Sticky

[Info] Ik ga verhuizen, wat nu?

  • 15 februari 2017
  • 90 reacties
  • 23687 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6
  • T-Mobile Thuis moderator
  • 3293 reacties

8645633e-4a03-4c6c-8931-2add7a4fa13d.png

Je hakt de knoop door en je besluit te gaan verhuizen. Of dit nu komt door omstandigheden als werk, studie of liefde; op je nieuwe adres heb je natuurlijk ook internet, tv en telefonie nodig en neem je het liefste toch T-Mobile Thuis mee!

Postcodecheck
Allereerst wil je natuurlijk weten wat er mogelijk is op jouw adres: glasvezel of DSL? De snelste manier om dit te checken is naar onze website te gaan. Hier doe je de postcodecheck en controleer je of het pakket dat je wilt hebben beschikbaar is op je nieuwe adres.

Doorgeven
Je kunt je verhuizing telefonisch of via social media aan de klantenservice doorgeven. Let op: omdat we voor jou een nieuwe internetlijn aanvragen, willen wij dit minimaal vier weken van te voren weten. Wij kunnen in de tussentijd alles voor je in orde maken, zodat je goed wordt aangesloten op je nieuwe adres. Geef je postcodes, je verhuisdatum en mogelijke aanpassingen in je pakket meteen door.


Nieuwe apparatuur?
De TV Boxen gaan altijd mee naar je nieuwe huis. Het hangt af van je netwerk of het modem ook mee mag of teruggestuurd moet worden. Dit staat vermeld in de e-mail die je ontvangt ter bevestiging. Zie hier een video met uitleg als je het modem terug moet sturen: [video] retourpakket.


Het pakket komt eraan
Krijg je het installatiepakket toegestuurd of wordt er apparatuur vervangen? Houd er dan rekening mee dat het niet mogelijk is om een pakket naar een ander adres dan je nieuwe woning te laten sturen. Je kunt er natuurlijk wél voor kiezen om de bestelling te laten afleveren bij een PostNL afhaallocatie! 😄🏤 Bijvoorbeeld als je al weet dat je niet thuis bent als de chauffeur langs wil komen op het afgegeven tijdstip. Dit kan alleen via de PostNL app, tot één dag van tevoren tot uiterlijk 22:00 uur. Download de app hier! Vul de Track & Trace code in samen met jouw postcode wanneer je de app hebt gedownload, klik op “bezorging wijzigen” en kies het gewenste PostNL-punt.


Geen aansluiting mogelijk?
Soms is je huidige contract nog niet afgelopen, maar kan het T-Mobile Thuis pakket niet aangesloten worden op je nieuwe adres. Het is dan belangrijk dat je ons een verhuisbewijs stuurt. Als wij een geldig verhuisbewijs ontvangen hebben kunnen wij het abonnement beëindigen met één maand opzegtermijn. Een verhuisbewijs is een officieel document:

  • een einde verhuurcontract van de verhuurder
  • een verkoopcontract van een koophuis
  • een verhuur- of koopovereenkomst van het nieuwe adres
  • een bewijs van inschrijving van de gemeente (GBA)


Veel succes met je verhuizing! ☺


90 reacties

Via een mobiele hotspot van je mobiele telefoon.

Via vriendelijke nieuwe buren waar je gebruik mag maken van hun WiFi, tevens een goede reden om  kennis te maken, achteraf een bosje bloemen of flesje drank afgeven als dank.

Zo ben ik 2 maanden doorgekomen, kabel lag niet binnen, wel op tijd verhuizing doorgegeven.

Nog niet verhuizen, wel kort dag om dit te regelen vind 2 weken al snel dat de verhuizing geregeld kan zijn.

Grappige reactie maar zeer nutteloos en geen aanvulling of antwoord op mijn vraag.  Ik had graag van die optie nog niet verhuizen gebruik gemaakt, helaas loopt het leven niet altijd zoals gepland! En ja 2 weken is inderdaad snel en heel fijn dat het geregeld kan worden alleen zoek ik nu een tussen oplossing. 

Nog niet verhuizen, wel kort dag om dit te regelen vind 2 weken al snel dat de verhuizing geregeld kan zijn.

Goedenavond, 

 

Wij gaan volgende week verhuizen en vandaag heb ik gebeld betreft ons t-mobile thuis abonnement. Helaas kan deze pas vanaf 14 juli geleverd worden. Nu werk ik op dit moment thuis en ik vraag mij af of er hier voor een tussen oplossing is? 

Reputatie 4
Badge +2

Hoi @Mehmet123, leuk dat je bent verhuisd! Ik snap helemaal dat jij en je gezin zo snel mogelijk van internet willen genieten in jullie nieuwe huis. Wel is het zo dat wij in de regel verzoeken je verhuizing 4 weken van te voren door te geven. Op die manier hebben wij alle tijd om je verbinding over te zetten. Het hoeft nooit daadwerkelijk 4 weken te duren, maar zo zorgen we ervoor dat je niet zonder internet komt te zitten. Een verhuizing heeft achter de schermen altijd veel voeten in de aarde. We zijn snel, maar een verbinding omzetten in twee dagen (je hebt de verhuizing op 17 juni doorgegeven) is technisch onmogelijk. Dit komt omdat wij in jouw regio afhankelijk zijn van een netwerkbeheerder.

We doen daarom ons best om je zo snel mogelijk online te krijgen op je nieuwe adres. KPN NetwerkNL heeft aangegeven dat de lijn op 2 juli gereed gemaakt kan worden. Vanaf die datum hebben wij groen licht om service te leveren op deze lijn. Ik had het graag in orde gemaakt als de mogelijkheid er was, maar een eerdere oplevering kan ik door eerdergenoemde niet voor je regelen Mehmet. Mocht je een mobiel abonnement bij T-Mobile hebben, kan ik checken of ik je twee weken van Unlimited data op je telefoon mag voorzien. Thuis kan dan vervolgens de hotspot worden aangezet, voor andere apparatuur. Je mag mij een privébericht sturen als je hiermee geholpen bent - ik sta voor je klaar!

We hebben afgelopen maandag ons sleutels en contract gekregen voor onze nieuwe woning. Het is een tijdelijke woning op ongeveer 25meter afstand. Ik heb op de woensdag gebeld om aan te geven dat we gaan verhuizen, omdat ik daarvoor nog beetje druk was.

Nu zijn we al klaar met verhuizen, zoals ik al zei ons nieuwe woning is heel dichtbij. We hebben alles verhuisd, ons oude woning staat leeg. Alleen hebben we geen internet.

Ons werd verteld dat de datum wanneer de internet klaar staat in de nieuwe woning ongeveer 2 juli zal zijn. Maar ik ben nu 19-06 al klaar. Moet ik nu 13 dagen zonder internet zitten, dat is bijna onmogelijk voor ons. Ik heb kinderen die studeren en werken via het internet. Ook heb ik een kind die zich dood verveeld. 

Is er geen mogelijk om de internet sneller aan te sluiten op het nieuwe adres aub, dat het zo lang duurt is abnormaal en zeer vervelend voor ons.
@Waqqas @Brian 

Reputatie 7
Badge +17

Een nieuwe huis is een nieuwe aansluiting. Aansluiting is postcode gebonden, helaas..

Reputatie 2

@Waqqas dank voor uw antwoord. Jammer dat dus de huidige abbo niet mee kan nemen naar mijn nieuwe woning.

 

Reputatie 7
Badge +17

1000 Mbit is alleen beschikbaar op het T-mobile glasvezel netwerk. Je zit dus op het KPN netwerk.

Het doel van T-mobile is wel om alle glasvezel klanten aan te sluiten op het eigen netwerk zodat iedereen 1000 Mbit kan nemen maar dat zal nog lang duren.

Reputatie 2

Hallo @Waqqas,

 

Ik zie hier in Leidsche rijn geen optie voor 1000Mbit te nemen. 100Mbit is de max.
Waarom kan ik geen 1000mbit nemen?

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @GhubozZ 

Dat is de nieuwe propositie van T-mobile 50 Mbit, 100 Mbit en 1000 Mbit via het eigen glasvezel netwerk van T-Mobile.

Helaas kun je de snelheid van 500 Mbit niet meenemen.

Reputatie 2

Goedemiddag,

Ik ben van plan om te verhuizen in de zelfde buurt. Zie ook dat T-Mobile internet weer heeft daar. Maar ik zie dat ik mijn huidige snelheid niet meer tussen staan? Kan ik de 500/500 mee nemen naar het nieuwe adres? Waarom is de 500/500 weg? Waarom wordt er alleen 100/100 aangeboden?

 

Reputatie 6
Badge +2

Hey @nijhuisannet06,

Jammer dat je ons gaat verlaten! Maar wel top dat het alsnog is opgelost voor je. Vergeet ook niet het verzendbewijsje te bewaren wanneer je alle apparatuur naar ons retour stuurt. Ik wens je alvast heel veel succes met de verhuizing! :house_with_garden:

Hallo,

ik heb vorige week contact gehad met de klantenservice i.v.m. Een verhuizing. Ik wou namelijk mijn contract opzeggen omdat ik ga verhuizen en snel al. Er werd mij gevraagd om een kopie van het huurcontract te sturen (ik vertelde dat ik die maandag zou hebben). Afgelopen maandag heb ik deze dan ook verstuurd. En er werd mij beloofd dat de persoon(ik heb je een naam zal deze hier niet zomaar in vermelden) waar ik mee heb gesproken dit direct maandag in behandeling zou nemen omdat er best wat spoed achter zit nu omdat ik per 4 mei mijn huidige woning al niet meer heb. 

Alleen heb ik nu nog steeds geen bericht terug, hoelang gaat dit nog duren? Want ik kom zo maar niet verder.. En dan zit ik straks zonder internet/tv omdat ik een nieuwe niet optijd heb kunnen regelen. 
 

Groeten, Annet

Na nogmaals telefonisch contact is het nu opgelost en afgesloten. Ik wou dit bericht verwijderen maar dat kan ik helaas niet. 

Hallo,

ik heb vorige week contact gehad met de klantenservice i.v.m. Een verhuizing. Ik wou namelijk mijn contract opzeggen omdat ik ga verhuizen en snel al. Er werd mij gevraagd om een kopie van het huurcontract te sturen (ik vertelde dat ik die maandag zou hebben). Afgelopen maandag heb ik deze dan ook verstuurd. En er werd mij beloofd dat de persoon(ik heb je een naam zal deze hier niet zomaar in vermelden) waar ik mee heb gesproken dit direct maandag in behandeling zou nemen omdat er best wat spoed achter zit nu omdat ik per 4 mei mijn huidige woning al niet meer heb. 

Alleen heb ik nu nog steeds geen bericht terug, hoelang gaat dit nog duren? Want ik kom zo maar niet verder.. En dan zit ik straks zonder internet/tv omdat ik een nieuwe niet optijd heb kunnen regelen. 
 

Groeten, Annet

Reputatie 7
Badge +7

@avdwerf Dat is ook absoluut een optie, het enige is dat bij een verhuizing van abonnement het aansluit/activatieproces doorgaans sneller verloopt dan bij een nieuwe aanvraag. Bovendien betaal je dan extra aansluitkosten (€ 30,-) en eventuele installatiekosten, wanneer je Glasvezel zou nemen (€ 37,50). Aan jou de keuze natuurlijk! Als ik je ergens anders bij kan helpen, dan hoor ik het graag. De Community zit altijd voor je klaar. Succes met de keuze! :blush:

Hoi @avdwerf, van harte gefeliciteerd met jouw nieuwe woning! Leuk dat we met je mee mogen verhuizen ook! :smile: Wat @Waqqas aangeeft klopt helemaal. We hebben niet de mogelijkheid om een tijdelijk internetcontract voor Thuis aan te vragen, maar wat je inderdaad wel kunt doen is voor de overbruggingsperiode 4G Voor Thuis te nemen. Je kunt dan het abonnement door laten lopen op je oude adres, en 1 maand voordat je volledig verhuisd bent naar je nieuwe adres, dat abonnement via een verhuizing verplaatsen. Zodra je dan weet wanneer je helemaal overgaat, heb je ook gelijk een einddatum voor het 4G abonnement op je nieuwe adres. Is dat een ideetje?

 

Heb even zitten kijken, maar kan ik dan niet beter gewoon een nieuw internetabonnement aanschaffen? Dan betaal ik 30 euro per maand, met 4g betaal ik 42,50 met router erbij. Dan breid ik het internetabonnement zodra we er gaan wonen uit met interactieve TV. Mijn huidige Thuis contract loopt tot 30-5-2020 en wordt daarna dacht ik per maand verlengd? Dan kan ik die opzeggen een maand voor we gaan verhuizen, en ben ik er volgens mij ook toch?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @avdwerf, van harte gefeliciteerd met jouw nieuwe woning! Leuk dat we met je mee mogen verhuizen ook! :smile: Wat @Waqqas aangeeft klopt helemaal. We hebben niet de mogelijkheid om een tijdelijk internetcontract voor Thuis aan te vragen, maar wat je inderdaad wel kunt doen is voor de overbruggingsperiode 4G Voor Thuis te nemen. Je kunt dan het abonnement door laten lopen op je oude adres, en 1 maand voordat je volledig verhuisd bent naar je nieuwe adres, dat abonnement via een verhuizing verplaatsen. Zodra je dan weet wanneer je helemaal overgaat, heb je ook gelijk een einddatum voor het 4G abonnement op je nieuwe adres. Is dat een ideetje?

@avd

Voor het huis dat je binnenkort verlaat zou je 4G voor thuis kunnen kopen, het is maandelijks opzegbaar met 100 GB aan het begin van de maand daarna 5 GB per dag met 2 GB aanvullers. €42,50 voor sim en router en €35 voor alleen een sim.

Als je 2 vaste lijnen wilt voor thuis dan moet je 2 aparte bestellingen Plaatsen. Je zit er wel een jaar aan vast dus eerder beëindigen kost geld.

Thanks. Ik heb echter een compleet thuis pakket met TV, dat is volgens mij niet mogelijk bij 4g voor thuis?

Reputatie 7
Badge +17

@avd

Voor het huis dat je binnenkort verlaat zou je 4G voor thuis kunnen kopen, het is maandelijks opzegbaar met 100 GB aan het begin van de maand daarna 5 GB per dag met 2 GB aanvullers. €42,50 voor sim en router en €35 voor alleen een sim.

Als je 2 vaste lijnen wilt voor thuis dan moet je 2 aparte bestellingen Plaatsen. Je zit er wel een jaar aan vast dus eerder beëindigen kost geld.

Goedemorgen,

Wij gaan over een tijdje verhuizen en zitten tijdelijk met 2 adressen omdat er eerst veel verbouwd moet worden. Ik zou dan ook graag op beide adressen tijdelijk internet hebben, na een paar maanden kan het op het oude adres vervallen. Is dit mogelijk?

Reputatie 6
Badge +2

Hey @Verhuizer1994,

Dit mag je sturen naar ons e-mail adres. Of via de welbekende social media kanalen, zie dit topic. Vergeet niet om je klantgegevens mee te sturen dan kunnen we de bewijsstukken makkelijk herleiden naar je abonnement. Alvast bedankt!

Naar welk adres mogen deze bewijsstukken eigenlijk?

Reputatie 6
Badge +2

Hey @darkstardeath,

Ik zie dat je inmiddels bent geholpen door mijn collega! :smile: Je kunt probleemloos een nieuwe afspraak inplannen. Ik wens je heel veel succes met het uitpakken! :relaxed:

Hallo,

 

Ik ben nu verhuizen maar helaas heeft de monteurder was super flouw gewees en die heeft mij niet gebellen en toen mis ik hem. Kunnen jullie me even helpen want ik heb heel snel me internet nodig en dat is niet zo fijn om al mijn mobiel data te gebruiken, want die is tog limited. :(

 

Alvast bedankt en een fijnen avond,

Dark

Reageer