Beantwoord

Glasvezelnetwerk in mijn complex

  • 27 May 2021
  • 3 reacties
  • 60 Bekeken

Dag mensen, hoelang duurt het ongeveer voordat een net aangelegd glasvezelnetwerk in een complex/wijk beschikbaar is voor t-mobile thuis abonnementen?

Het ligt bij mij namelijk zo, KPNNetwerk heeft het glasvezelnetwerk in mijn complex aangelegd. Dit is gebeurt op 17 maart. Nu heb ik al informatie gekregen erover dat providers niet het signaal krijgen de eerste paar dagen. Een paar dagen later heb ik gekeken op verschillende glasvezelchecks of ze al wel zien dat ik een glasvezelnetwerk punt heb in het complex. Hieruit kwamen alleen glasvezel abonnementen van KPN, solcom en online.nl. T-mobile zat hier niet tussen. Ik heb 2-3 keer contact gehad met de klantenservice maar dat werd er niet veel duidelijker op. Waar het op neer komt is dat het wel beschikbaar zou moeten komen, maar de datum is onbekend (2 streepjes bij de datum). Het is zowat al ongeveer 5 weken geleden sinds het netwerk is aangelegd en ik vroeg mij daarbij af hoelang het zou moeten duren (gemiddeld bijvoorbeeld). De reden dat ik graag een glasvezelabonnement wil, is omdat het waarschijnlijk een stuk stabieler wordt aangezien mijn DSL abonnement bij T-mobile redelijk vaak uitvalt.

 

Als extra info, ik heb ook contact gehad met kpn en kpnnetwerk, in kpnnetwerk staat t-mobile als een provider bij die wel aangesloten kan worden op dit netwerk, maar het heeft geen nut als het nog niet kan bij t-mobile zelf. Volgens beide kpn en kpnnetwerk, zou het dus bij t-mobile moeten liggen. Ik word hierbij ook elke keer verwezen naar of t-mobile of naar kpnnetwerk (bij klantcontact t-mobile). Het is een soort van ping pong op dit punt.

icon

Beste antwoord door Waqqas 27 May 2021, 17:10

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @vanyeruney 

Glasvezel moet beschikbaar zijn zodra je adres gereed is gemeld dus op de website van KPNnetwerkNl staat dat het huidige netwerk een glasvezelnetwerk is.

Als alles dus wel goed staat dan gaat het wellicht om GPON glasvezel, een nieuwe techniek waar vele providers nog niet over kunnen leveren waaronder T-Mobile.

Hiervoor zijn volgens mij wat aanpassingen bij de provider zelf nodig, T-Mobile is hiermee bezig en zou binnenkort over GPON kunnen leveren. Hoe lang dit nog gaat duren durf ik je niet te zeggen.

Hallo @vanyeruney 

Glasvezel moet beschikbaar zijn zodra je adres gereed is gemeld dus op de website van KPNnetwerkNl staat dat het huidige netwerk een glasvezelnetwerk is.

Als alles dus wel goed staat dan gaat het wellicht om GPON glasvezel, een nieuwe techniek waar vele providers nog niet over kunnen leveren waaronder T-Mobile.

Hiervoor zijn volgens mij wat aanpassingen bij de provider zelf nodig, T-Mobile is hiermee bezig en zou binnenkort over GPON kunnen leveren. Hoe lang dit nog gaat duren durf ik je niet te zeggen.


Ah goed, ik denk dat ik het wel wat beter begrijp. De reden dat alleen Solcon en KPN (m.u.v. online.nl) bij de beschikbaarheids testen tevoorschijn komen is dan wellicht omdat er daadwerkelijk GPON is aangelegd. Dit kan ik niet op een makkelijke manier controleren denk ik, maar het wijst er wel op. Ook omdat het een maand geleden is aangelegd namelijk. Dan hoop ik in ieder geval dat het snel geleverd wordt, ik zie er tegenop om 60+ euro te betalen voor een glasvezel pakket van KPN als ik het voor minder zou kunnen krijgen bij T-mobile.

Reputatie 7
Badge +15

@vanyeruney

Ik ben ook een tevreden DSL klant bij T-Mobile maar ik wil ook liever glasvezel, ik ga tijdelijk naar KPN en na een jaar kom ik terug naar T-Mobile als ze over GPON kunnen leveren.

Geen slechte deal trouwens voor internet 200 en vast bellen, de eerste 6 maanden 27 euro en daarna 52 euro met een cashback van 50 euro erbij via pricewise.nl.

Glasvezel is hier eind vorig jaar aangelegd en het is ook GPON.

 

Reageer