Beantwoord

Help! Ik heb alleen coax in mijn woonkamer

  • 7 June 2018
  • 4 reacties
  • 6049 Bekeken

Ik heb van de week tmobile aangevraagd omdat ik klaar was met ziggo. Nu is het zo dat ik alleen een coax aansluiting heb in de woonkamer. In mijn meterkas heb ik echter wel de juiste aansluiting. Wat zijn hierin de mogelijkheden om te verbinden? Moet ik een kabel van mijn meterkast naar de woonkamer gaan trekken om alles aan te sluiten? Of kan het ook anders? Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Striker 20 May 2019, 23:45

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Welkom. Je kunt inderdaad de kabel (laten) vervangen door UTP CAT5e. Dit is nog altijd de meest betrouwbare optie. Laat je dit door een monteur doen dan kunnen er extra kosten aan verbonden zijn.

Een andere optie is het verbinden via Powerplugs. Deze zijn wel iets storingsgevoeliger. Je hebt dan een stopcontact nodig in de meterkast en daar waar je wilt aansluiten.
Reputatie 7
Hi Cassiegrace, goed om te horen dat je de overstap hebt gemaakt, alvast van harte welkom! Je hebt meerdere mogelijkheden voor je netwerk maar bekabeld geeft het beste resultaat. Zoals TAVL al aangeeft kan je eventueel de coax kabel (laten) vervangen door UTP kabel. Hiermee heb je de meest stabiele verbinding en haal je de hoogste snelheid. Onze monteur werkt de netwerkkabel naar de TV weg op de plint. Mocht je netwerkkabel willen laten trekken door een leiding dan kan dit ook maar de monteur brengt hier dan een meerprijs voor in rekening.

Je kan eventueel de bestaande coax kabel gebruiken in combinatie met een MoCa adapter, deze adapter zet dan het signaal via coax om naar een signaal over je netwerkkabel. Dit kan wel storingsgevoelig zijn. Hetzelfde geldt voor de door TAVL genoemde Powerline adapters (via je stroomnet). Op onze website vind je meer informatie over het gebruik van deze adapters. Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust!
Goede avond,

Ik ben van plan om over te stappen van ziggo naar t-mobile.
Nu heb ik in huis alleen maar een coax aansluiting en de juiste aansluiting voor het t-mobile pakket zit wel in de meterkast maar die staat bij de voordeur 2 etages naar beneden. (gesplitste woning).
Is er een mogelijkheid dat de juiste kabel door de monteur wordt aangelegd en zo ja hoe werkt dit?
Kan dit door de bekabeling die er al loopt of moet er een hele nieuwe kabel aangelegd worden?

Er is destijds door ziggo een nieuwe coax aansluiting aangemaakt in de meterkast en de kabel is vanuit daar door naar boven getrokken. (redelijk profesorisch).

Wat zijn mijn mogelijkheden om de juiste aansluiting en kabel te realiseren?

Alvast bedankt voor het antwoord.

Gr. Tony
Reputatie 1
Ligt er vanaf de meterkast naar boven leidingen die eindigen in je woonkamer, waar nu bijvoorbeeld de telefoon of TV aansluiting zit, zo ja? Dan kun je ook de huidige kabel als trekveer gebruiken om een nieuwe kabel erdoorheen te trekken.

Snelste: Powerline adapter aanschaffen (niet aan te raden)
Mooiste: Nieuwe kabel leggen vanaf de meterkast (minimaal CAT5e).

Reageer