Info

Ik ga verhuizen, wat nu?

  • 15 February 2017
  • 192 reacties
  • 41271 Bekeken
Ik ga verhuizen, wat nu?
Reputatie 7
Badge +8

 

 

Ik ga verhuizen, maar wat nu? 

 

Je hakt de knoop door en je besluit te gaan verhuizen. Of dit nu komt door omstandigheden als werk, studie of liefde; op je nieuwe adres heb je natuurlijk ook Internet + TV nodig en neem je ons het liefst met je mee toch? 

 

Postcodecheck

Allereerst wil je natuurlijk weten wat er mogelijk is op jouw adres: Glasvezel of DSL? De snelste manier om dit te checken is door naar onze website te gaan. Hier doe je de postcodecheck en controleer je of het pakket dat je wilt hebben beschikbaar is op je nieuwe adres.


Doorgeven

Nieuw! Vanaf 15-06-2021 is nóg makkelijker om je verhuizing te regelen. Vanaf deze datum is het namelijk mogelijk om je verhuizing door te geven via de Post NL Verhuisservice. Hiermee kan je in één keer je verhuizing doorgeven aan verschillende bedrijven. Op de website van Post NL lees je precies hoe je dit kan doen. 

Heb je daar jouw verhuizing doorgegeven? Dan nemen wij daarna telefonisch contact met je op om de mogelijkheden te bespreken (niet elk adres is gelijk) en de verhuizing verder te regelen. Zo heb jij er geen omkijken naar en kan je zorgeloos verhuizen! 

 
Per 1 december 2020 kan je jouw verhuizing zelf regelen via Mijn Odido. Je kan de optie vinden onder Mijn gegevens > Adresgegevens > Verhuizing doorgeven. Let op: omdat we voor jou een nieuwe internetlijn aanvragen, willen wij dit minimaal vier weken van te voren weten. Wij kunnen in de tussentijd alles voor je in orde maken, zodat je goed wordt aangesloten op je nieuwe adres. 

Neem je toch liever persoonlijk contact op over je verhuizing? Dan kan je dit telefonisch of via social media aan de klantenservice doorgeven. Geef je postcodes, je verhuisdatum en mogelijke aanpassingen in je pakket meteen door. 

 

Nieuw jaarcontract

Bij een verhuizing ga je een nieuw jaarcontract aan. De datum van ingang is de activatiedatum op je nieuwe adres. Let op: bij het doorgeven van een verhuizing, geef je een wensdatum op. Het kan voorkomen dat de uiteindelijke activatiedatum hiervan afwijkt.


Nieuwe apparatuur?

Het hangt af van je netwerk en je apparatuur of de TV Boxen en het modem mee verhuisd mogen worden, teruggestuurd moeten worden, of naar een recyclepunt gebracht mogen worden. Dit staat vermeld in de e-mail die je ontvangt ter bevestiging. Check deze video met uitleg hoe je het modem terug kunt sturen: video retourpakket.

 

Het pakket komt eraan

Krijg je het installatiepakket toegestuurd of wordt er apparatuur vervangen? Het is mogelijk om bij bestelling of het wijzigen van het abonnement, het afleveradres te wijzigen. Op deze manier komt het pakketje altijd bij jou aan. Ook bij een verhuizing is het mogelijk om het pakket naar een ander adres te laten versturen. Je hebt zelf de keuze waar het pakket naar toegestuurd wordt. Het nieuwe adres, het oude adres of misschien wel een ander adres.

 

Geen aansluiting mogelijk?

Soms is je huidige contract nog niet afgelopen, maar kan Internet, TV en Vast Bellen van Odido niet aangesloten worden op je nieuwe adres. Het is dan belangrijk dat je ons een verhuisbewijs stuurt. Als wij een geldig verhuisbewijs ontvangen hebben kunnen wij het abonnement beëindigen met één maand opzegtermijn. Een verhuisbewijs is een officieel document:

  • een einde verhuurcontract van de verhuurder
  • een verkoopcontract van een koophuis
  • een verhuur- of koopovereenkomst van het nieuwe adres
  • een bewijs van inschrijving van de gemeente (GBA)

 

Tip: je mobiele abonnement verhuizen

Heb je ook een mobiel abonnement bij Odido? Vergeet niet om ook je verhuizing door te geven voor je mobiele abonnement. Dit doe je gemakkelijk zelf in Mijn Odido.

 

Heb je nog vragen, laat het ons weten in dit topic. Veel succes met je verhuizing! ☺


192 reacties

Hallo,

ik heb vorige week contact gehad met de klantenservice i.v.m. Een verhuizing. Ik wou namelijk mijn contract opzeggen omdat ik ga verhuizen en snel al. Er werd mij gevraagd om een kopie van het huurcontract te sturen (ik vertelde dat ik die maandag zou hebben). Afgelopen maandag heb ik deze dan ook verstuurd. En er werd mij beloofd dat de persoon(ik heb je een naam zal deze hier niet zomaar in vermelden) waar ik mee heb gesproken dit direct maandag in behandeling zou nemen omdat er best wat spoed achter zit nu omdat ik per 4 mei mijn huidige woning al niet meer heb. 

Alleen heb ik nu nog steeds geen bericht terug, hoelang gaat dit nog duren? Want ik kom zo maar niet verder.. En dan zit ik straks zonder internet/tv omdat ik een nieuwe niet optijd heb kunnen regelen. 
 

Groeten, Annet

Hallo,

ik heb vorige week contact gehad met de klantenservice i.v.m. Een verhuizing. Ik wou namelijk mijn contract opzeggen omdat ik ga verhuizen en snel al. Er werd mij gevraagd om een kopie van het huurcontract te sturen (ik vertelde dat ik die maandag zou hebben). Afgelopen maandag heb ik deze dan ook verstuurd. En er werd mij beloofd dat de persoon(ik heb je een naam zal deze hier niet zomaar in vermelden) waar ik mee heb gesproken dit direct maandag in behandeling zou nemen omdat er best wat spoed achter zit nu omdat ik per 4 mei mijn huidige woning al niet meer heb. 

Alleen heb ik nu nog steeds geen bericht terug, hoelang gaat dit nog duren? Want ik kom zo maar niet verder.. En dan zit ik straks zonder internet/tv omdat ik een nieuwe niet optijd heb kunnen regelen. 
 

Groeten, Annet

Na nogmaals telefonisch contact is het nu opgelost en afgesloten. Ik wou dit bericht verwijderen maar dat kan ik helaas niet. 

Reputatie 7

Hey @nijhuisannet06,

Jammer dat je ons gaat verlaten! Maar wel top dat het alsnog is opgelost voor je. Vergeet ook niet het verzendbewijsje te bewaren wanneer je alle apparatuur naar ons retour stuurt. Ik wens je alvast heel veel succes met de verhuizing! :house_with_garden:

Reputatie 2

Goedemiddag,

Ik ben van plan om te verhuizen in de zelfde buurt. Zie ook dat T-Mobile internet weer heeft daar. Maar ik zie dat ik mijn huidige snelheid niet meer tussen staan? Kan ik de 500/500 mee nemen naar het nieuwe adres? Waarom is de 500/500 weg? Waarom wordt er alleen 100/100 aangeboden?

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @GhubozZ 

Dat is de nieuwe propositie van T-mobile 50 Mbit, 100 Mbit en 1000 Mbit via het eigen glasvezel netwerk van T-Mobile.

Helaas kun je de snelheid van 500 Mbit niet meenemen.

Reputatie 2

Hallo @Waqqas,

 

Ik zie hier in Leidsche rijn geen optie voor 1000Mbit te nemen. 100Mbit is de max.
Waarom kan ik geen 1000mbit nemen?

 

 

Reputatie 7
Badge +15

1000 Mbit is alleen beschikbaar op het T-mobile glasvezel netwerk. Je zit dus op het KPN netwerk.

Het doel van T-mobile is wel om alle glasvezel klanten aan te sluiten op het eigen netwerk zodat iedereen 1000 Mbit kan nemen maar dat zal nog lang duren.

Reputatie 2

@Waqqas dank voor uw antwoord. Jammer dat dus de huidige abbo niet mee kan nemen naar mijn nieuwe woning.

 

Reputatie 7
Badge +15

Een nieuwe huis is een nieuwe aansluiting. Aansluiting is postcode gebonden, helaas..

We hebben afgelopen maandag ons sleutels en contract gekregen voor onze nieuwe woning. Het is een tijdelijke woning op ongeveer 25meter afstand. Ik heb op de woensdag gebeld om aan te geven dat we gaan verhuizen, omdat ik daarvoor nog beetje druk was.

Nu zijn we al klaar met verhuizen, zoals ik al zei ons nieuwe woning is heel dichtbij. We hebben alles verhuisd, ons oude woning staat leeg. Alleen hebben we geen internet.

Ons werd verteld dat de datum wanneer de internet klaar staat in de nieuwe woning ongeveer 2 juli zal zijn. Maar ik ben nu 19-06 al klaar. Moet ik nu 13 dagen zonder internet zitten, dat is bijna onmogelijk voor ons. Ik heb kinderen die studeren en werken via het internet. Ook heb ik een kind die zich dood verveeld. 

Is er geen mogelijk om de internet sneller aan te sluiten op het nieuwe adres aub, dat het zo lang duurt is abnormaal en zeer vervelend voor ons.
@Waqqas @Brian 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Mehmet123, leuk dat je bent verhuisd! Ik snap helemaal dat jij en je gezin zo snel mogelijk van internet willen genieten in jullie nieuwe huis. Wel is het zo dat wij in de regel verzoeken je verhuizing 4 weken van te voren door te geven. Op die manier hebben wij alle tijd om je verbinding over te zetten. Het hoeft nooit daadwerkelijk 4 weken te duren, maar zo zorgen we ervoor dat je niet zonder internet komt te zitten. Een verhuizing heeft achter de schermen altijd veel voeten in de aarde. We zijn snel, maar een verbinding omzetten in twee dagen (je hebt de verhuizing op 17 juni doorgegeven) is technisch onmogelijk. Dit komt omdat wij in jouw regio afhankelijk zijn van een netwerkbeheerder.

We doen daarom ons best om je zo snel mogelijk online te krijgen op je nieuwe adres. KPN NetwerkNL heeft aangegeven dat de lijn op 2 juli gereed gemaakt kan worden. Vanaf die datum hebben wij groen licht om service te leveren op deze lijn. Ik had het graag in orde gemaakt als de mogelijkheid er was, maar een eerdere oplevering kan ik door eerdergenoemde niet voor je regelen Mehmet. Mocht je een mobiel abonnement bij T-Mobile hebben, kan ik checken of ik je twee weken van Unlimited data op je telefoon mag voorzien. Thuis kan dan vervolgens de hotspot worden aangezet, voor andere apparatuur. Je mag mij een privébericht sturen als je hiermee geholpen bent - ik sta voor je klaar!

Goedenavond, 

 

Wij gaan volgende week verhuizen en vandaag heb ik gebeld betreft ons t-mobile thuis abonnement. Helaas kan deze pas vanaf 14 juli geleverd worden. Nu werk ik op dit moment thuis en ik vraag mij af of er hier voor een tussen oplossing is? 

Nog niet verhuizen, wel kort dag om dit te regelen vind 2 weken al snel dat de verhuizing geregeld kan zijn.

Nog niet verhuizen, wel kort dag om dit te regelen vind 2 weken al snel dat de verhuizing geregeld kan zijn.

Grappige reactie maar zeer nutteloos en geen aanvulling of antwoord op mijn vraag.  Ik had graag van die optie nog niet verhuizen gebruik gemaakt, helaas loopt het leven niet altijd zoals gepland! En ja 2 weken is inderdaad snel en heel fijn dat het geregeld kan worden alleen zoek ik nu een tussen oplossing. 

Via een mobiele hotspot van je mobiele telefoon.

Via vriendelijke nieuwe buren waar je gebruik mag maken van hun WiFi, tevens een goede reden om  kennis te maken, achteraf een bosje bloemen of flesje drank afgeven als dank.

Zo ben ik 2 maanden doorgekomen, kabel lag niet binnen, wel op tijd verhuizing doorgegeven.

Reputatie 1

Hi I’m trying to arrange a move but over the last 2 work days I’ve spent a total of 2.5 hrs on hold on your customer service line. At this rate it would be easier to cancel and go with a different provider. Can you please help? 

 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hello @josephj 

Report your move via Facebook or Twitter so a official document can also be uploaded along.

Via Facebook if you get to speak a robot just say ik wil een medewerker spreken.

Hoi, ik ga verhuizen en wil mijn 'tmobile abonnement meenemen natuurlijk, nu is het probleem dat jullie op het nieuwe adres niet het pakket van 1000mbit aanbieden, maar maximaal tot 100mbit, wat nu?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Kilowatt 

Dan zou je daar het 100 Mbit pakket moeten nemen helaas, je sluit tenslotte een nieuwe abonnement af voor je nieuwe woning.

Dat wordt dus een andere provider. 😉 KPN bied wel 1000mbit aan op het nieuwe adres

Hi wij verhuizen van een huur appartement naar een koophuis moeten wij de media converter plus voeding ook meenemen en retourneren? 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @MichielT91, wat gaaf dat je gaat verhuizen, gefeliciteerd met je nieuwe woning! 😁

Je mag de Media Converter inpakken en meenemen en dan vervolgens retourneren inderdaad, thanks daarvoor alvast. Wil je weten hoe je het pakket kunt terugsturen, check dan ons speciale topic (de link is klikbaar). Succes en indien ik iets anders voor je kan doen, let me know. Stay safe!

Hallo,

Ik ga verhuizen in Januari 2021 en mijn T-Mobile Thuis abonnement loopt tot April 2021.
Echter, op het nieuwe adres is slechts 20-30% van de snelheid beschikbaar welke ik nu heb volgens de postcodecheck.

Een reden voor mij om te kiezen voor T-Mobile Thuis, was juist de snelheid op mijn huidige adres - een reductie van 80% is voor mij echt onwerkbaar.

Daarom ben ik (helaas) genoodzaakt om een ander type internetverbinding aan te sluiten dan dat T-Mobile kan bieden. Bij deze zou ik dan ook graag het abonnement voortijdig willen beeindigen?

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Ludo82, spannend dat je gaat verhuizen! Ik kan me voorstellen dat je liever geen internetsnelheid inlevert. Een verhuizing is dan ook een legitieme reden om je contract tijdens de termijn kosteloos te onderbreken. Wat we daarvoor nodig hebben, is een verhuisbewijs. Een verhuisbewijs is een officieel document. Het kan een einde verhuurcontract zijn van de verhuurder of een verkoopcontract van een koophuis. Ook kan het een verhuur- of koopovereenkomst zijn van het nieuwe adres. Tenslotte accepteren wij ook een bewijs van inschrijving van de gemeente (BRP, basisregistratie personen).

Kun je één van bovenstaande documenten naar ons sturen? Dat kan via klantenservice@t-mobilethuis.nl, of neem contact met ons op via Facebook of Twitter. Laat ook gelijk weten per welke datum je verhuist en dus het abonnement wilt stopzetten. Wij helpen je graag verder!

Hoe kan ik een verhuizing doorgeven als dit niet lukt via de klantenservice? Ik probeer jullie al heel de dag te bereiken. 

Reageer