Sticky

[Info] Installatie - Hoe, wat, waar?


Reputatie 7
Badge +6
  • T-Mobile Thuis moderator
  • 2925 reacties
Je hebt een bestelling bij T-Mobile Thuis geplaatst. Yes! Maar nu krijg je een installatiepakket en vliegen de termen hardware, modem en Interactieve TV Box om je oren. Het wordt toch niet te ingewikkeld, hè? Hieronder staat een duidelijke uitleg wat je kan verwachten.


  • Klik hieronder jouw vraag aan en lees de oplossing!

Wel of geen monteur?Pak je bevestiging erbij, heb je glasvezel of standaard internet besteld? Om te installeren bij glasvezel heb je een monteur nodig. Lekker makkelijk dus! Bij standaard internet (DSL) is het gelukkig erg gemakkelijk om het zelf te doen. Lukt de zelfinstallatie toch niet, geen nood, dan sturen we alsnog een monteur.
Let op: die afspraak kan pas op de allereerste dag van je abonnement gemaakt worden. Zelfinstallatie? Help!Bij het installatiepakket zit een handleiding hoe je alles aan moet sluiten. Kom je er niet uit of ben je de handleiding kwijt, volg dan deze stap-voor-stap installatie instructie. Of kijk je liever een video?
🆒

Kan de monteur eerder komen?We plannen altijd zo dicht mogelijk op de door jou aangevraagde datum een monteur in zodat je zo snel mogelijk online bent. Je kan er dus vanuit gaan dat de definitieve aansluitdatum die je na je bestelling door krijgt de eerst beschikbare mogelijkheid voor een monteur is!
De monteur is er, wat doe ik nu?Zet de koffie maar vast klaar! De monteur komt bij je langs om te installeren. In deze video zie je wat je kan verwachten als hij (of zij!) langskomt. De monteur verricht de volgende werkzaamheden in de basisinstallatie:
  • Het modem ophangen en aansluiten
  • De Wifi verbinding activeren en beveiligen
  • 1 computer of laptop aansluiten (bedraad of via Wifi)
  • T-Mobile Thuis e-mail instellen
  • 1 TV aansluiten op de Interactieve TV Box en instellen
  • De Interactieve TV Box verbinden via internetkabel met het modem
  • 1 telefoontoestel aansluiten
  • Meegeleverde internetkabel en telefoniebekabeling op of langs de plint wegleggen met spijkerclips (max. 15 meter)

Let op: Wil je dat de monteur meerwerk verricht? Bespreek dit dan tijdens het telefoongesprek. Dan kan er extra tijd ingepland worden en de meerkosten besproken. Wat kost dat?Heb je Alles-in-één besteld, dan is de monteur helemaal gratis. Kies je voor Internet & TV of alleen Internet en komt de monteur langs om het te installeren, dan betaal je € 37,50 voor de basisinstallatie.
Tip: Wellicht loont het voor jou om toch ook een Alles-in-één pakket te kiezen. Dan is de monteur gratis! Je kunt altijd nog je abonnement aanpassen als je dat wilt. Kabel of draadloos?Voor internet gebruiken we steeds vaker Wifi. Voor TV schrijven wij voor dat je een internetkabel gebruikt. Bedenk dus goed waar jouw aansluitpunt in je huis zit en waar je graag de TV neerzet. Wij leveren een kabel van 15 meter gratis bij. Heb je een langere kabel nodig, wil je de kabel door een loze leiding of moet er geboord worden? Bespreek dit dan vooraf met de monteur tijdens het plannen van de afspraak.


Internetkabel, ook wel UTP of Ethernetkabel genoemd.

Heb je iets gehoord over draadloze TV adapters? Kijk dan snel in dit topic hoe wij hierover denken.

  • Andere vragen? Reageer op dit bericht!

97 reacties

Ik heb vandaag geprobeerd mijn modem te installeren en zoals velen hetzelfde probleem...geen internet verbinding ondanks het feit dat de start/installatiedatum al 2 dagen geleden was.

Na wat telefoontjes toch maar besloten om ol advies van t mobile een monteur langs te laten komen. Maar is dat dan gratis? Of draai ik op voor de kosten? 

Het gaat in mijn geval om een nieuw appartement van net 1 maand oud waar de buren wel gewoon Tmobile thuis kunnen ontvangen.

@dreddko, we have contacted KPN about your connection. And you received a message today from the KPN technician to make an appointment to get you online as soon as possible. If you have any more questions let me know.

Hi. I`ve got my fiber-optic equipment installed by technician on Wednesday 4-th, but the Internet still not working, should I activate it somehow? 

Reputatie 3
Badge +2

Hey there @dimas, I checked it immediately and I see that the issue has been resolved! You should be able to enjoy our services as we speak. If not, please disconnect the modem from the power socket shortly. This will help the modem to pick up a fresh signal! 😄

Hi@dimas

 

Fortunately Candy has already sent you an Unlimited voucher! Hope the installation-delay will be fixed as soon as possible. In the meantime, enjoy your Unlimited data package and if there’s anything else we can help you with, please let me know. I’d be more than happy to help. :smile:

Hi @Jason @candy

Would you be able to confirm when the installation is ready? I called on Saturday and they said it should be ready today.

 

Thank you

Reputatie 3
Badge +3

Hi @dimas

 

Fortunately Candy has already sent you an Unlimited voucher! Hope the installation-delay will be fixed as soon as possible. In the meantime, enjoy your Unlimited data package and if there’s anything else we can help you with, please let me know. I’d be more than happy to help. :smile:

Hi@NickM1990, allereerst, welkom bij de club! Ik heb het direct voor je gecheckt en ik zie dat mijn collega de wensdatum voor je heeft vervroeg. Ik zie ook dat je een vraag hebt gesteld over Uit & Thuis. Maak je maar geen zorgen, je krijgt een vergoeding voor de misgelopen korting van ons terug. Ik hoop dat je bij ons blijft en dat we je binnenkort blij kunnen maken met onze diensten!

 

Hey @dimas, I checked your file immediately and I see that a delay has occurred with the installation. Not to worry, our back office will analyze this and solve this issue as soon as possible. Do you have a T-Mobile phone subscription? I’d like to share an Unlimited voucher with you so that you can use our 4G network in the meantime. Send me a private message if this is needed!

 

Hi Candy,

 

Yes I have T-Mobile phone subscription. Please send me the unlimited voucher. Thank you

Reputatie 3
Badge +2

Hi@NickM1990, allereerst, welkom bij de club! Ik heb het direct voor je gecheckt en ik zie dat mijn collega de wensdatum voor je heeft vervroeg. Ik zie ook dat je een vraag hebt gesteld over Uit & Thuis. Maak je maar geen zorgen, je krijgt een vergoeding voor de misgelopen korting van ons terug. Ik hoop dat je bij ons blijft en dat we je binnenkort blij kunnen maken met onze diensten!

 

Hey @dimas, I checked your file immediately and I see that a delay has occurred with the installation. Not to worry, our back office will analyze this and solve this issue as soon as possible. Do you have a T-Mobile phone subscription? I’d like to share an Unlimited voucher with you so that you can use our 4G network in the meantime. Send me a private message if this is needed!

Hello,

I receive the cable error notification even after my installation date. I have DSL connection and it looks like that the telephone cable in my house is a bit tricky to install.

 

Would you be able to send a technician to my place?

 

Thank you

Ik heb onlangs telefonisch een T-Mobile Thuis abonnement bij jullie afgesloten. In verband met een verbouwing woon ik er voorlopig nog niet en wil ik het abonnement pas over 2 maanden in laten gaan. Het is gezien de verbouwing wel handig als de glasvezelaansluiting al verplaatst kan worden. Op dit moment is alles namelijk open en kan men er gemakkelijk bij. 

 

Volgens de medewerker aan de telefoon die het abonnement verkocht was dit allemaal geen probleem en prima mogelijk, maar na enkele weken gewacht te hebben heb ik er achter aan gebeld en schijnt het ineens niet mogelijk te zijn dat de installatie al plaatsvindt omdat de startdatum pas later is. Hier ben ik uiteraard erg ontevreden over, kan hier nog iets aan gedaan worden? 

Reputatie 5
Badge +2

Hey @Jieke,

Thank you for your reply. I've directly looked into your details. As far I can see the network administrator (KPN) needs to come to your place. The network administrator will call you as soon as possible with an anonymous number. Please keep your phone near you the following days when they call you for the appointment. Help is on the way!

Hoi @Rachel1709,

Welkom Thuis! :smile: Ik zie dat je al contact hebt gehad met onze klantenservice. Mocht je nog vragen hebben, dan sta ik voor je klaar!

Hallo,

 

a.s vrijdag wordt als het goed is mijn WiFi en tv aangesloten. Ik heb hier over geen mail gehad en ben ook niet gebeld. Ik ben achter deze aansluit datum gekomen door op de my t-mobile thuis te kijken. Ook heb ik mijn installatie pakket nog niet ontvangen terwijl je die eigenlijk 7 tot 4 dagen voor de afspraak binnen zou moeten hebben. Weet niet of hier iets mis is gegaan?! Wat kan ik doen? 
 

Bedankt voor je reactie, dat maakt het wat duidelijker! Wel een beetje jammer dat ze dat per se willen want het is gewoonweg erg onhandig, alsof verhuizen nog niet genoeg regelwerk is...

Waarom moet er per se een monteur langskomen voor glasvezel? Kost een hoop geld (wat concurrenten niet vragen) en dan moeten we ook nog eens ervoor zorgen dat er iemand is om de monteur binnen te laten… Wij zijn handig genoeg om de boel zelf aan te sluiten en als het echt niet lukt kunnen we dan toch alsnog betalen voor een monteur

 

Zover ik weet omdat t-mobile per se een andere glasconverter wil gebruiken waardoor de glasvezelkabel dus opnieuw moet worden vastgezet. En glasvezelkabel monteren vertrouwen ze niet toe aan alle consumenten blijkbaar omdat het vrij prijzig als iemand het verknoeit en dat is vrij makkelijk; net zoals bij ziggo de groene koperkabel alleen door monteurs mag worden vastgezet (alleen die zit bij ziggo eigenlijk altijd al aan een geschikt aansluitpunt vast waardoor er geen monteur hoeft te komen)

Waarom moet er per se een monteur langskomen voor glasvezel? Kost een hoop geld (wat concurrenten niet vragen) en dan moeten we ook nog eens ervoor zorgen dat er iemand is om de monteur binnen te laten… Wij zijn handig genoeg om de boel zelf aan te sluiten en als het echt niet lukt kunnen we dan toch alsnog betalen voor een monteur

Wordt er een cat5e of cat6 kabel meegeleverd bij de glas (750mbit) converter / modem? En wat is de lengte hiervan?

 

En in hoeverre is het modem noodzakelijk bij enkel internet, geen iptv of vast bellen, wanneer je apparatuur hebt liggen die zelf het signaal kan oppikken en zich kan aanmelden op het netwerk vanuit de rj45 port op de glasconverter?

No internet after installation DSL

I think I have installed the DSL connection correctly. Please see the pictures below. But I got no internet connection. The signal should be active since 15 OCT. Could you help me out. Thanks.

 

Reputatie 5
Badge +2

Hey @Diegsko,

Jammer dat je alsnog je abonnement hebt opgezegd. Wij hadden graag de installatie voor je in orde gemaakt vanaf de 15e. Wie weet zien we je in de toekomst wel weer, je bent van harte welkom!

Hey @Simon S,

I see that you've contacted my colleague a couple days ago. I can assure you that the network administrator will contact you the in the following days. Everything is set up to solve this problem as quick as possible! Please keep your phone near you the following days when they try to reach you for the appointment. 

Hello,

Im writing here in the hope that someone can advice what i can do to complete the installation of my internet (activation date 11/10/19).

From what i can find, there is no IRSA point in my home. Only two small grey cables in the meter cupboard which from directly through the wall from the street. One of these leads directly into the ceiling (i assume for the neighbours internet) and one sits in the meter cupboard. The wire in the meter cupboard is cut and has a blue, red and a clearish plastic cable.

I have attached the box provided in my installation package in hope that this is the correct internet cable but unfortunately have no WAN connection (the globe stays off). I have restarted and reset the modem multiple times.

Any suggestions on what to do next ? I have tried to contact customer service but so far have been unable to get through.

Many thanks,

Simon.
@Piotr
Na net een halfuur aan de telefoon gezeten te hebben. Heb ik al opgezegd.
Aan de telefoon werd mij vertelt, dat er pas een monteur gestuurd kan worden NAdat ik opnieuw bel vanaf de 15e. Omdat dan pas de lijn actief wordt. Voor die tijd kan niemand gestuurd worden en kan er nog NIET een monteur ingepland worden die meteen de 15e langs komt.

Daarbij is de 15e ook de dag dat het bedenktermijn ten einde komt en dat risico wil ik niet nemen. Zodra iets niet naar wens is, wil ik kunnen opzeggen en dat zou niet meer kunnen.

Die monteur van KPN moet het ISRA punt of iets dergelijks vervangen de installatie monteur heeft hierbij geen zin! En als het zo een kastje muur verhaal wordt, ga ik liever meteen naar KPN ook al is dat duurder en niet mijn eerste keus.
Reputatie 5
Badge +2
Hey @mariyafedo,

First of all welcome to T-Mobile Thuis! 😄 Yes, your connection should be active from the first of October! Did you try connecting your modem to different connection points on your address? And have you looked at our installation video? With this installation video, the installation should proceed without any problems.

If you still don't get an active signal on all the connection points, please contact us on this flowing number: 0800-0092. Then we'll make sure that an engineer will visit your place and complete the installation.

Hey @Mdijkie123,

Ook welkom gewenst! Jij zit inderdaad in een soortgelijke situatie als mariyafedo. Heb je alle verschillende aansluitpunten op jouw adres getest bij het aansluiten? Vaak is er een aansluiting in je meterkast te vinden met een actief signaal. Mocht je dit allemaal hebben uitgesloten dan wil ik je ook vragen om met ons contact op te nemen zodat we zo spoedig mogelijk een monteur kunnen aansturen.

Hoi @Diegsko,

We willen niet nu al afscheid van je nemen! Ik zie dat 15 oktober jouw signaal wordt geactiveerd. Vanaf die datum sturen we graag een monteur bij je langs die je helpt bij de installatie. Dit is helemaal kosteloos! Geef ons enkel een seintje op de 15e zodat we dit voor je in gang kunnen zetten. ☺
Ik heb bij tmobile internet en tv bestelt
alleen weet ik zeker dat ik het niet zelf kan aansluiten. Ik ben naar een nieuwe woning en de aansluitingen zijn hier niet. Zoals je op de foto kan zien. Dus ik verwacht wel een monteur op de aansluit datum.
mocht dat niet lukken, ben ik genoodzaakt om het abonnement te annuleren en naar concurrentie te gaan.

er zijn geen andere aansluitingen aanwezig in dit appartement.

Ik heb het probleem als veel mensen hierboven. Geen lampje bij de globe en dus ook geen internet. Installatiedatum was 2-10-2019.

Klantenservice is telkens druk helaas. Hoe kan dit worden opgelost?
Hello,
I installed package on Tuesday and I should have gotten the connection on 1st of October.
Yet when I installed the modem following all instructions, the Wi Fi does not work.
I can connect to the modem, but there is no connection to internet at all. The only lights that are working are on power, 2.4G and 5G.

I would like to know what I should do in this situation or with who to talk about this situation.
Thank you in advance.

Mariia
Reputatie 7
Badge +7
@Neia0202 Ik had al geantwoord in je eigen topic maar nog niet hier gereageerd zie ik nu, goed dat het inmiddels gelukt is.

@markgyorgy Onze monteur is afgelopen zaterdag bij je langs gegaan maar heeft niemand thuis aangetroffen. Ik heb zojuist de opdracht opnieuw voor je uitgezet en je ontvangt bericht om een nieuwe afspraak in te plannen!

@natassjaf Apologies for the late reply, we are sending a mechanic over to check your incoming line and get you online as soon as possible!

Reageer