Beantwoord

Guidion medewerker zeer onbeschoft.

  • 29 October 2020
  • 10 reacties
  • 1041 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik zal even voor uitleg geven.

 

17-10 kwam er een monteur van Guidion die alles zou aansluiten en nakijken. Voor die afspraak had ik alles netjes klaar liggen en de kabels al getrokken. Wij hebben 1 kabel naar de tv in de woonkamer en 1 kabel naar de tv in de slaapkamer. Meneer kwam sloot het glasvezelkastje aan tv gaf beeld en was binnen 5 min weg zonder het internet te testen. Tevens zou hij een blokje aan de kabel aansluiten die door de grond was getrokken maar was hij vergeten. Direct storing internet haalde Max 6mbit up/down en de kabel zonder connector.

Nu 29-10 komt er een weer een monteur van Guidion langs die kijkt en verteld ons dat de dipswitches op de mediaconverter niet goed stonden dus die heeft hij even goed gezet. Wij vroegen of hij de connector aan de kabel zou willen aansluiten die naast de modem hing dat weigerde hij en werd mij mede gedeeld dat ik niet bepaal wat hij doet met een agressieve toon. Ook deze meneer was binnen 2 mij weg zonder de verbinding te hebben getest.

 

Nu bereiden we alles voor alle kabels op z’n plek alle kastjes al aangesloten zodat de monteur zo min mogelijk hoeft te doen en dan 1 rj45 weigeren om aan te sluiten en dan met een onbeschofte en agressieve toon reageren terwijl er netjes wordt gevraagd. Die monteur van de afspraak van 29-10 zou eens aangesproken moeten worden op zijn houding.

Dus nu na 2 afspraken zit ik nog met niet aangesloten tv box. 

icon

Beste antwoord door soepkip67 1 July 2021, 10:02

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

10 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Ann1949,

Dat is inderdaad geen goede zaak, dan heb je weinig service gerichte monteurs getroffen.

Het werken aan huisbekabeling, ook het aanzetten van connectors, valt onder meerwerk. Uit coulance zou een monteur wel een connector kunnen aanzetten. Of op zijn minst aangeven wat de kosten daarvoor zijn.

Wellicht kan een moderator nog iets betekenen in de vorm van een kosteloos meerwerk bezoek. (Materiaal moet wel altijd extra betaald worden)

Mvg. Marcel

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Ann1949, welkom op de Community!

Het is goed dat jij hier jouw verhaal doet, zo kunnen we dit namelijk neerleggen bij Guidion en de monteur hierop aanspreken. Laat ik voorop stellen dat dit absoluut niet de manier is waarop wij wensen met mensen om te gaan. Sorry dat je dit overkomen is! Ik zal er persoonlijk voor zorgen dat Guidion ingelicht wordt en dat hier actie op ondernomen wordt in de vorm van feedback.

Wat betreft het aansluiten van een RJ45 op een eigen, zelf getrokken kabel: dat valt inderdaad onder meerwerk. Een meerwerkafspraak kun je wel met Guidion inplannen, dan betaal je per kwartier een vast bedrag. Dat bedrag is € 17,50 per kwartier. Alle meerwerkkosten en het tarievenoverzicht kun je vinden in deze tabel (de link is klikbaar). 

Omdat jou niet duidelijk verteld is dat het bij bovenstaande aansluiting om meerwerk gaat, wil ik het eerste kwartier sowieso vergoeden. Ga je hiermee akkoord? Ik zorg er uiteraard meteen voor dat jouw feedback bij de desbetreffende monteur(s) terechtkomt.

Reputatie 3

Heel vervelend verhaal , maar kom op zeg een stekkertje onder meer(werk)  prijs voor dat geld heb je al een complete kabel!

weet niet of je in de buurt van Den Haag woont, maar wil hem zo aansluiten voor je.

Het probleem is opgelost door mijn zoon hij heeft er even een stekkertje opgezet in nog geen 2 minuten. Hij was zeer verbaasd over het voorval dat hij speciaal 50 min met de auto naar mij toe is gekomen om het op te lossen.

Het ging om de netwerkkabel die in de doos zat van de tv box. Die netwerkkabel gaat onder de vloer door. Dus toen we alle voor werk hadden gedaan voor de monteur moest het stekkertje er aan 1 kan af om hem door te trekken. 
 

Dus voor de monteur lag alles klaar hij hoefde er nog geen stekker in te steken of een kabel los te maken of ook maar een doos aan te raken. Dan ben je toch wel heel verbaasd als je zo behandeld wordt om een stekkertje van 2 minuten.

 

Maar het is nu voorbij en opgelost hopelijk gaat het in de toekomst beter.

Wij zijn ongevraagd doorverbonden door een verkouden T-mobile medewerker met Guidion.

Eerstvolgende afspraak was een week nadat we een storing gemeld hebben. Nee dat was niet mogelijk. Ik ben een klant en ik begrijp dat  'nee dat is niet mogelijk’ ook een antwoord is.

Het antwoord is niet mijn frustratie maar de wijze waarop deze Guidion medewerker ons te woord stond is niet te bevatten.

 

Laat ik het anders zeggen….. als je niet wilt werken moet je het gewoon niet doen

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @JCB.Lewerissa, dat is zeker geen warm welkom zo te horen, daar gaan we wat aan doen samen! Ik begrijp echter nog niet helemaal wat je bedoelt, kun je specificeren wat er precies misging met het antwoord van de medewerker? Er is wel een afspraak gemaakt, maar dat was toch niet mogelijk? Kom ik zo in de buurt? Sorry voor mijn misinterpretatie als je het anders bedoelt.

Ik wil graag een klacht voor je indienen over hoe je behandeld bent aan de telefoon, want er is duidelijk iets niet goed gegaan - maar zou je kunnen aangeven wat het precieze antwoord was (of ongeveer samengevat/geparafraseerd)? Alvast bedankt voor je medewerking!

Ook wil ik natuurlijk, allicht het belangrijkste, graag meedenken en naar een oplossing zoeken. Kun je mij jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN toesturen in een privébericht alsjeblieft? Dan pak ik het zo snel mogelijk voor je op! Weet dat we er op de Community altijd voor je zijn, ook in situaties waarin het soms onmogelijk gemaakt wordt.

De betreffende medewerker heeft ‘macht’ en dat blijkt uit de wijze waarop gecommuniceerd wordt. Uit de toon van communiceren en woordkeuze zit een provocerende ondertoon van ‘je kan me niets maken ik geef antwoord op je vragen……ik wil wel lekker een verbaal conflictje met een klant zoeken...kom maar op’

‘nee’ is ook een antwoord maar een provocerende ‘nee’ met een conflict uitlokkende toon bevalt me totaal niet.

Ook vandaag weer contact gehad met Guidion medewerker om een afspraak te annuleren dan zou je verwachten dat deze samenwerkingspartner een keer blij zou zijn dat er niet ‘weer een afspraak zeurende klant’  aan de telefoon zit.

Jeetje waar hebben deze mensen last van wanneer je met ze aan de telefoon zit…. zit het in het eten ofzo. Ook bij deze persoon zit een toon van ‘ik heb geen zin om mensen te woord te staan, je stoort me, moet ik weer moet ik wat doen voor een klant….’ enz enz 

 

 

Reputatie 5

De betreffende medewerker heeft ‘macht’ en dat blijkt uit de wijze waarop gecommuniceerd wordt. Uit de toon van communiceren en woordkeuze zit een provocerende ondertoon van ‘je kan me niets maken ik geef antwoord op je vragen……ik wil wel lekker een verbaal conflictje met een klant zoeken...kom maar op’

‘nee’ is ook een antwoord maar een provocerende ‘nee’ met een conflict uitlokkende toon bevalt me totaal niet.

Ook vandaag weer contact gehad met Guidion medewerker om een afspraak te annuleren dan zou je verwachten dat deze samenwerkingspartner een keer blij zou zijn dat er niet ‘weer een afspraak zeurende klant’  aan de telefoon zit.

Jeetje waar hebben deze mensen last van wanneer je met ze aan de telefoon zit…. zit het in het eten ofzo. Ook bij deze persoon zit een toon van ‘ik heb geen zin om mensen te woord te staan, je stoort me, moet ik weer moet ik wat doen voor een klant….’ enz enz 

 

 

Reageer nu even in je eigen topic dan krijgen we het misschien ook opgelost :blush:

 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @JCB.Lewerissa ,

Zou je het zoals @agentx al aangeeft in één topic willen houden? Dit is om het overzichtelijk te houden en het is volgens de huisregels ook niet de bedoeling om meerdere topics te starten met dezelfde vragen/problemen.

Dus graag verder gaan in dit topic: Guidion medewerker niet klantvriendelijk

Gelijk de vraag aan @Jason  om een eventueel antwoord in het andere topic te plaatsen. Dit om het centraal en duidelijk te houden.:wink:

Reputatie 7
Badge +16

Mijn oprechte excuses: soms kunnen we aan de “achterkant” niet zien dat er andere eigen, aangemaakte topics zijn; we vervolgen het gesprek in jouw eerdere topic @JCB.Lewerissa. Zo houden we het overzichtelijk en kunnen we je nog sneller helpen! 😊

Thanks voor de tips en hulp @soepkip67 en @agentx!