Beantwoord

In januari glasvezel aangevraagd en nog geen aansluiting


Reputatie 1

Op 09-01-2021 hebben wij een glasvezel abonnement afgesloten in Loosduinen. Echter zijn wij nu bijna 6 maanden verder en is er nog steeds geen enkele progressie te zien. 

Na contact met de klantservice kregen wij (als klant) het verzoek om zelf contact op te nemen met VWT. Daar zij slecht bereikbaar zijn is dit geen pretje, na enkele pogingen en lange wachttijden eindelijk iemand gesproken. Het zou doorgezet worden naar de onderaannemer. Enkele weken later nog steeds niks gehoord, dan maar weer contact opnemen met de klantenservice. Helaas kunnen zij niks doen, weer moeten wij zelf contact opnemen met VWT en weer krijgen wij te horen dat het bij de onderaannemer ligt. 

Alle lichten zouden op groen staan (akkoord vve, glasvezel ligt al sinds eind 2020 voor de stoep etc.) maar een werkende aansluiting in huis of zelfs een indicatie van een mogelijke oplevering is nergens te bekennen. En dit terwijl er genoeg woningen bij ons in de buurt al aangesloten zijn op glas….

Wij horen dan ook graag welke actie jullie nu gaan ondernemen zodat wij alsnog binnen een (voor zover dat nu nog van toepassing is) redelijke termijn een actieve glasvezel verbinding krijgen. 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 2 June 2021, 14:08

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

142 reacties

Reputatie 1

Goedenavond,

Hierbij een korte update, na het binnen brengen van de glaskabel hebben wij sinds vandaag een actieve aansluiting.

Het heeft even geduurd, maar wij zijn toch blij dat het nu helemaal is opgelost. 

Reputatie 1

Goedenavond @Jason , 

Dank voor de moeite en het doorzetten. 
Wij wachten de terugkoppeling van VWT af. 

Reputatie 1

Goedemorgen @Jason ,

Dank voor de update.

Inmiddels zijn wij gebeld door VWT en komen zij op 19 juli de schouw uitvoeren. Hopelijk gaat het hierna een stuk sneller en zijn wij snel aangesloten op glas. 

Reputatie 1

Goedemiddag @Lisa,

Dank voor de terugkoppeling en de voucher.

Hopelijk zorgt de constante druk vanuit jullie kant dat er actie wordt ondernomen door VWT en er ook verbeteringen door hun worden doorgevoerd, zodat toekomstige klanten van jullie dit bespaart blijft.

Wij wachten af en hopen binnenkort op reactie vanuit VWT.

 

 

Reputatie 1

Goedenavond @Jason ,

Dank voor het uitzetten van de eerdere escalatie. Wij zijn inderdaad gecontacteerd door de projectleider van VWT en hebben na overleg met onze VVE nogmaals de goedkeuring doorgestuurd. Ditmaal digitaal on zo te voorkomen dat er niks zoek raakt in de post e.d.

Hopelijk zal het nu een stuk soepeler lopen en kan deze tot nu toe slechte klant ervaring omgebogen worden in een positieve ervaring.

 

Reputatie 7

Hi @alfred.douma, dit klopt als een bus! Echt super fijn dat dit (weer) mogelijk is op jouw adres. De eerste mogelijke opleverdatum zal rond eind juli zijn. Ik ben gelijk een kijkje gaan nemen achter de schermen en jouw eerdere order staat nog netjes in ons systeem, dus jij hoeft je hier geen zorgen over te maken. We pakken dan ook de aanvraag op de oude Glasvezel order van januari 2021 op. Er zal contact opgenomen worden vanuit VWT. Weet jij zo voldoende? 😁

Hi @alfred.douma, dit klopt als een bus! Echt super fijn dat dit (weer) mogelijk is op jouw adres. De eerste mogelijke opleverdatum zal rond eind juli zijn. Ik ben gelijk een kijkje gaan nemen achter de schermen en jouw eerdere order staat nog netjes in ons systeem, dus jij hoeft je hier geen zorgen over te maken. We pakken dan ook de aanvraag op de oude Glasvezel order van januari 2021 op. Er zal contact opgenomen worden vanuit VWT. Weet jij zo voldoende? 😁

@Lisa 

Goed nieuws! Ik hoop dat het deze keer gaat lukken! Dank je.

Reputatie 7

Hi @alfred.douma, momenteel ben ik nog in afwachting van een reactie van mijn collega's! Ik heb nogmaals een reminder gestuurd, dus ik hoop dat ik snel een reactie krijg. Ik zit er bovenop, dus je hoort echt meteen van me als ik een terugkoppeling heb ontvangen. 

Reputatie 7

Hi @alfred.douma, ik hoop dat je van een mooi weekend hebt genoten! Ik wil je graag voorzien van een status update. Voor het weekend heb ik nogmaals aandacht gevraagd voor jouw case en mijn collega heeft toen opnieuw aan de mouw getrokken bij Volker Wessels Telecom. Vandaag wil ik je laten weten dat VWT heeft aangegeven opnieuw bij jou te gaan kijken en contact hierover op te nemen met je. Laat jij het hier weten als er contact is opgenomen en ze zijn langsgekomen? Ik hoop dat je na deze afspraak snel meer duidelijkheid krijgt! 🤞


 

Reputatie 7

Hi@alfred.douma, jeetje - dit duurt wel erg lang zeg! Dankjewel dat je dit hier doorgeeft. Ik heb de collega in kwestie meteen deze update doorgegeven en ben een kijkje gaan nemen achter de schermen. Hierin zie ik dat we inderdaad nog wachten op een antwoord van VWT en dat dit antwoord deze week wordt verwacht. Hopelijk gaan ze na mijn bericht van deze ochtend opnieuw een reminder sturen, want ik wil dat VWT zo snel mogelijk bij jou op de stoep staat. 

Reputatie 7

Hi @alfred.douma, ik wil je heel graag nog laten weten dat mijn collega gisteren een meeting heeft gehad met VWT waarbij ook jouw order is meegenomen! Ik verwacht dan ook dat VWT snel met een reactie gaat komen. We stellen jouw geduld enorm op prijs! 

Hi @alfred.douma, ik heb opnieuw de navraag voor je uitstaan! Ook heb ik gevraagd wat precies de reden is dat het stil blijft, want ik kan me voorstellen dat jij duidelijkheid wilt (en ik zelf trouwens ook). Je bent weer de eerste die het hoort als ik een terugkoppeling binnenkrijg. Ik wil zeggen dat jouw geduld echt enorm wordt gewaardeerd.  

@Lisa ,

Ik heb telefonisch contact gehad met een van jouw collega's. Hij gaf aan dat er donderdag contact zal zijn met vwt. 🤞

Reputatie 7

Hi @alfred.douma, mijn collega heeft laten weten dat jouw case wekelijks wordt meegenomen in de meeting met VWT. Het wachten is op het doortrekken van de kabel, daar zit op specifiek dit adres nog een technische belemmering. Weet in elk geval dat het volop de aandacht heeft en dat ook mijn collega's jouw geduld enorm waarderen. 

Reputatie 7

Hi @alfred.douma, ik ben heel blij dat mijn collega jou deze ochtend nog kon bellen met een update! Hopelijk ben je zo weer wat meer op de hoogte gebracht. Weet dat je hier te allen tijde kunt aankloppen. 

Reputatie 7
Badge +8

@alfred.douma De laatste update is dat ze zijn nog bezig met werkzaamheden om de glasvezel klaar te maken naar de gevel toe. De order loopt door, maar er zit een vertraging op. Ik heb ook gelijk navraag gedaan bij onze technische dienst. Hopelijk kunnen we je ook snel meer vertellen over de voortgang!

Reputatie 7
Badge +16

@alfred.douma Het is dat je er zelf nog de humor van kan inzien, ten dele. Ik schaam me oprecht voor het uitblijven van enige progressie. Volgens mij zijn wij hierin samen destijds het gevecht aangegaan. Een definitieve aansluitdatum is wel het allerminste dat je hoort te hebben ontvangen na ruim twee jaar tijd. Ik heb onze Fiber-afdeling eens aan de mouw getrokken om hier echt een concrete update in te geven, sorry voor de nalatigheid. Wat betreft een compensatie: je betaalt nu rond de € 40 op het DSL-abonnement. Voor Glas zou je op € 45 zitten gedurende het eerste halfjaar (daarna verdwijnt de pakketkorting op TV). Dit verschil van € 5 wil ik voor een volledig jaar vergoeden, of beter gezegd: zodra Glas eindelijk geleverd wordt, vergoed ik de eerste twee volledige maanden voor je aan de Glasvezel-kant. Dat zal dan € 90 zijn. Dat heb je na alle opstartproblemen mijns inziens wel verdiend. Hier komen we later op terug.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @gvloosduinen, welkom op de Community!

Ik heb meteen de status opgezocht van de VWT-installatie, maar zij geven aan dat dit nog “on hold” staat, waarom kan ik niet zien, echter wordt er wel aangegeven dat dit “zsm ingepland” dient te worden. Omdat je natuurlijk al zes maanden wacht, heb ik een verzoek ingediend bij onze operationele techneuten om dit uit te pluizen en ervoor te zorgen dat je alsnog binnen afzienbare termijn aangesloten wordt.

Sorry voor de enorme wachttijd! Het kan zijn dat mijn collega's je telefonisch benaderen indien er een afspraak gemaakt moet worden. Zij bellen altijd met een anoniem telefoonnummer, houd daar alsjeblieft rekening mee.

De huidige doorlooptijd bij onze technische dienst ligt tussen de twee en vier dagen. Dit houdt in dat je uiterlijk maandag geholpen zal worden. Om dit proces te bespoedigen, gooi ik er zoveel mogelijk vaart achter.

Houd je me op de hoogte in dit topic? Bedankt voor je begrip en geduld en ik hoop oprecht dat er nu dan eindelijk een flinke kickstart aan gegeven kan worden.

 

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: ik heb alles doorgezet naar de operationele afdeling: zij hebben dit besproken met VWT en jullie worden zo snel mogelijk benaderd door hen om dit kort te sluiten.  

Reputatie 1

Goedenavond @Jason , 

Wij zijn inmiddels twee weken verder en nog niks vernomen van VWT. 
Hopelijk kunnen jullie er wat druk opzetten en deze casus escaleren bij VTW, want dit is natuurlijk te zot voor woorden. 

Reputatie 7
Badge +16

@gvloosduinen Sorry dat VWT nog geen contact opgenomen heeft! Ik ga navraag doen en probeer hier wederom zoveel mogelijk vaart achter te zetten. Het duurt nu inderdaad al veel te lang. Mijn oprechte excuses voor deze onwenselijke start. Zodra ik meer weet, licht ik je direct in!

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: goedemorgen @gvloosduinen, de operationele afdeling heeft aan VWT een directe plandatum gevraagd. Het ligt nu bij hun operationele afdeling. Ik verwacht uiterlijk vrijdag een concreet antwoord!

Reputatie 7
Badge +16

Nog geen nieuws vanuit VWT: ik houd je op de hoogte! @gvloosduinen 

Reputatie 1

Goedemiddag @Jason ,

 

Dank voor de terugkoppeling en het uitzetten.

Hopelijk krijgen jullie snel een antwoord van VWT.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @gvloosduinen, ik heb nog geen update vanuit VWT mogen ontvangen. Ik houd je weer zo goed mogelijk op de hoogte deze week, sorry!

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @gvloosduinen, er is nog geen update vanuit VWT. Onze operationele afdeling heeft wederom een verzoek uitgezet om hier een antwoord op te krijgen. Ik houd je op de hoogte!