Sticky

[Info] Ik ga verhuizen, wat nu?

• 15 februari 2017
  • 90 reacties
  • 23687 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6
  • T-Mobile Thuis moderator
  • 3293 reacties

8645633e-4a03-4c6c-8931-2add7a4fa13d.png

Je hakt de knoop door en je besluit te gaan verhuizen. Of dit nu komt door omstandigheden als werk, studie of liefde; op je nieuwe adres heb je natuurlijk ook internet, tv en telefonie nodig en neem je het liefste toch T-Mobile Thuis mee!

Postcodecheck
Allereerst wil je natuurlijk weten wat er mogelijk is op jouw adres: glasvezel of DSL? De snelste manier om dit te checken is naar onze website te gaan. Hier doe je de postcodecheck en controleer je of het pakket dat je wilt hebben beschikbaar is op je nieuwe adres.

Doorgeven
Je kunt je verhuizing telefonisch of via social media aan de klantenservice doorgeven. Let op: omdat we voor jou een nieuwe internetlijn aanvragen, willen wij dit minimaal vier weken van te voren weten. Wij kunnen in de tussentijd alles voor je in orde maken, zodat je goed wordt aangesloten op je nieuwe adres. Geef je postcodes, je verhuisdatum en mogelijke aanpassingen in je pakket meteen door.

Nieuwe apparatuur?
De TV Boxen gaan altijd mee naar je nieuwe huis. Het hangt af van je netwerk of het modem ook mee mag of teruggestuurd moet worden. Dit staat vermeld in de e-mail die je ontvangt ter bevestiging. Zie hier een video met uitleg als je het modem terug moet sturen: [video] retourpakket.

Het pakket komt eraan
Krijg je het installatiepakket toegestuurd of wordt er apparatuur vervangen? Houd er dan rekening mee dat het niet mogelijk is om een pakket naar een ander adres dan je nieuwe woning te laten sturen. Je kunt er natuurlijk wél voor kiezen om de bestelling te laten afleveren bij een PostNL afhaallocatie! 😄🏤 Bijvoorbeeld als je al weet dat je niet thuis bent als de chauffeur langs wil komen op het afgegeven tijdstip. Dit kan alleen via de PostNL app, tot één dag van tevoren tot uiterlijk 22:00 uur. Download de app hier! Vul de Track & Trace code in samen met jouw postcode wanneer je de app hebt gedownload, klik op “bezorging wijzigen” en kies het gewenste PostNL-punt.

Geen aansluiting mogelijk?
Soms is je huidige contract nog niet afgelopen, maar kan het T-Mobile Thuis pakket niet aangesloten worden op je nieuwe adres. Het is dan belangrijk dat je ons een verhuisbewijs stuurt. Als wij een geldig verhuisbewijs ontvangen hebben kunnen wij het abonnement beëindigen met één maand opzegtermijn. Een verhuisbewijs is een officieel document:

• een einde verhuurcontract van de verhuurder
  • een verkoopcontract van een koophuis
  • een verhuur- of koopovereenkomst van het nieuwe adres
  • een bewijs van inschrijving van de gemeente (GBA)

Veel succes met je verhuizing! ☺

90 reacties

Reputatie 7
Badge +17

1000 Mbit is alleen beschikbaar op het T-mobile glasvezel netwerk. Je zit dus op het KPN netwerk.

Het doel van T-mobile is wel om alle glasvezel klanten aan te sluiten op het eigen netwerk zodat iedereen 1000 Mbit kan nemen maar dat zal nog lang duren.

@Sander Was inderdaad precies wat ik zocht! Dank je wel.
Reputatie 7
Badge +7
Hi @jiepiewie, altijd spannend een verhuizing, ik geef je graag meer informatie! Bij een verhuizing ga je een nieuw jaarabonnement aan. Via de postcodechecker op onze website zie je direct wat er beschikbaar is op jouw nieuwe adres. Als de snelheid beschikbaar is dan kan je hetzelfde abonnement gewoon blijven gebruiken óf uiteraard aanpassen hoe je wil! Met het nieuwe jaarabonnement ontvang je ook opnieuw 6 maanden korting en je betaalt geen aansluitkosten. Wij regelen de aansluiting op je nieuwe adres dus je hoeft zelf niets aan het aansluitpunt te doen! Bij Glasvezel kan je eventuele TV Boxen meenemen, de modem kan je terugsturen en er komt een monteur langs op je nieuwe adres om daar een nieuwe modem aan te sluiten.

Ik maak de verhuizing graag in orde voor je, als je mij via een privébericht onderstaande informatie door wil geven dan doe ik de rest voor je! ;)

• De postcode en huisnummer van je oude adres
  • De postcode en huisnummer van je nieuwe adres
  • Per wanneer het abonnement op je nieuwe adres in moet gaan en per wanneer je het huidige abonnement stop wil zetten
  • Of en wat je eventueel nog aan wil passen aan je abonnement voor je nieuwe adres
Reputatie 7
Badge +7

Hoi @avdwerf, van harte gefeliciteerd met jouw nieuwe woning! Leuk dat we met je mee mogen verhuizen ook! :smile: Wat @Waqqas aangeeft klopt helemaal. We hebben niet de mogelijkheid om een tijdelijk internetcontract voor Thuis aan te vragen, maar wat je inderdaad wel kunt doen is voor de overbruggingsperiode 4G Voor Thuis te nemen. Je kunt dan het abonnement door laten lopen op je oude adres, en 1 maand voordat je volledig verhuisd bent naar je nieuwe adres, dat abonnement via een verhuizing verplaatsen. Zodra je dan weet wanneer je helemaal overgaat, heb je ook gelijk een einddatum voor het 4G abonnement op je nieuwe adres. Is dat een ideetje?

Reputatie 7
Badge +7
Hi @JoritT, dat kan zeker! We kunnen de ingangsdatum voor je nieuwe adres en de einddatum van je oude adres apart van elkaar aanpassen. Op welke datum wil je het abonnement op het oude adres stopzetten? Dan pas ik dat voor je aan. Waarschijnlijk ten overvloede: Je betaalt in de periode dan dus wel voor beide abonnementen.

Hoi @Piotr !!

Sorry voor het late antwoord maar door de verhuizing ben ik vergeten te antwoorden! 

De opzegging vanaf 19 november is helemaal prima! 

Met vriendelijke groet,

Mylene Sommers

Reputatie 6
Badge +2
Hey @Myleneeee,

Leuk dat je gaat samenwonen met je vriend! 😄 Iets minder leuk dat we nu gedumpt worden. 😭

Ik zie inderdaad dat je contract tot 19 november loopt. Zal ik het abonnement per die datum voor je stopzetten? Zo ja, laat het me weten dan maak ik de opzegging voor je in orde.
Reputatie 4
Badge +2
Hi @Guitoray, ik kijk graag met je mee naar de status! Stuur mij een privébericht met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN. Dan kom ik zo snel mogelijk bij je! 👋🏼
Ik heb mijn glasvezel account laten mee verhuizen naar mijn nieuwe huis. Maar ik bedenk me net dat het wel handig is als er nog internet is op mijn oude adres tijdens de overlappende weken. Zijn hier nog opties voor bij T-Mobile?

Goedenavond, 

Wij gaan volgende week verhuizen en vandaag heb ik gebeld betreft ons t-mobile thuis abonnement. Helaas kan deze pas vanaf 14 juli geleverd worden. Nu werk ik op dit moment thuis en ik vraag mij af of er hier voor een tussen oplossing is? 

Nog niet verhuizen, wel kort dag om dit te regelen vind 2 weken al snel dat de verhuizing geregeld kan zijn.

Nog niet verhuizen, wel kort dag om dit te regelen vind 2 weken al snel dat de verhuizing geregeld kan zijn.

Grappige reactie maar zeer nutteloos en geen aanvulling of antwoord op mijn vraag.  Ik had graag van die optie nog niet verhuizen gebruik gemaakt, helaas loopt het leven niet altijd zoals gepland! En ja 2 weken is inderdaad snel en heel fijn dat het geregeld kan worden alleen zoek ik nu een tussen oplossing. 

Via een mobiele hotspot van je mobiele telefoon.

Via vriendelijke nieuwe buren waar je gebruik mag maken van hun WiFi, tevens een goede reden om  kennis te maken, achteraf een bosje bloemen of flesje drank afgeven als dank.

Zo ben ik 2 maanden doorgekomen, kabel lag niet binnen, wel op tijd verhuizing doorgegeven.

Reputatie 6
Badge +2
Hey @JoritT,

Je TV Boxen kun je gerust meenemen naar je nieuwe adres. Deze TV Boxen hoef je dus ook niet retour te sturen. De opzegdatum kunnen we jammer genoeg niet meer wijzigen, hiervoor heb je zo te zien ook al contact opgenomen met mijn collega. Succes met de verhuizing!

Hey @Mossawi,

Ik wil je hier graag bij helpen! Allereerst wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan pak ik al je gegevens erbij.
Ik ga verhuizen, maar de aansluiting op mijn nieuwe adres is nog niet bekend. De aansluiting zit al wel in de meterkast en de installatie is afgemeld.
Enig idee hoe lang het duurt voor de aansluiting zichtbaar is in jullie systeem? Ik kan nu geen glasvezel afsluiten voor mijn nieuwe woning.
Reputatie 2

Goedemiddag,

Ik ben van plan om te verhuizen in de zelfde buurt. Zie ook dat T-Mobile internet weer heeft daar. Maar ik zie dat ik mijn huidige snelheid niet meer tussen staan? Kan ik de 500/500 mee nemen naar het nieuwe adres? Waarom is de 500/500 weg? Waarom wordt er alleen 100/100 aangeboden?

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @GhubozZ 

Dat is de nieuwe propositie van T-mobile 50 Mbit, 100 Mbit en 1000 Mbit via het eigen glasvezel netwerk van T-Mobile.

Helaas kun je de snelheid van 500 Mbit niet meenemen.

Naar welk adres mogen deze bewijsstukken eigenlijk?

Reputatie 2

Hallo @Waqqas,

Ik zie hier in Leidsche rijn geen optie voor 1000Mbit te nemen. 100Mbit is de max.
Waarom kan ik geen 1000mbit nemen?

Reputatie 2

@Waqqas dank voor uw antwoord. Jammer dat dus de huidige abbo niet mee kan nemen naar mijn nieuwe woning.

Reputatie 7
Badge +17

Een nieuwe huis is een nieuwe aansluiting. Aansluiting is postcode gebonden, helaas..

Ik heb 4 weken geleden gebeld om mijn verhuizing door te geven. Toen werd me inderdaad gezegd dat het 4 weken zou duren. Op de vraag waarom kreeg ik te horen dat er officieel 2 weken bedenktijd bij zit. Dat hoefde van mij niet want ik was op dat moment al bezig met de vloeren leggen en ik wilde bij tmobile blijven.
Ik kreeg toen ooit eh oren dat verhuizen van het contract niet mogelijk was en dat mijn lopende contract dan werd afgesloten en dat ik een nieuw jaarcontract zou krijgen. Dit zou inclusief de korting zijn dus ik vond dat geen probleem.
Modem teruggestuurd ( dat moest) en de interactieve box kon ik gewoon meenemen.
Afgelopen maandag werd internet weer aangesloten door de monteur en tot mijn verbazing kwam dinsdag een nieuwe interactieve box binnen.
Moet ik die terugsturen? Mag ik hem houden voor eventueel een 2e tv? Kost me dat dan extra geld?
Reputatie 5
Badge +3
Ha Ruijten R!

Gefeliciteerd met je nieuwe woning! Is het verhuizen een beetje gelukt? Je bent druk bezig geweest zo te lezen. Leuk dat wij mee mochten verhuizen! Gek dat je een nieuwe TV Box hebt gekregen, dit was inderdaad niet de bedoeling aangezien je geen extra Box besteld hebt. Sorry voor de verwarring! Je hebt het goed begrepen, de TV Box uit je oude woning kun je gewoon meenemen! Een extra TV Box kost €5,- per maand. Als je wilt mag je hem dus houden, dan zit dat prijskaartje eraan. Wil je hem niet gebruiken, dan kun je hem terugsturen. Kun je jouw beslissing aan mij doorgeven? Mocht je hem terug willen sturen, dan zorg ik dat er een retourdoos jouw kant op komt.
Hoe geef ik via dit medium een verhuizing door?
Reputatie 5
Badge +3
Hoi Shipmate!

Wat leuk dat je gaat verhuizen! Per wanneer ga je over? Als jouw jaarcontract al afgelopen is, kun je mij via een privébericht je oude en nieuwe adres doorgeven. Is jouw contract nog lopende, dan hebben we een verhuisbewijs nodig. Via onze Community wordt het echter lastig een verhuisbewijs te sturen. Dat kan wel, maar dan staan al je gegevens openbaar. Dat is niet veilig, dus dat ga ik je ook niet aanraden. Je kunt een afbeelding sturen via Facebook of Twitter . Ik hoor graag van je, via welke weg dan ook, dan kan ik het voor je regelen!

Reageer