Beantwoord

Hulp nodig met installatie TV.

  • 22 November 2019
  • 14 reacties
  • 495 Bekeken

De TV doet het WEL met eigen een super lange utp kabel vanuit meterkast bij de voordeur naar TV box in woonkamer helemaal aan de anderkant van mijn appartement. Voorheen met andere interactieve tv box lukte het mij wel met in de woonkamer devolo met een switch naar TV. Inmiddels heb ik ivm slechte verbinding in woonkmr. (Sowieso slechte verbinding, elke dag problemen met vinden van server) Een Archer router geinstalleerd in woonkamer.  Heb de korte utp kabel in router poort 3 en tv box gedaan. Wat doe ik verkeerd?

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 22 November 2019, 18:25

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo ZusvanJ,

Het is mij niet helemaal duidelijk hoe je nu e.e.a. hebt aangesloten. Gebruik je een devolo, of heb je een kabel getrokken om de Archer router aan te sluiten? De router moet i.i.g in "accesspoint mode" komen te staan met dhcp uit. Anders krijg je een conflict met je modem.

Loopt de verbinding via dsl of glasvezel?

Mvg. Marcel

Hoi Marcel,

Bedankt voor je reactie. Verbinding glasvezel. Devolo utp naar router Archer. Utp kabel tv gaat ook naar router. En dus ook de tv box. Archer met tp-link verbonden met draytek. accepoint mode zegt me niks.

Reputatie 7
Badge +2

Je geeft aan een Draytek modem te hebben. Deze heeft gescheiden internet en tv poorten. Deze kan je dus niet via 1 verbinding laten lopen. Je zal dus toch een kabel moeten trekken voor de tv. Bij voorkeur twee. De router kan je beter niet via een powerlineadapter aansluiten.

 

Oh nee, wat erg. Maakt het wat uit een switch of router? Ik heb nu rechtstreeks kabel vanuit devolo aangesloten en dan krijg ik margenta Tmobile beeld. Blijft hangen bij verbinding maken met server. En dat heeft te maken met Draytek? En daarom kon ik bij een ander provider wel via switch/router Tv kijken. Als dat zo is dan stuur ik z.s.m. alles weer retour. Of is er bij T-mobile een ander modem o.i.d.?

Reputatie 7
Badge +2

De Draytek gaat al een tijdje mee, dat betekent dat je al langere tijd een abonnement bij T-mobile hebt? De Zyxel modem heeft geen gescheiden internet en tv, maar modems worden in principe niet omgeruild.

 

Hartelijk dank Marcel. Ik ben sinds juli 2017 een tevreden klant. Vind ik niet lang.

Ik ga het via facebook T Mobile vragen. Maar dit is nou niet bepaald slim van T Mobile. Vind het

erg jammer.

 

Goed weekend!

Vr.gr. Wilma

Reputatie 7

Hi @ZusvanJ, wil je eens proberen om de TV Box rechtstreeks op de modem aan te sluiten zodat deze de updates op kan halen? Zodra de TV goed werkt kan je het opnieuw via de Devolo proberen, vaak werkt het daarna wel. :wink:  

Hoi Brian,

 

Ik heb het sinds installatie 3 dagen geleden rechtstreeks op modem. Zoals Marcel dat al aan gaf.

Dus met mijn eigen superlange utp kabel.

Ik zal nu proberen om via devolo utp kabel (via router) aan te sluiten.

Melding: Er heeft zich een fout voor gedaan tijdens het afspelen, probeer alstublief later nog een keer.

Wat nu?

TV box uitgedaan en opnieuw (via router) aangesloten en krijg net als 3 dgn geleden, margenta T Mobile scherm en probeert server te bereiken. Daar blijft die hangen.

Nu utp devolo via switch aangesloten, zelfde verhaal :-(

Ter info: Voor wie het wil weten. Ik hebt het hebt opgelost. Ik heb namelijk ook chromecast. En dat werkt als een tierelier met mijn vorige tv app op tablet zonder lange utp kabel. Dus dacht ik dat moet toch ook wel met de TV anywhere app kunnen. Jawel gewoon zoals ik het wil. Devolo woonkamer utp in router en kabel van router naar tv. In tv box komt alleen stroom en hdmi kabel van tv. Klaar! Dat ik dat niet eerder hebt bedacht. Zo stom.

 

Met blije groet, Wilma

 

 

Reputatie 7

Hey @ZusvanJ,

Blij om te lezen dat je er zelf mee bent gaan stoeien én de gewenste oplossing hebt kunnen vinden! :smile:

Reageer