Beantwoord

Guidion monteur niet op komen dagen

  • 11 juli 2019
  • 26 reacties
  • 1137 Bekeken


Toon eerste reactie

26 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Wauw goede discussie hier, mooi om te zien! Er is al flink wat gezegd maar ik wilde toch nog een paar punten aanstippen:

Allereerst @Roger0001 goed om te horen dat het zelf gelukt is! Zo te zien werkt TV nog niet maar daar gaan we voor zorgen!

Wat het zelf aansluiten betreft (ook @Doornekamp33):

Glasvezel aansluiten is inderdaad geen "rocket science" en een gemiddeld persoon zal dit zeker zonder al te veel moeite kunnen. Je wil echter niet weten weten wat we tegen komen, mensen die kabels "inkorten", de aansluiting los halen of andere gekke dingen uithalen. Naast dat is het niet verstandig om in de kabel te kijken én bij schade aan de FTU kan de netbeheerder kosten in rekening brengen. Om er voor te zorgen dat alles zeker weten goed aangesloten is en jij als klant geen extra kosten krijgt sturen we daarom bij Glasvezel altijd graag een monteur langs. Overigens is het ook bij je ISRA-punt niet toegestaan om er zelf aan te 'knutselen" en ook hier kan de netbeheerder kosten in rekening brengen maar de kans dat hier wat mis gaat is kleiner.

Wat betreft de klachten over Guidion. Guidion is een groot bedrijf die ontzettend veel aansluitingen en storingen doet. Zoals bij elk groot bedrijf gaan er zaken mis maar door het grote volume zal je relatief veel klachten zien. Wat je alleen niet ziet is dat er voor elke klacht 100 andere afspraken wél goed verlopen. Maar een tevreden klant hoor je over het algemeen niet zo snel. Dit geldt overigens ook voor de Community, je zal hier relatief veel klachten zien maar gelukkig zijn er ook users die het gewoon gezellig vinden. :)

Dat gezegd hebbende zijn er op dit moment simpelweg te weinig monteurs beschikbaar. We hebben van te voren niet kunnen voorzien dat onze overstap actie zó'n enorm succes zou worden. Ondanks dat we ruim van te voren al extra monteurs samen met Guidion hebben klaargestoomd is het niet genoeg gebleken. Maar er worden 'as we speak' extra monteurs opgeleid en van andere projecten gehaald waar mogelijk om zo snel mogelijk aan de vraag te voldoen.
Dit in combinatie met een nieuw modem dat nog niet vlekkeloos werkt en de issues met Klantvoordeel zorgt niet voor een lekkere binnenkomer, daar zijn we ons van bewust. Maar ik kan je verzekeren dat er achter de schermen al weken keihard gewerkt wordt om alles vlot te trekken en met Klantvoordeel is het einde nu in zicht. Ook voor de modem komen er continue updates uit en we zijn dagelijks in contact met Guidion over de inzetbaarheid van monteurs. Bedankt voor de eerlijke feedback in deze!

Reageer