Beantwoord

Hoeveel opnamecapaciteit heeft de hdd recorder Entone Amulet 515? 320 of 500 GB?

  • 24 August 2018
  • 7 reacties
  • 2228 Bekeken

Reputatie 1
Goedemorgen,

Ik heb gisteren mijn installatiepakket ontvangen voor T-Mobile thuis glasvezel.
Hierin zit de Entone Amulet 515 320 GB harddiskrecorder.

Ik heb van te voren contact gehad met de helpdesk om te vragen welke versie er tegenwoordig geleverd wordt , omdat er ook een versie is met een harde schijf van 500 GB.
Dit wist de mevrouw aan de lijn niet te beantwoorden,waarna ze me doorschakelde naar de technische afdeling. Deze meneer vertelde me dat er bijna altijd wel de 5000 Gb versie wordt geleverd.

Dit wilde ik weten omdat ik van Ziggo kom met een 500 GB recorder en ik niet erop achteruit wilde gaan. Nu zie ik tot mijn verbazing dat ik de 320GB heb gekregen, dus ik weer gebeld. Daar vertelde de mevrouw me dat er maar 1 box is,de 320GB versie.

Graag wil ik nu weten of dit waar is,en waarom er dan wel eerst verteld is dat er een 500GB beschikbaar is.

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Sander 31 August 2018, 13:25

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +14
@S_Bosman Op de site zie ik alleen die van 320 GB staan.
Het lijkt er dus op dat die van 500GB er niet zijn
Reputatie 7
Hoi @S_Bosman

Op onze servicepagina zie ik dat er alleen gesproken wordt van 320 GB. Ik durf niet te zeggen waarom mijn collega over de telefoon van 500 GB heeft gesproken. Er zijn in ieder geval geen verschillende TV Boxen met opnamefunctie in omloop, dus je loopt gelukkig niets mis.

De opnamecapaciteit is eigenlijk altijd een beetje een wassen neus: het zegt niet zoveel. We kunnen niet zeggen dat je x aantal uur hiermee op kunt nemen. Dit ligt namelijk aan de kwaliteit van het programma. Zendt de zender op een lagere bitrate uit, dan kun je veel meer uur opnemen, dan programma's in HD. Met 320 GB komen de meeste gebruikers overigens wel goed uit. Mijn advies is om oudere of bekeken opnames snel te verwijderen. Op die manier houd je het overzichtelijk en zal de TV Box niet snel vol raken. Je kunt dit altijd in het menu bij 'geplande opnames' bij schijfruimte controleren.

Verder wil ik je graag welkom heten bij Thuis! Ik hoop dat alles lukt bij de installatie en mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik die graag!

[Moderator edit] Ik heb de onjuist informatie in deze reactie doorgehaald! - Sander

Reputatie 1
Hoi @Sander ,

Bedankt voor uw uitgebreide reactie.

Alleen is het wel jammer dat er inmiddels twee medewerkers van uw technische helpdesk hebben bevestigd dat er inderdaad wel een 500 GB versie is, waarschijnlijk de 515b.

Verder vind ik het ook jammer dat dit heeft meegewogen in mijn besluit om over te stappen van Ziggo naar T-Mobile om er niet op achteruit te gaan en nu blijkt dat ik er toch wel op achteruit gaat.

Groeten,

Sjaak
Reputatie 1
Hoi @Sander ,

Ik heb nog even gezocht en kom uw reactie tegen in het volgende topic:

HDD kleiner dan 500 gb

Hieruit blijkt toch zeker dat er zo'n recorder moet zijn volgens mij.
Reputatie 7
Hoi @S_Bosman

Heel terecht punt! Ik spreek mijzelf tegen, lees ik nu. Ik zal het uitleggen. Destijds sprak ik ons TV team over de opslagcapaciteit en werd mij aangegeven dat de opslagcapaciteit 500GB was. Ik lees nu op onze supportpagina dat het om 320GB gaat. Volgens mij staat dit ook zo in de handleiding die je bij de TV Box ontvangt. Klopt dat? Waar vond jij terug dat het om 320GB ging?

Ik ga nu als de bliksem navragen of de harde schijf 320GB groot is of dat de beschrijvingen achterhaald zijn!
Reputatie 1
Goedemiddag @Sander ,

Na je vraag waar ik deze informatie vandaan heb ben ik verder gaan kijken dan de buitenkant van de doos. Hierop staat namelijk op de stichter vermeld 320 GB.

De TV Box die in de doos zit is echter de Entone Amulet 515b dus ik vermoed de 500 GB versie.

Morgen komt de monteur hem aansluiten en dan zullen we het zien maar ik denk dat het de 500GB versie is.

Excuses,ik had beter even eerst in de doos kunnen kijken voordat ik dit plaatste en ging bellen. Ik laat het morgen wel even weten of het inderdaad de juiste is.

Groetjes,

Sjaak
Reputatie 7
Hoi @S_Bosman

Ik ben eruit. En ik heb goed nieuws!

Je hebt wel degelijk de 500GB versie. Dat is namelijk de enige versie die wij uitleveren. Het is alleen nog niet aangepast op onze website en de communicatie. Daar gaat dus binnenkort verandering in komen.

Hartelijk bedankt voor deze feedback, scherp! 🙂

Reageer