worden. Veel (schijn)medeleven (“goh, wat vervelend voor je!”) en allemaal goedpraterij door andere partijen (Guision, KPN) de schuld te geven, maar nul-komma-nul actie, en nooit toezeggingen voor echte informatie nakomen.

Bespaar jezelf veel frustratie - als dat nog kan.

Maarten

Hoe bedoel je dit @Janneke76 , moet de glasvezel aansluiting nog naar binnen gebracht worden en afgemonteerd of bedoel je de aansluiting van het modem op het glasvezel en de kabels naar de TV en/of PC.

 

In het eerste geval, dan hoef je niks te doen, de monteurs trekken de kabel naar binnen naar de plek waar die gaat komen, meestal meterkast of ergens in de woonkamer aan de kant van de openbare weg, verder het huis in zou misschien in overleg mogelijk zijn als de kabel er makkelijk kan komen en lang genoeg is.

 

In het tweede geval, de kabels worden meestal niet door een buis getrokken bij installatie, om de dood eenvoudige reden dat de stekker er niet door past, men legt ze over het algemeen weg langs/over de plint, maar ik heb al wat kunstwerkjes gezien en kun je dit beter zelf even te hand nemen als je het netjes wilt hebben, wil je door een mantelbuisje zul je dit moeten doen met losse kabel en zelf er de stekkertjes aan maken, en ik vind het een rotklusje wat ik vandaag thuis ook even ter hand heb gehad om 1 kabel over te doen, gaat bij mij vaak mis.

Hoi allemaal,

Ik heb ook glasvezelinternet via T-mobile besteld. Nu vraag ik me af of ik zelf voor de voorziening binnen moet zorgen. Dus moet ik zelf een mantelbuisje van binnenuit aanleggen zodat T-mobile alleen maar de kabel hoeft door te trekken?

Ik hoor het graag!

Groet,

Janneke

 

Goedemorgen @Piotr,

goed nieuws, het werkt! Gisteren heeft een monteur van Volker de glasvezelaansluiting in de wijkcentrale omgezet zodat ik het aan mijn adres toegewezen kabel te fixen. Inmiddels heb ik de Zyxel en de TVbox geconfigureerd en werkt alles naar behoren. De Ziggo apparatuur staat klaar voor verzending. Eind goed, al goed. 

Met vriendelijk groet, Eric

 

 

Reputatie 5
Badge +2

Hey @ericplugge,

De melding is inderdaad netjes bij ons binnengekomen en we gaan op afstand de netwerkbeheerder op de hoogte brengen. Nog even en je kunt genieten van je T-Mobile Thuis abonnement! Bedankt voor je geduld. :relaxed:

 

Update. Zojuist Guidion op bezoek gehad. En zoals ik als had opgemerkt is het probleem met de glasvezelaansluitng nog niet opgelost. Meer dan de glasvezelkabel van het modem inprikken was niet mogelijk. De monteur heeft melding gemaakt van het FO lampje dat niet brand bij T-Mobile.Voorlopig dus nog maar even Ziggo. De rest had ik zelf aan aangesloten en bekabeld, dus nu wachten op Volker en het FO lampje. Tot zover, @Piotr. Wordt vervolgd.

 

 

Hey @Piotr ,

Zojuist uitgenodigd om een afspraak met Guidion te maken. Morgen 4 december tussen16:00 en 18:00 staat gepland. Fingers crossed. Wordt vervolgd.

Groet, Eric

 

Beste @Piotr,

Misschien heb ik het niet duidelijk uitgelegd. Volker moet het probleem in de “centrale” oplossen. De aansluiting bij ons is klaar en beschikbaar. Tot dan heeft een afspraak met Guidion geen zin. Verder is het niet aan mij om het proces met T-Mobile, Volker en Guidion aan te sturen. Ik ben klant van T-Mobile en dus is T-Mobile diegene die moet gaan leveren en aan de knoppen zou moeten draaien.

Ik wacht af.

Met vriendelijke groet, Eric

Reageer