Beantwoord

Guidion medewerker zeer onbeschoft.

  • 29 oktober 2020
  • 4 reacties
  • 286 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik zal even voor uitleg geven.

 

17-10 kwam er een monteur van Guidion die alles zou aansluiten en nakijken. Voor die afspraak had ik alles netjes klaar liggen en de kabels al getrokken. Wij hebben 1 kabel naar de tv in de woonkamer en 1 kabel naar de tv in de slaapkamer. Meneer kwam sloot het glasvezelkastje aan tv gaf beeld en was binnen 5 min weg zonder het internet te testen. Tevens zou hij een blokje aan de kabel aansluiten die door de grond was getrokken maar was hij vergeten. Direct storing internet haalde Max 6mbit up/down en de kabel zonder connector.

Nu 29-10 komt er een weer een monteur van Guidion langs die kijkt en verteld ons dat de dipswitches op de mediaconverter niet goed stonden dus die heeft hij even goed gezet. Wij vroegen of hij de connector aan de kabel zou willen aansluiten die naast de modem hing dat weigerde hij en werd mij mede gedeeld dat ik niet bepaal wat hij doet met een agressieve toon. Ook deze meneer was binnen 2 mij weg zonder de verbinding te hebben getest.

 

Nu bereiden we alles voor alle kabels op z’n plek alle kastjes al aangesloten zodat de monteur zo min mogelijk hoeft te doen en dan 1 rj45 weigeren om aan te sluiten en dan met een onbeschofte en agressieve toon reageren terwijl er netjes wordt gevraagd. Die monteur van de afspraak van 29-10 zou eens aangesproken moeten worden op zijn houding.

Dus nu na 2 afspraken zit ik nog met niet aangesloten tv box. 

icon

Beste antwoord door Ann1949 7 november 2020, 12:50

Het probleem is opgelost door mijn zoon hij heeft er even een stekkertje opgezet in nog geen 2 minuten. Hij was zeer verbaasd over het voorval dat hij speciaal 50 min met de auto naar mij toe is gekomen om het op te lossen.

Het ging om de netwerkkabel die in de doos zat van de tv box. Die netwerkkabel gaat onder de vloer door. Dus toen we alle voor werk hadden gedaan voor de monteur moest het stekkertje er aan 1 kan af om hem door te trekken. 
 

Dus voor de monteur lag alles klaar hij hoefde er nog geen stekker in te steken of een kabel los te maken of ook maar een doos aan te raken. Dan ben je toch wel heel verbaasd als je zo behandeld wordt om een stekkertje van 2 minuten.

 

Maar het is nu voorbij en opgelost hopelijk gaat het in de toekomst beter.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hallo Ann1949,

Dat is inderdaad geen goede zaak, dan heb je weinig service gerichte monteurs getroffen.

Het werken aan huisbekabeling, ook het aanzetten van connectors, valt onder meerwerk. Uit coulance zou een monteur wel een connector kunnen aanzetten. Of op zijn minst aangeven wat de kosten daarvoor zijn.

Wellicht kan een moderator nog iets betekenen in de vorm van een kosteloos meerwerk bezoek. (Materiaal moet wel altijd extra betaald worden)

Mvg. Marcel

Reputatie 7
Badge +7

Goedemorgen @Ann1949, welkom op de Community!

Het is goed dat jij hier jouw verhaal doet, zo kunnen we dit namelijk neerleggen bij Guidion en de monteur hierop aanspreken. Laat ik voorop stellen dat dit absoluut niet de manier is waarop wij wensen met mensen om te gaan. Sorry dat je dit overkomen is! Ik zal er persoonlijk voor zorgen dat Guidion ingelicht wordt en dat hier actie op ondernomen wordt in de vorm van feedback.

Wat betreft het aansluiten van een RJ45 op een eigen, zelf getrokken kabel: dat valt inderdaad onder meerwerk. Een meerwerkafspraak kun je wel met Guidion inplannen, dan betaal je per kwartier een vast bedrag. Dat bedrag is € 17,50 per kwartier. Alle meerwerkkosten en het tarievenoverzicht kun je vinden in deze tabel (de link is klikbaar). 

Omdat jou niet duidelijk verteld is dat het bij bovenstaande aansluiting om meerwerk gaat, wil ik het eerste kwartier sowieso vergoeden. Ga je hiermee akkoord? Ik zorg er uiteraard meteen voor dat jouw feedback bij de desbetreffende monteur(s) terechtkomt.

Reputatie 2

Heel vervelend verhaal , maar kom op zeg een stekkertje onder meer(werk)  prijs voor dat geld heb je al een complete kabel!

weet niet of je in de buurt van Den Haag woont, maar wil hem zo aansluiten voor je.

Het probleem is opgelost door mijn zoon hij heeft er even een stekkertje opgezet in nog geen 2 minuten. Hij was zeer verbaasd over het voorval dat hij speciaal 50 min met de auto naar mij toe is gekomen om het op te lossen.

Het ging om de netwerkkabel die in de doos zat van de tv box. Die netwerkkabel gaat onder de vloer door. Dus toen we alle voor werk hadden gedaan voor de monteur moest het stekkertje er aan 1 kan af om hem door te trekken. 
 

Dus voor de monteur lag alles klaar hij hoefde er nog geen stekker in te steken of een kabel los te maken of ook maar een doos aan te raken. Dan ben je toch wel heel verbaasd als je zo behandeld wordt om een stekkertje van 2 minuten.

 

Maar het is nu voorbij en opgelost hopelijk gaat het in de toekomst beter.

Reageer