Beantwoord

Hoe kan ik binnen redelijke tijd internet krijgen?

  • 13 July 2020
  • 3 reacties
  • 1356 Bekeken

Ik heb in MEI glasvezel aangevraagd, en de afspraak met de netbeheerder is doorgeschoven naar AUGUSTUS! Daarna moet Guidion nog eens komen voor de installatie, maar daar sta ik nog niet eens in het systeem. Zou het dit jaar nog lukken?

 

Volgens de netbeheerder moet de provider een noodpakket aanbieden, maar het “noodpakket” van T-mobile bestaat uit wekelijkse vouchers voor mobiele data. Het netwerk van T-mobile is in mijn huis totaal onbruikbaar, met zo nu en dan 1 balkje als ik mijn telefoon in de juiste hoek van het huis leg.

 

Ik overweeg sterk om een andere provider te gaan zoeken, maar dikke kans dat je dan met dezelfde netbeheerder te maken krijgt en nog verder van huis bent. Misschien zou het noodpakket van bijvoorbeeld KPN tenminste bruikbaar zijn...

icon

Beste antwoord door TAVL 13 July 2020, 10:02

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Goedemorgen @pepijndevos,

Dit is inderdaad een issue door de netbeheerder. Bij alle glasvezelproviders zul je hier last van hebben. Je kunt overwegen om een 4G voor thuis af te nemen om de periode te overbruggen. Misschien kan T-Mobile hierbij coulant zijn tot het moment dat glas beschikbaar komt.

 

Ja, ze gaven aan dat je een 4G modem aan kunt vragen, maar dat als je die langer dan een maand hebt je aan het abonnement vast zit of zo. En gegeven het slechte bereik hier lijkt mij dat ook niet echt een top oplossing.

Waarom kunnen ze niet gewoon tijdelijk koper aansluiten? Dat ligt er waarschijnlijk al.

Reputatie 7
Badge +4

Dat koper aansluiten is niet zo eenvoudig. Daarvoor moeten meerdere partijen in actie komen, wat ook minstens enkele weken in beslag neemt. 

4G voor thuis heb je in verschillende vormen, waarbij een plaatsing bij een raam natuurlijk het meest handige is, maar er is ook een versie met buitenantenne. Deze is krachtiger en zeker bij nieuwbouw/sterke isolatie van de woning voordeliger voor het bereik. Het is natuurlijk geen definitieve oplossing in jouw geval, maar zou eea makkelijker maken.

Reageer