Beantwoord

Hoe snel wordt je tegenwoordig aangesloten bij T-mobile thuis?


Hoe snel gaat het tegenwoordig dat je wordt aangesloten bij T-mobile thuis dit in verband ik het einde van de maand op vakantie ga.
icon

Beste antwoord door Brian 16 May 2019, 16:31

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Goedemorgen @Jan-Slagter,

Welkom bij T-Mobile Thuis. Je hebt 2 weken bedenktijd na het indienen van jouw aanvraag. Na die 2 weken wordt de aanvraag verder in behandeling genomen, waarbij gevraagd wordt om een voorkeursdatum aan te geven. Er wordt geprobeerd zo dicht mogelijk rond die datum op te leveren.

In het geval van glasvezel wordt in overleg met jou een afspraak gemaakt wanneer het jou schikt om de monteur langs te sturen.

In het geval van DSL krijg je een installatiepakket thuis en kun je het zelf aansluiten. In de basis gaat je abonnement pas lopen zodra het modem voor het eerst verbinding maakt (max 3 weken na aankomst pakket).

Geeft dit je voldoende handvatten? Fijne vakantie alvast.
Maar ik heb aan gegeven dat ik die 2 weken bedenk tijd niet hoef en heb de voorkeurs datum op de 24ste staan maar nu zegt de klantenservice dat het veel later kan worden. En de verkoop afdeling geeft aan dat het wel kan, wie moet ik nu geloven?
Reputatie 7
Badge +4
Goedenavond @Jan-Slagter,

Kijk dat wist ik niet. In dat geval zou het proces moeten lopen. De datum die je opgeeft is een streefdatum. T-Mobile en partners priberen je rond deze datum aan te sluiten. Uitgaande dat het om glasvezel gaat, zou de aanvraag gelijk moeten gaan lopen na afzien van de bedenktijd. Dit betekent circa 4 weken. Webcare kan nakijken waar in het proces je zit. Ze lezen mee. Ik mag zelf geen klantgegevens in zien.

Heb je al een mail van installateur Guidion gehad? Vaak helpt het ze te bellen om te kijken wat mogelijk is qua aansluiting. Veel eerder dan de 4 weken is vaak niet mogelijk door verschillende processen en partijen, die betrokken zijn en zaken voor je moeten regelen.
Waarom kan het via een vergelijkingssite in 13 dagen?

Reputatie 7
Badge +4
Ik heb geen idee. Heb dit aan webcare doorgespeeld voor een reactie. Klinkt mij bij welke aanbieder dan ook onwaarschijnlijk gezien wat er achter de schermen moet gebeuren. Kom er op terug.
Er ligt nu ook glasvezel van KPN de wijkkast staat hier 50 meter vandaan en het kabeltje moet even omgestoken worden aldaar, is dat veel werk voor Reggefiber? Sorry dat ik zo makkelijk denk 😀
Maar dank je voor de informatie ik hou er rekening mee. En ik zit een beetje te pesten hoor maar ben wel serieus 😀
Reputatie 7
Badge +4
Was het maar zo gemakkelijk. Tenminste KPN, Guidion, logistiek partner (apparatuur) en T-Mobile hebben een rol, waarbij afstemming nodig is. Kabeltje is het probleem niet. Nu nog signaal erop krijgen en zorgen dat je er ook echt iets mee kan. Wel zo fijn toch? ;)

Maar je vraag is doorgespeeld. Dank voor de screenshot. :)

Ps: serieus pesten? Lol
Reputatie 7
Hi @Jan-Slagter, mooi vooruitzicht! 🙂 Ik geef je graag meer informatie:

Zoals @TAVL al aangeeft heb je recht op 14 dagen bedenktijd. Als je hier afstand van doet dan kunnen we direct voor je aan de slag en dan is de gemiddelde oplevertijd ongeveer 4 weken. Bij DSL kan het vaak wat sneller, bij Glasvezel moeten er twee monteurs ingepland worden (één die je aansluit in de centrale en een monteur voor bij je thuis) en daarom duurt dit vaak wat langer. De handeling is inderdaad het probleem niet, het is voornamelijk de beschikbaarheid van monteurs :)

Op onze website kan je altijd direct een aansluitdatum kiezen, hier tonen we de eerst beschikbare datum. We problemen altijd rond deze datum aan te sluiten maar hier kan 1 of 2 dagen verschil inzitten. Waarom breedbandwinkel.nl 13 dagen aangeeft is een hele goede vraag, zelf houden we op onze website minimaal 3 weken aan.

Maar geen zorgen, je ontvangt van te voren bericht van ons zodat je weet wanneer je aangesloten wordt. Mocht je een afspraak hebben met een monteur dan kan je eventueel contact opnemen met onze monteursdienst Guidion om de afspraak te verzetten mocht je op vakantie zijn 😉
Nou als er Rot je nu maar weer op tegen je wordt gezegd dan doe ik dat denk ik ook maar weer..

Reageer