Sticky

[Info] Installatie - Hoe, wat, waar?

[Info] Installatie - Hoe, wat, waar?

Toon eerste reactie

160 reacties

Goedemorgen,kan iemand mij vertellen wanneer ik bericht krijg van monteur?streefdatum is nl 25 juli maar heb nog niks gehoord.

Gaat om tmobilethuis.

Bij installatie van mijn modem moet het knopje WAN gaan branden, dat doet deze dus niet heb al gereset en een paar keer het modem opnieuw opgestart.
heb gisteren een medewerker van
T-mobile aan de lijn gehad, en die verteld mij dat kpn mijn lijn blokkeert
Moet ik nu kpn bellen hiervoor of regelt T-mobile dit
Bij mij zit de glasvezel modem aansluiting in de meterkast. Sluit de monteur de utp aan in de meterkast of komt het modem in de huiskamer? Dit ivm aansluitingen utp mogelijkheden.....
Reputatie 7
Badge +6
Hoi Vectrakim,

In dit topic heb ik je van antwoord voorzien!
  • Monteur vorige week geweest helaas sommige dingen niet gedaan zoals De Wifi-verbinding activeren en beveiligen
  • 1 computer of laptop aansluiten (bedraad of via Wifi)T-Mobile Thuis e-mail instellen,en ik moest kiezen of tv of internet aansluiten maar niet beide,wel voor gekozen om beide aan te laten sluiten,ff 65 euro aftikken.
Reputatie 7
Badge +7

Hi destugge, ik heb meteen even met je meegekeken, je moet natuurlijk wel een goede service kunnen verwachten! Ik zie in de aantekeningen van de monteur dat hij een UTP-kabel heeft getrokken. De werkzaamheden die vermeld staan in dit topic voert de monteur graag voor je uit en zijn helemaal kosteloos! Wil je de apparatuur graag op een andere manier aan laten sluiten? Bijvoorbeeld door de UTP-kabel door een loze leiding en/of naar boven te trekken? Dan betaal je hiervoor een meerprijs. Op onze website vind je een overzicht van de tarieven. Het meerwerk wordt uiteraard wel altijd van te voren met je besproken!

Het gaat om de dingen die niet zijn gedaan,laptop aansluiten op internet,WiFi check in en rondom huis ,email instellen .
Reputatie 7
Badge +7
Hi destugge, ik heb je feedback doorgestuurd naar onze installatiepartner Guidion, zij nemen contact met je op om dit netjes af te handelen! Excuses voor het ongemak!
Reputatie 1
Zodra het modem-pakket wordt verstuurd (aantal dagen voor Guidion monteur langskomt), is op My T-Mobile Thuis dan een 3S code van PostNL te zien waarop je de zending kan traceren? Of verstuurd T-Mobile met een andere koerier en is daar tracen niet mogelijk? Ik begreep dat de zending altijd aangetekend verstuurd wordt zodat het niet bij de buren terecht komt....
Reputatie 7
Badge +10
Het word verzonden via PostNL Voor het in ontvangst nemen is een handtekening en ID voldoende. iemand anders kan hem dus ook afhalen als deze de juiste 3s code heeft.
Reputatie 1
Het word verzonden via PostNL Voor het in ontvangst nemen is een handtekening en ID voldoende. iemand anders kan hem dus ook afhalen als deze de juiste 3s code heeft.

Maar deze 3S code wordt dus niet naar klant verstrekt zodra het pakket verzonden wordt?

Dan nog iets: ik verneem op het Tweakers.net forum dat nieuwe glasvezel klanten vanaf 1 september geen Draytek router meer ontvangen maar een mediaconverter met Huawei modem, de HG659. Hoe zit dit? En wat ga ik ontvangen? Ik heb namelijk gisteren zelf een TP Link mediaconverter aangeschaft omdat ik mijn eigen router wil blijven gebruiken. Kan 1 van de webcare medewerkers van T-Mobile Thuis hier op reageren?
Reputatie 7
Badge +10
Het klopt dat vanaf 1 september de Draytek niet meer ingezet gaat worden voor nieuwe klanten. de HG659 word het standaard modem voor DSL en glasvezel. wat jij krijg weet ik helaas niet, dat zal iemand van webcare voor je na kunnen kijken.
Reputatie 1
@Sander zou jij hierop kunnen reageren of klanten zoals ik nu de oude Draytek router of de nieuwe Huawei router ontvangen?

@Hidden.nld wordt de 3S code nu wel of niet verstrekt via My T-Mobile thuis zodra het pakket bij PostNL weggaat?
Reputatie 4
Badge +2
@Soundwork008 Sander is even afwezig, maar ik beantwoord je vraag graag! Ik kan me voorstellen dat je dit wilt weten, dus ik heb jouw bestelling gecontroleerd. Omdat de bestelling in augustus is geplaatst, ontvang jij de Draytek Vigor 2132. De TP Link komt dus alsnog van pas.
De monteur is vandaag langsgeweest maar hij heeft de kabel niet langs de plint gelegd. Het ligt hier gewoon door de woonkamer. En ook de WiFi op de 2e verdieping is zeer slecht. Moest de monteur beide zaken niet regelen?
Reputatie 5
Badge +3
Hi MarfD,

Welkom bij T-Mobile Thuis! Ik help je graag met jouw vragen. De monteur doet de volgende werkzaamheden bij een installatie:

  • Het modem ophangen en aansluiten
  • De Wifi-verbinding activeren en beveiligen
  • 1 computer of laptop aansluiten (bedraad of via Wifi)
  • T-Mobile Thuis e-mail instellen
  • 1 TV aansluiten op de Interactieve TV Box en instellen
  • De Interactieve TV Box verbinden via UTP-kabel met het modem
  • 1 telefoontoestel aansluiten
  • Meegeleverde UTP- en telefoniebekabeling op of langs de plint wegleggen met spijkerclips (max. 15 meter)

De Wifi wordt dus door de monteur geactiveerd, niet getest op de tweede verdieping. De kabel wordt tot maximaal 15 meter langs de plint gelegd. Hoe zit die afstand bij jou? Laat het me weten, dan ga ik ermee aan de slag voor je!
Reputatie 2
Beste, bijgevoegd foto van mijn 'aansluiting'. Doet de monteur dit ook aansluiten?

Zoja, hoe kan ik een monteur laten komen en wat zijn de kosten?
Zonee, hoe annuleer ik mijn bestelling?

Met vriendelijke groet,
Wouter de Vries

Reputatie 2
Reeds voor elkaar!
Reputatie 7
Badge +6
Hoi @Bust3R,

Top dat je hier voor de installatie al onderzoekt! En nog groter compliment als het inmiddels al is opgelost! Dit ISRA-punt behoeft nog wat aanpassingen. Je kunt aderpaar kiezen en ons modem aansluiten, maar volgens mist er een kleur. In zo'n geval hebben we dan de netwerkbeheerder nodig om het aansluitpunt te controleren. Kun je ons vertellen hoe het bij jou opgelost is?
Reputatie 4
Badge +2
Hi @sturm314, thanks for reaching out to our Community! I'm sorry that the installation did not go as planned. Luckily I can see that you've already contacted the customer service. Our technical support looked at the issue and immediately made sure that grid operator KPN will work on a solution. Our technical support will keep you updated!
Hallo
Ik bestelde thuis internet, het pakket kwam, alles gaat over ... maar ik kan nergens een telefoonaansluiting vinden
volgende week vrijdag 03-04-2019 wordt t mobile thuis glasvezel geinstaleerd . ivm verhuizing.
er is echter nog gen contact geweest met Guidion. gaat hier iets mis
Reputatie 6
Badge +2

Hey @stanleyanja,

Ik heb voor de zekerheid onze techneuten op de hoogte gesteld! Zodra je nieuwe aanvraag in gang is gezet en we een opleverdatum weten, ontvang je een bericht per e-mail en kun je een afspraak inplannen met onze monteur. :smile:

Hallo,

Ik kan vanaf 25 april mijn modem aansluiten, maar alleen de power en wifi lampjes branden. WAN en internet lampjes doen het niet. Ik heb hier op het forum een post gezien van @sturm314 met hetzelfde probleem. De klantenservice van t-mobile al proberen te bellen, maar ik kom er niet door. Via Guidion een monteur proberen in te plannen maar die kan pas op 6 mei komen. Dit is te laat, ik kan niet 6 dagen zonder internet zitten. Graag z.s.m. een reactie.
Reputatie 7
Badge +7
Hi @grzegor0, ik kijk graag met je mee! Voor de duidelijkheid, bedoel je dat je het aansluitpunt voor de modem (ISRA-punt) niet kan vinden? Een ISRA-punt ziet er ongeveer zo uit en zit meestal in je meterkast, in de woonkamer of in de buurt van de voordeur. Als je in een appartement woont dan kan het zijn dat de ISRA in een gezamenlijke ruimte staat en dat de verbinding is doorgetrokken naar een wandcontactdoos. Als je de aansluiting echt niet kan vinden laat het dan zeker weten, dan stuur ik een monteur bij je langs!

@trucker2001, zo te zien heb je inmiddels al contact gehad met een collega over je aanvraag. Als ik nog iets voor je kan betekenen dan hoor ik het graag!

@j.westerhof269 Ik kijk graag met je mee! Waar heb je de modem op dit moment op aangesloten? Je kan deze het beste rechtstreeks op het ISRA-punt aansluiten. Mocht je geen signaal hebben dan zou je de kap even los kunnen halen en hier (of in een nieuw topic) een foto van de bedrading kunnen plaatsen. Vaak is hier wel aan te zien of er mogelijk iets niet goed zit in het aansluitpunt en hoe dit op te lossen is.

Reageer