Sticky

[Info] Installatie - Hoe, wat, waar?

[Info] Installatie - Hoe, wat, waar?

Toon eerste reactie

160 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Hi @isayeva Dat kan kloppen, je was namelijk nog niet aangesloten vanaf de centrale. Inmiddels is dit wel het geval en je hebt nu verbinding! 🙂

@Kaylee1606 Voor jou ongeveer een vergelijkbare situatie. Je had al aangesloten moeten zijn vanaf de centrale maar zo te zien is dit de monteur niet gelukt. Ik zie dat je gisteren al een collega hebt gesproken en we gaan voor je aan de slag!
ik had begrepen dat er een monteur moet komen om een glasvezel installatie te realiseren. Ik had KPN glasvezel en bij mij doet alles van t-mobile het gewoon op de aansluiting van KPN. Waarom moet er dan een media converter geplaatst worden? Internet lag er vanmorgen even uit maar nu werkt alles gewoon. Ik heb liever dat hij gewoon van de glasvezel aansluiting afblijft in dit geval
Hallo, Ik heb twee meterkasten. Een op de begane grond en een in mijn appartement. In de meterkast op de begane grond zit de glasvezelaansluiting. Hier is geen stopcontact. Om een stopcontact te kunnen plaatsen moet er ook een 16A zekeringautomaat worden geplaatst omdat er alleen een 40A automaat in de meterkast zit en deze dus meer stroom doorlaat dan een stopcontact of modem aan kan. Ik heb bij andere bewoners gezien dat installateurs van andere providers hier toch van aftakken zonder extra 16A zekering. Zijn jullie bekend met deze situatie en hoe handelen jullie monteurs hier naar?

Gr, Dennis

@Brian ook gaat hier geen internet lampje branden, zou u dat ook voor mij kunnen checken?

Goedeavond ,had nog steeds niks gehoord.

Dus contact gehad via messenger,maar kwam niet verder dan dat het nog niet bekend was.

Omdat er geen poort vrij is!

Maar der is tegen mij gezegd dat ik 1 op 1 over zou gaan rond de 25ste juli Oude contract loopt dan ook af.

Iemand hier die mij kan vertellen of het volgend weekend goed komt?

Groet Stanley

Reputatie 6
Badge +2
Hey @dennistuijtel, ik zie dat je inmiddels een abonnement hebt aangevraagd. Top, welkom alvast!😄 Ik moet je het antwoord schuldig blijven. Dit is een situatie die onze monteur veel beter kan inschatten. In de meeste gevallen sluit onze monteur je modem aan op de plek waar je glasvezel binnenkomt. In jouw geval zou dat dan op de begane grond moeten zijn. ☺

Hoi @Kuipje12, dit controleer ik graag voor je! Daarvoor wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan controleer ik het zo snel mogelijk voor je.
Hoi, ik zat te denken om mijn kabel abbo bij ziggo op te zeggen en over te gaan naar internet via tmobile, helaas geen glasvezel hier dus dan maar via DSL, probleem is echter dat 10 jaar geleden bij de verbouwing van mijn huis om 1 of andere onbekende reden het punt voor de telefoon aansluiting uit de muur is gehaald en ik nooit terug aangesloten, nu ziet het er uit zoals in de afbeelding.

kan ik dat door de tmobile instalatie monteur in orde laten brengen?
Reputatie 7
Badge +7

Hi @Cambo19, of course we can always send over an engineer if it doesn't work but it's literally plug and play. Plug the modem into the internet point with the DSL cable, connect it to the power and you're good to go! ;)

@wahoo Reggefiber heeft de opdracht vandaag geaccepteerd en ze gaan aan de slag!

Beste,

De aansluiting rechts in de hoek past niet bij de meegeleverde kabels. Ook komt t aansluiting niet naar voren in de bijgeleverde handleiding. Hoe kan ik mijn modem aansluiten?

Reputatie 6
Badge +4
@Kvdheiden Welkom bij T-Mobile.

Waar je een foto van gemaakt hebt is van de coax verbinding waar alleen Ziggo, of een andere kabel provider op levert.

Neem aan dat je DSL hebt aangevraagd? Dan moet je het ISRA punt van KPN zoeken. Deze zit vaak ergens in de woonkamer bij het raam, of in de meterkast. Zien er zoiets als dit uit.

Goedenavond,

Volgens mij is het bij mij ook niet goed gegaan om de lijn op tijd te activeren. Zou hiernaar gekeken kunnen worden?

PS. via deze weg; omdat een andere weg onmogelijk lijkt (telefoon/chat/mail).

Gr. Sander
Goedenavond,

Volgens mij is het bij mij ook niet goed gegaan om de lijn op tijd te activeren. Zou hiernaar gekeken kunnen worden?

PS. via deze weg; omdat een andere weg onmogelijk lijkt (telefoon/chat/mail).

Gr. Sander

Het werkt inmiddels; gek tijdstip, maar het werkt. Bedankt.
Reputatie 7
Badge +7

@wahoo Aah kijk dat is superfijn! Blij te horen dat de monteur jouw verbinding gereed gemaakt heeft. Als we iets anders voor je kunnen doen op de Community, dan hoor ik het graag. We zitten elke dag voor je klaar. :smile: Geniet van jouw abonnement!

Reputatie 7
Badge +7
Goed om te horen dat het toch gelukt is @Sdito! Mocht je toch nog vragen hebben laat het dan zeker weten en geniet van je nieuwe abonnement!
Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Blijepeen, wat tof dat je bij de club bent gekomen, welkom! 😁 Het modem dat jij opgestuurd krijgt, is de Zyxel T-50. Check onze uitgebreide handleiding voor alles omtrent het modem: Handleiding Zyxel T-50.

Heb je trouwens al een My T-Mobile Thuis account aangemaakt? Zo niet, registreer je en log dan in: My T-Mobile Thuis. Zo kun je straks alles gemakkelijk zelf inzien en bijna alles aanpassen. Chill toch?!

Mocht ik iets voor je kunnen doen, geef een seintje. De Community zit altijd voor je klaar! 

Geniet van je weekend en stay safe! 🌞

Is het ook mogelijk om T-Mobile internet aan te schaffen en tegelijkertijd ernaast Ziggo te houden (tijdelijk) tot ik alles kwa kabels goed heb aangelegd en alle aansluitingen naar mijn zin zijn?
Reputatie 7
Badge +7

Hoi @stanleyanja, goed dat je om hulp vraagt op de Community! Jouw afsluitdatum op het oude adres is 27 juli, niet 25 juli; we hebben nog wat speling qua tijd. 

Je hebt helemaal gelijk dat de netwerkbeheerder bezig om een poort vrij te maken. Omdat dit specifieke werkzaamheden vanuit hen betreft, kunnen we daar jammer genoeg geen exacte datum op garanderen. Dat heeft er ook mee te maken dat zij de agenda inplannen en ons nadien op de hoogte brengen. De eerstvolgende controle in de centrale is morgenochtend. 

Zodra dit gelukt is, krijg je van ons de melding dat het gelukt is om een poort vrij te maken en zul je bericht worden met de plandatum. Wie is je oude provider? Heb je de beschikking over een T-Mobile mobiel telefoonnummer - dit mag prepaid of abonnement zijn? In dat geval kan ik je namelijk voorzien van een Ulimited Internet voucher. Daarmee kun je op je mobiele telefoon een hotspot instellen zodat je met PC en/of laptop gewoon online kunt komen gedurende de komende zeven dagen. Is dat een ideetje? 😊

Zo’n anderhalve week geleden is de monteur van Guidion geweest en heeft glasvezel geïnstalleerd.
Zelf zou ik wel even de oude coax kabel vervangen door een nieuwe cat6 ethernet kabel met bijbehorende “potje”. Ik krijg echter maar ~10% van de Mbps up-/download capaciteit en de tv-box werkt niet.
Kan ik alsnog een afspraak met Guidion maken om het voor elkaar te maken?
Reputatie 7
Badge +7
@b1sti11n Dat is zeker mogelijk. Ziggo gebruikt namelijk als enige het breeedband/coax netwerk dus dit kan er gewoon naast blijven bestaan. Het enige waar je dan tegen aan gaat lopen is de maand opzegtermijn die je provider aanhoudt. Op het moment dat jij pas opzegt wanneer je alles aan hebt gesloten dan betaal je dus een maand dubbel (Ziggo en ons). Dit zou je dan voor lief moeten nemen. Met de Overstapservice zeggen wij Ziggo voor je op wanneer we jou aangesloten hebben, op die manier loopt het netjes in elkaar over, zit je niet zonder internet én betaal je niet dubbel!

@Sunny_Ton Dat kan zeker! Onze monteur installeert de modem en 1 TV Box en werkt hierbij de netwerkkabel weg op de plint. Dit valt onder de standaard installatie. Het trekken van een netwerkkabel door een loze leiding valt hier echt niet onder en dit is meerwerk. Als je een monteur zou willen voor dit laatste dan kan je rechtstreeks contact opnemen met Guidion, dan komen ze op jouw verzoek. Voor hulp met de installatie kan ik een opdracht richting Guidion voor je uitzetten, dit is uiteraard kosteloos. Meer informatie over wat er allemaal onder de standaard installatie valt vind je hier.

Wil je zelf contact opnemen met Guidion voor het trekken van kabels? Dan kan je ze bereiken via 088 200 0 151. Als je graag een monteur wil voor hulp bij de basis installatie, stuur mij dan even een privébericht met je volledige adres, geboortedatum en laatste vier cijfers van het rekeningnummer, dan ga ik daar voor zorgen! 🙂

Heb nu ook tmobile als provider,maar omdat ik sneller internet wou moest ik oude contract afsluiten en nieuw contract nemen in verband dat ik op odf gezet moet worden ,heb nu net via Messenger 7dagen voucher gekregen 

Dear sir/madam,

I have got internet from T-mobile 100mb which was supposed to be active on Friday, but unfortuantely when I installed the modem the internet was active so I waited till today. Unluckily the same problem happened: the internet did't work. When I opened the telephon connection case(see photo 1) in the wall, I was surprised to see that the cables are not linked to the main telephon connecter (see photo 2).

Now, what should i do? Can I ask for a montur to fix the problem???

Reputatie 7
Badge +7
Hi @m.abdullatif, I see you already contacted us by phone and we are going to send a mechanic over to help with connecting the modem. We will get you online as soon as possible!
Beste,
ik heb T-Mobile Thuis zelf geïnstalleerd. Wifi en bekabeld werken beiden. Het probleem waar ik nu tegen aanloop is dat ik maar 60% van mijn verbinding binnenhaal, 30mbps van de 50mbps. Over 3 dagen wordt dit verhoogd naar 100mbps. Ik vermoed dat het door mijn ISRA punt komt, want dat ziet er niet uit. Vele jaren niet gebruik van gemaakt (zie foto). Ik heb contact opgenomen met Ymere om te vragen of zij het kunnen vervangen en als antwoord kreeg ik: De provider is verantwoordelijk voor deze kastjes en punten. Ik raad u dus aan om contact op te nemen met T-Mobile. Verder wens ik u nog een prettige dag.
Dus vandaar dit bericht. Ik heb nog niet gebeld, omdat ik eerst de afbeelding wil laten zien om het plaatje duidelijker te maken. Is het waarschijnlijk dat door mijn ISRA punt en de bekabeling daar vanuit mijn internet veel trager is dan zou moeten horen? En zijn jullie hier verantwoordelijk voor zoals Ymere beweert? Daarnaast wil ik er bij zetten dat alle kabels in orde zijn die niets te maken hebben met het ISRA punt en ook mijn PC, want bij Ziggo heb ik altijd(tot gisteren) een maximale verbinding, 250mbps van de 250 mbps. Dit is natuurlijk via een ander punt, maar 60% is wel aan de lage kant.
Bedankt en groeten Hicham



Edit: natuurlijk kan ik het wat netter maken en de ongebruikte draden knippen, maar voor ik daar aan begin wou ik zeker weten of ik deze kabels niet nodig heb.
Hallo allemaal,

Ik heb vorige week een T-mobiel internetpakket besteld. Ik gaf de installatiedatum op 18 september. Ik werd gebeld door de installatie van de glasvezelkabel en maakte op 17 september een afspraak met hen. Nu is het enige probleem dat ik heb het installatiepakket! Ik krijg mijn nieuwe plek op 16 september, maar ik weet dat het pakket 5-10 dagen vóór de installatiedatum op het adres wordt afgeleverd. In dit geval wil ik het afleveradres van het pakket wijzigen in mijn huidige adres of een afhaalpunt (PostNL). Kan iemand mij met dit probleem helpen? Bij voorbaat dank 🙂
Reputatie 6
Badge +2
Hey @aryya,

Gefeliciteerd met je nieuwe plek! 😄 Wij versturen het installatie pakket inderdaad ongeveer een week voor de aansluitdatum. Ik begrijp dat jij dan nog niet op het besteladres woont. Het installatie pakket moet altijd naar het besteladres worden opgestuurd, dit kan jij of ik niet wijzigen. De huidige bewoners mogen het pakket aannemen, als ze dit willen. Wanneer PostNL het pakket niet kan afleveren zullen ze het afgeven bij een afhaalpunt bij jou in de buurt. Hier kun je het pakket 2 weken lang ophalen. Natuurlijk ontvang je van PostNL nog een Track & Trace code, zodat je het pakket gemakkelijk kunt volgen. Geen zorgen dus!

Reageer