Beantwoord

Huisnummer toevoeging onbekend

  • 14 May 2018
  • 2 reacties
  • 589 Bekeken

Beste T-mobile,

Ik ben 2 weken geleden verhuisd naar de hogewoerd 152A in Leiden (2311HW). Het pand 152 is opgesplitst in totaal 5 verschillende appartementen met ieder een eigen internet aansluiting in de meterkast. Toch krijg ik te horen dat het niet mogelijk is om een T-mobile Thuis aansluiting te krijgen in mijn appartement omdat mijn huisnummer niet geregistreerd staat. Ik snap het risico dat er per ongeluk iemand van zijn kanaal afgeknikkerd wordt, maar het moet toch gewoon mogelijk zijn om internet en tv te leveren op één van de lege kanalen zonder dat het huisnummer daadwerkelijk geregistreerd hoeft te worden? Want dit is een proces dat ik niet zelf in de hand heb.
De T-mobile werknemer die ik aan de telefoon heb gehad zegt dat dit nog nooit voorgekomen is, maar dat kan niet... Heel internet staat vol met dezelfde soort problemen. Schijnbaar is het abonnement in de winkel al afgeketst maar is mij dat niet verteld. En ik maar wachten tot er een monteur langs komt om de aansluiting te regelen.
Kan mij iemand uitleggen hoe ik alsnog een aansluiting kan krijgen? De vorige huurder heeft dit ook gewoon gehad.

Met vriendelijke groet,

Joy Dorant
icon

Beste antwoord door Brian 16 May 2018, 14:46

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Hi Joy, allereerst gefeliciteerd met je nieuwe woning! Hopelijk is de verhuizing goed verlopen? 🙂 Ik heb meteen met je meegekeken maar er is inderdaad maar één aansluiting geregistreerd door de netbeheerder en dat is voor huisnummer 152. Weet je toevallig door wie de internetaansluitingen aan zijn gelegd? Een hoofdaansluiting wordt altijd aangelegd door de netbeheerder en geregistreerd op een adres. Het zou wel kunnen zijn dat de andere aansluitingen gesplitst zijn vanaf de hoofdaansluiting door de verhuurder wat zou betekenen dat jullie met de 5 adressen het internet delen.

In dit geval kan je het beste contact opnemen met de netbeheerder om daar na te vragen of zij voor elk adres apart een aansluiting hebben gemaakt en zo ja op welk adres deze dan geregistreerd zijn. De netbeheerder in jouw regio is KPN en kan je vinden via www.mijnaansluiting.nl. Ik zou ook zeker navraag doen bij de verhuurder hoe dit is geregeld met de huidige en vorige bewoners. Laat zeker nog even weten of het gelukt is!
Reputatie 7
Badge +4
Hallo JoyDorant,

in sommige gevallen is het inderdaad anders dan anders. het kan zijn dat er een meervoudige aansluiting in de centrale ruimte zit waar de telefoon word onderverdeeld. bijvoorbeeld een isra 20 waar je dan wel een aanvraag kan doen op een vrij aardepaar. zou je eens een foto kunnen maken van het israpunt ?

Reageer