Beantwoord

Glasvezelkabel los in de meterkast

  • 22 October 2020
  • 6 reacties
  • 705 Bekeken

Hallo,

Ik heb gister contact gehad met de klantenservice over dit probleem:

Wij gaan verhuizen en waren blij dat we T-Mobile thuis mee konden nemen naar ons nieuwe adres. Toen we in ons nieuwe huis kwamen zagen we de glasvezelkabel los in de meter kast hangen. 
Dit heb ik ook doorgegeven aan T-Mobile, maar ze zeiden dat ik gewoon met Guidion een afspraak moest maken. Dat heb ik gedaan maar het zat me toch niet lekker. Ik weet namelijk zeker dat Guidion ook concludeert dat er eerst een kastje gemaakt moet worden voordat de T-Mobile aangesloten kan worden.

Daarom heb ik gisteren nogmaals gebeld met de klantenservice, de man aan de lijn heeft voor mij navraag gedaan en kwam tot de conclusie dat eerst kpn moest komen om een ftu kastje te installeren. Deze zouden contact met mij opnemen. Ik heb alleen niks meer van deze mensen gehoord en heb volgende week al een afspraak met Guidion en dan zit ik ook zonder internet omdat ik dan verhuist ben.

icon

Beste antwoord door Pieter_B 22 October 2020, 20:16

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@mikeenliset heb je er ook een foto van ?

en is er 1000Mbit beschikbaar ?

@Hidden.nld Op dit moment geen foto, maar kan er vanavond wel een maken. Volgens T-Mobile is 100mbit/s beschikbaar.

@Hidden.nld 

Reputatie 7
Badge +4

🤦 er is overlengte dus dat moet wel lukken.

nu maar hopen dat kpn netwerk nl de kosten niet op jou gaat verhalen.

Reputatie 7
Badge +3

@mikeenliset 

Het lijkt er een beetje op dat de vorige bewoner waarschijnlijk ook glasvezel heeft gehad en alles heeft meegenomen, alleen dan niet zo netjes heeft achter gelaten.Zie als ik een beetje goed kijk wat UTP kabels liggen/hangen, maar ook een TV F-connector los hangen.

Wat Hidden ook al aangeeft, als de bestaande glasvezelaansluiting ‘sloridg’ door de vorige eigenaar is ‘losgetrokken’, zou ik zeker bij kosten de oude eigenaar aanspreken (als dat nog mogelijk is).

Maar alleen KPN Netwerk kan bepalen of het hier gaat om een ‘herstel’ of ‘nieuwe’ aansluiting op de glasvezel.

Oke. Die foto is goed vervelend.
Ik hoop voor je dat die fiber verder geen schade heeft en ik wens je het beste.

Ik haat het zo erg om dit te zeggen, maar dit is de reden waarom tmobile Gideon op je af stuurt voor een aansluiting. Zouden ze ook moeten doen voor een afsluiting dus.

Huur je? Dan zou ik daar eens aan kloppen. 
Helaas werkt het zo: Jou verbinding. Jou verantwoordlijkheid.
Bij koop had je dit moeten constateren (verborgen gebreken?).
Bij huur eigenlijk ook. Maar dan zijn er andere mogelijkheden.
 

@tmobile, Waarom word de eerste letter van een zin telkens verwijderd bij een shift+enter in dit comment venster?
 

Reageer