Beantwoord

HP Laserjet Pro CP1525NW wordt niet in netwerk gevonden

  • 16 December 2020
  • 16 reacties
  • 359 Bekeken

Reputatie 1

Goedemiddag,

ik heb een HP printer die ik niet gekoppeld krijg aan de Zyxel T50 router. Via mijn laptop (Mac) krijg ik dit ook niet voor elkaar, ook niet met de nieuwe software en drivers van HP. Ik heb al de mogelijkheid WPS gebruikt, maar ook daar ontstaat geen verbinding en als ik inlog op de router, dan kan ik ook niks vinden. 

Iemand enig idee wat ik het beste kan doen? Dank! 

icon

Beste antwoord door irismarisa 21 December 2020, 11:11

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @irismarisa ,

 

Heb hier een link: troubleshooting HP op deze site staan gebruikshandleidingen en oplossingen.

Hoop dat je hier de juiste informatie kan vinden. Is dat niet gelukt meldt het hier dan weer. Dan kan iemand anders je misschien verder helpen.

Reputatie 1

Daar heb ik al gekeken en dat is ook niet gelukt helaas. Hiervoor had ik ziggo en toen waren alle instellingen na een update van apple ineens weg. Toen werkte het wel. Maar nu kan de printer niet eens gevonden worden. Kan ik de printer aanmelden op de router/netwerk? Dat die dan wel gevonden kan worden? 

Reputatie 7
Badge +7

@irismarisa,

 

Misschien lukt het  met deze handleiding : printer draadloos verbinden via bedienings paneel

Daarna zou je de printer via de router moeten kunnen zien

Reputatie 7
Badge +14

Ik had hetzelfde. @irismarisa  Ik heb al de gegevens uit de printer moeten verwijderen (gebruik handleiding) opnieuw naam en WW. In printer gezet van nieuwe provider en hoera het eigenwijze ding werd wakker en ging weer werken.

Driver  

Reputatie 1

@soepkip67 dit had ik al geprobeerd.. helaas… de WPS vindt die niet, via de smart app ook niet, want het netwerk en router zien de hele printer niet en via de kabel… die heb ik niet. 

@CrisTien ik ga het proberen. Eerst de handleiding ergens zoeken hoe dat moet aangezien ik er naast geen kabel ook geen handleiding bij had. Thanks!

Reputatie 7
Badge +7

@irismarisa ,

 

De handleiding kun je ook vinden via de eerste link in de eerste reactie op jouw vraag.

Via Trouble shooting 

Reputatie 7
Badge +14

@irismarisa  de Handleiding   succes. 

 

Reputatie 1

Met de handleiding is het helaas ook niet gelukt. Ik moet dan de SSID aanpassen van de printer, alleen moet ik daarvoor contact hebben met de printer en die heb ik niet. ik denk dat ik ergens een kabel vandaan moet gaan halen. 

 

Mits… ik dat kan doen vanuit het andere netwerk wat nu nog 2 weken loopt. Dat ga ik nu eerst proberen! Dank alvast voor alle tips, links en hulp. 

 

 

Reputatie 1

@soepkip67 @CrisTien 

het is nog niet gelukt. Met of zonder kabel om AirPrint voor elkaar te krijgen. De printer is nu wel zichtbaar in het netwerk, ook wordt die gezien door de router, maar printen lukt helaas niet, dan kan die de printer niet vinden. Ik weet het niet meer. 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @irismarisa ,

 

Ik ben niet bekend met Apple producten, maar weet wel van Windows dat je de printer als apparaat moet toevoegen en daarna als standaard printer aanmerken. Je zou via google kunnen kijken hoe dit voor Apple werkt.(Staat dit misschien ergens in de handleiding van de printer). Je bent in ieder geval al een weer een stap dichter bij de oplossing.

@irismarisa,

ik heb hetzelfde gehad met een HP OfficeJet Pro. Voor mij was de oplossing om 2.4GHz en 5GHz beide een aparte SSID te geven in de T50. Hierna een normale herstart van de T50 gedaan en hierna kon ik via het touchscreen op de printer deze toevoegen aan het WiFi netwerk.

 

2.4GHz: normale SSID

5GHz: normale SSID met als toevoeging _5GHz

 

 

Reputatie 1

@Timo78 dank voor de tip. Door MESH kan ik de SSID niet aanpassen van 5G - ook niet als ik MESH loskoppel en 5G uit zet. En als ik de 2.4G aanpas, dan worden de wijzigingen automatisch door gezet naar 5G. 

Voor nu laat ik het even los. Als ik de kabel inplug dan werkt het, alleen staat de printer in een andere kamer, dus het is onhandig.

 

@irismarisa,

 

MESH lees ik. Maak je ook gebruik van een WAP6807 oid toevallig? 

Reputatie 1

@Timo78 

 

Hi Timo, ik heb gezocht, maar geen idee wat je daar mee bedoelt. waar zou ik dat kunnen vinden? Verder namelijk wel dezelfde router. 

Reputatie 1

@Timo78 @soepkip67 @CrisTien 

 

Goedemorgen! Geen idee hoe, maar ineens werkt het! Ik ben een blij mens. Dank voor alle hulp en tips. 

Reputatie 7
Badge +14

Ik ben gek op blije mensen @irismarisa  Groetjes en pas goed op jezelf. 
Fijne kerstdagen!

Reageer