Beantwoord

Hoeveel ruimte en hoeveel stopkontakten zijn er nodig om glasvezel apparatuur te plaatsen?

  • 11 November 2019
  • 3 reacties
  • 882 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Binnenkort wordt mijn glasvezel aansluiting gerealiseerd.

In verband met beperkt beschikbare ruimte voor nieuwe apparatuur in een bestaande verdeelruimte en het eventueel eerder moeten opschonen van de huidige, wil ik graag weten:

  • Welke apparatuur er zal worden geplaatst? (bij voorkeur exacte type modem/apparatuur zodat ik de maten kan opzoeken)
  • Hoeveel 220V aansluitingen er nodig zijn?

Ik kan deze informatie nergens terugvinden en wil graag vooruit werken om de installatie zo eenvoudig mogelijk te laten verlopen …

icon

Beste antwoord door Waqqas 11 November 2019, 17:34

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hi@moudsen 

Het apparatuur wat je ontvangt is :

De Zyxel VMG8825-T50 (modem)

De mediaconverter

 

De mediaconverter wordt door de monteur aangesloten in de meterkast dus zorg voor voldoende ruimte en een wandcontactdoos.

Het Modem kun je het best dicht bij de meterkast plaatsen met weinig obstakels zoals muren/kasten of ander apparatuur.

Bijv. Met een kabel door de muur in de woonkamer, vergeet de wandcontactdoos natuurlijk niet bij het modem.

Succes

Dank hiervoor - ik bouw eea op een andere plek in het huis in - de glas kabel wordt daar ook afgeleverd (da's inclusief een stuk onder de vloer door het huis in).

Voor de eventuele liefhebbers even de specs van de converter (heeft eigen aansluiting 220V nodig!): http://www.computex.biz/PhotoPool2/201404/201404010939236223.pdf

En de achterzijde van het Zyxel modem - weet nu ongeveer hoeveel ruimte ik nodig heb en waar ik m op kan hangen binnen de beperkte ruimte die ik heb. :stuck_out_tongue_winking_eye:

 

Reputatie 7
Badge +15

Het ophangen van de modem kan wel maar is wat lastiger aangezien die voetjes die eraan vast zitten dus ik heb hem maar niet opgehangen.

Zijn wat langere schroeven voor nodig denk ik.

Reageer