Sticky

[Info] De overstapservice: hoe en wat


Reputatie 1
  • Oud T-Mobile Thuis moderator
  • 103 reacties
Wat is een Overstapservice?
Je hebt de keuze gemaakt…het wordt T-Mobile Thuis! Alleen zit je nog met je huidige provider in de maag. Hoe gaat dat opzeggen nu? En kan dit abonnement eindigen op dezelfde dag als T-Mobile Thuis begint? Kan dat niet makkelijker?

Om je hierbij te helpen hebben we de Overstapservice. Wij regelen het opzeggen van je huidige provider. Daarbij geven we ook door wanneer ons abonnement actief gaat worden. Zo zorgen we ervoor dat je vlekkeloos naar ons over kunt stappen.


Hoe regel ik de Overstapservice?
Zodra je je bestelling plaatst op onze website kan je de gewenste ingangsdatum van je abonnement doorgeven. Je kunt ervoor kiezen om extra snel opgeleverd te worden (groene datum). Let op! Indien je hier voor kiest is de overstapservice niet mogelijk. Indien je voor een blauwe datum kiest krijg je de optie om de overstap door ons te laten regelen.

Doe je je bestelling in de T-Mobile Shop of via een verkoper aan de deur? Controleer dan goed of de overstapservice vermeld staat op je bevestiging.


Wat heb ik nodig voor de Overstapservice?
Zodra je aangeeft gebruik te willen maken van de Overstapservice hebben we nog wat gegevens van je oude provider nodig. Zo weten we bij wie we moeten aankloppen. Dit kan je aan ons doorgeven via je persoonlijke account van My T-Mobile Thuis. Doe dit wel binnen één week nadat je je bestelling hebt geplaatst. Wacht je langer is het helaas niet meer mogelijk de overstap aan te vragen.

Ga hiervoor naar het tabblad Overstappen. In het blok ‘Contractgegevens huidige aanbieder’ vul je de gegevens in die bij je huidige aanbieder bekend zijn. Houd hiervoor de volgende gegevens bij de hand:

* Je huidige aanbieder
* Het contractnummer
* De laatste 3 cijfers van je IBAN
* Je telefoonnummer
* De achternaam op het contract van je huidige aanbieder

Let op: we kunnen maar één provider voor je opzeggen. Neem je je diensten af bij verschillende providers zal je een keuze moeten maken welke provider wij voor je opzeggen. De andere provider(s) zal je vervolgens zelf moeten opzeggen.

Klik vervolgens op Verstuur.


Hoe verloopt de overstapservice verder?
Wij sturen je verzoek door naar je oude provider. Zodra wij een goedkeuring krijgen hoor je dat gelijk van ons. Ook als er toch nog meer informatie nodig is, of er klopt iets niet nemen we contact met je op om dit te verhelpen.

11 reacties

ik wil overstappen van kpn naar T-Mobiel (alles in 1),
en dan gebruikmaken van de overstapservice,
hoe pak ik dat het beste aan,
groeten Bertus
Reputatie 2
Badge +2
Hallo,

Na 5 maanden afwezigheid (was klant van Vodafone Thuis) ben ik op "hangende pootjes" teruggekomen na het vroegtijdig beëindigen van mijn abonnement bij NLEx.

Ik wil gebruik maken van de overstapservice, maar kon NLE niet in de lijst vinden. Na telefonisch contact met de klantenservice bleek dat in jullie lijst NEM te zijn. Misschien handig om dat te veranderen in NLE(x), aangezien die naam door de provider wordt gebruikt 😉

Maar oke, in het veld contractnummer wilde ik mijn 11 cijferige contractnummer invullen, maar krijg direct een foutmelding omdat het contractnummer maar uit 10 cijfers mag bestaan. Echter mijn contractnummer is toch echt 11 cijfers en start/eindigt niet met een 0.

Hoe kan ik nu mijn correcte oude contractnummer doorgeven?

Alvast bedankt!
Reputatie 5
Badge +4
Hey Fred_M!

Welkom terug! Super om je hier weer te treffen. Hangende pootjes of niet, ik ben blij dat je weer terugkomt. Graag maak ik die overstapservice dan ook voor je in orde. NLEx of NEM, ik regel 't. Stuur mij jouw postcode, huisnummer, laatste vier cijfers van je banknummer en vaste telefoonnummer (zoals bekend was bij NLEx) in een privébericht en ik ga mijn best voor je doen. 😃
Reputatie 2
Badge +2
Hey Sander,

Leuk om je hier weer te zien. Zo te zien zijn heel wat oudere Vodafone Thuis moderatoren vertrokken 😞 Ik was heel snel met mijn bericht en ga je teleurstellen. Ik heb de aanvraag geannuleerd. Dat heeft helemaal niets met T-Mobile te maken. Om een lang verhaal kort te houden, vertrouw ik mijn telefoonlijn niet meer. Tijdens het half jaar NLEx is mijn verbinding iedere twee maanden ingestort (NLEx levert eigenlijk gewoon Telfort), iets wat bij T-Mobile niet gebeurde. Echter om een jaar DSL via T-Mobile aan te gaan en misschien toch in dezelfde situatie terecht te komen, ben ik uiteindelijk toch maar voor glas gegaan. Geheel tegen mijn principe bij Caiway, maar T-Mobile Thuis levert niet via glas op mijn adres..... Anders was de keuze heel makkelijk geweest 🙂 Maar ik wil het mezelf en jullie niet aandoen als er echt wat mis is met de lijn (buitenshuis), dat gaat dan heel veel tijd en geld kosten 😉

Ik kon het bericht helaas niet meer weghalen...

Groeten!
Fred
Reputatie 5
Badge +4
@bertus.

Welkom op het forum en bedankt voor je interesse! Ik heb je bericht hier geplaatst, omdat hierboven de overstapservice wordt uitgelegd. Lukt het met die informatie? De overstapservice vraag je direct bij je aanvraag aan.

@Fred

Aww, dat vind ik jammer. Het lijkt erop dat de DSL lijn inderdaad niet helemaal stabiel is. Dan zal je last krijgen bij alle providers inderdaad. Goed dat je voor glas hebt gekozen, dat is toch de toekomst. Hopen dat de monopolie op glas snel verdwijnt.

Blijf je wel op het forum? :8
Hallo,

Zelfde probleem als Fred, wil overstappen van NLEx naar T-Mobile. Het overstapformulier lijkt nog niet aangepast te zijn! Ik krijg de 11 cijfers van mijn NLEx/NEM contractnummer niet ingevoerd.
Is dit op te lossen, of moet ik het contract zelf opzeggen?
Hallo
ik heb zojuist t-mobile thuis aangevraagd, internet en tv dus. Ik wil de overstapservice gebruiken, maar kan maar 1 oude aanbieder invullen (deze aanvraag is overigens al meteen goedgekeurd).
Ik heb 2 oude abonnementen lopen bij Ziggo, (blijkbaar is het daar onmogelijk om de abonnementen op 1 adres op 1 naam te krijgen), en een abonnement bij Online.
Ik heb nu dus 1 abonnement bij Ziggo kunnen doorgeven voor de overstapservice, maar wat doe ik nu met die andere twee ?

ik hoor het graag, aangezien ik maar 3 dagen tijd heb om alles door te geven voor de overstapservice.

Gr Sandra
Reputatie 2
Badge +2
Hoi Sandra,

Het antwoord staat al bovenaan in het eerste bericht. Als je op "toon inhoud" drukt onder "Wat heb ik nodig voor de overstapservice" dan staat er o.a. dit:

"Let op: we kunnen maar één provider voor je opzeggen. Neem je je diensten af bij verschillende providers zal je een keuze moeten maken welke provider wij voor je opzeggen. De andere provider(s) zal je vervolgens zelf moeten opzeggen."

Je zult de andere twee dus zelf op moeten zeggen.
Reputatie 4
Badge +2
@John_T Allereerst van harte welkom bij T-Mobile Thuis! Als het niet lukt met het het contractnummer van je huidige provider dan kan je ook alleen je provider (NEM), je naam, IBAN en telefoonnummer invullen die bekend is bij de NEM. Dan gaan we aan de hand daarvan je gegegevens 'matchen' en dan komt dat helemaal goed! 🙂

@sandrazz Wat Fred_M zegt klopt helemaal, we kunnen één aanvraag doen en dus één contract voor je opzeggen. Als je meerdere contracten hebt lopen dan zal je de andere twee dus inderdaad zelf op moeten zeggen. Om je hierbij te helpen hebben we al wel een opzegbrief voor je klaar staan!
Ik heb tijdens mijn bestelling aangegeven dat ik gebruik wil maken van de overstapservice, alleen staat mijn provider (Caiway) niet in de lijst.

Nu zie ik staan dat ik het zelf moet regelen. Op zich geen probleem uiteraard. Echter is mijn vraag hoe het dan gaat met het verzoek van overstapservice in mijn bestelling?
Reputatie 4
Badge +2
Hi Elzinga86, allereerst van harte welkom bij T-Mobile Thuis! Caiway is inderdaad niet aangesloten bij de Overstapservice maar om je te helpen vind je op onze website wel een opzegformulier die kan gebruiken! Je overstapverzoek komt vanzelf te vervallen en daarna loopt je bestelling door. Ik kan de overstap eventueel ook direct voor je annuleren. Als je dit wil laat het mij dan even weten, dan annuleer ik de overstap direct voor je en je aanvraag loopt daarna dan gewoon door! 🙂

Reageer