Beantwoord

installatie door guidion en t-mobile


Ter vervanging van Ziggo neem ik  op 11 juni  via internet een t-mobile thuis pakket, zou volgens de medewerkster snel geïnstalleerd worden ongeveer 14 dagen zei deze dame

Echter guidion zit voor een maand vol weten ze niet bij t-mobile. 

Dus op 7 juli eerst mogelijke afspraak met guidion, monteur komt pakt alles uit en constateert geen licht op het glas, zegt dus niets te kunnen doen. En t mobile maar roepen hij gaat NIET weg zonder dat alles werkt. PRUTSERS

Monteur gaat dus wel WEG en noteert op zijn digitale bon dat alles “completed “is .

Binnen enkele uren zou er licht op het glas zijn mooi niet dus. 

Einde van de dag komt er licht op de glasvezel, maar het modem ziet dat niet.

Je kan bellen wat je wil maar het is mij duidelijk dat t mobile en guidion 100% afhankelijk zijn van kpn 

KLACHTEN INDIENEN KAN JE NERGENS.

klanten”service”van zowel t mobile als guidion wijzen steeds naar elkaar moeten tickets hebben om iets te doen, verwijzen door naar kpn en die lachen je gewoon uit, zoekt het maar uit dus zit je dan ineens 5 dagen zonder internet, telefoon en tv.

Heel normaal vinden de dames van de klanten pruts afdeling, en je mag nog steeds niet boos worden.

canaal digitaal is een puinhoop maar t mobile eveneens.

Ziggo is duur maar dit lijkt nergens op wat een prutsers.

 

icon

Beste antwoord door Brian 8 July 2020, 14:45

Bekijk origineel

25 reacties

Reputatie 7

Hi @paul_M, ik geef je graag wat meer achtergrond informatie! Onze monteur sluit inderdaad alles werkend aan, op het moment dat er iets mis blijkt te zijn met de binnenkomende verbinding moet dit opgelost worden vanuit de centrale en hier sturen we dan een andere monteur voor op pad. Inmiddels heeft die monteur zijn werkzaamheden afgerond en er blijkt een kruising te zijn op jouw adres (de aansluitingen op 2 adressen zijn verwisseld). Dit gaan we natuurlijk meteen oplossen en we zorgen er voor dat je zo snel mogelijk online bent, excuses voor de vertraging!

Dit duurt dus 4 dagen minimaal omdat men niet snel en efficiënt kan schakelen als er iets mis is.

alles moet via de administratieve rompslomp van tickets en mensen die elkaar niet willen bellen niet willen begrijpen . je moet alles zelf regelen en bellen, maar dadelijk natuurlijk wel de volle mep afhouden want daar zijn we goed in.

voorlopig heb ik mijn ziggo abonnement weer actief gezet, want ik zie niet in dat jullie het voor elkaar krijgen.

goed dat ik niet van vis houd….

Reputatie 7

@paul_M als je gebruik maakt van de overstapservice word je ziggo verbinding pas beëindigd als je T Mobile verbinding werkt.

Je zit dan dus niet zonder diensten. 

als er 6 lampjes op de mediaconvertor branden kan je deze even van de stroom halen. met een beetje geluk heb je dan verbinding.

Dat is dus gewoon een Broodje Aap verhaal @Hidden.nld wat je daar schrijft.

In het geval dat alles goed gaat klopt het.

op de dag dat de T-Mobile diensten het moeten gaan doen gaat Ziggo er uit en zit je zonder Ziggo diensten.

Is er iets mis met de T-Mobile verbinding, kabeltje verkeerd, of wat dan ook zit je zonder iets tot TM het heeft opgelost, en dat kan wel eens een poosje duren.

Reputatie 7

@Doornekamp33 nee Ziggo krijgt een ready to serve bericht zodra de lijn actief word (daarom moet je eerst het t mobile modem aansluiten) ja ook hier gaat het wel eens mis. 

het werkt nier voor dsl>dsl of glas>glas. omdat er maar 1 isp tegelijk actief kan zijn

Daarom staan er ook ex Ziggo klanten hier op hef forum zonder diensten, omdat dit vlekkeloos loopt, zoals alles altijd bij TM vlekkeloos verloopt.,😁🤫

beste hidden.nld het gaat er om dat een monteur van guidion weggaat op de bon alles op completed zet en in het tekst veld zet dat er geen licht op het glas staat, wat niemand leest.

dan denkt TM dat alles werkt...

Daarna laat iedereen je barsten, zeker als je geïrriteerd raakt door de medewerksters van de pruts service, die alles van je willen weten maar dan tot de conclusie komen : ik kan niets voor u doen, belt u maar met kpn of reggefiber, kortom zoek het zelf maar uit.

dat ben ik van ziggo niet gewend, en in het normale leven als IK zo met klanten omgaat wordt ik er zonder meer uitgetrapt.

ik vraag me ook af wat een Tisha van Lammeren hiervan zou vinden, weet iemand een mail adres van haar?

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @paul_M, klopt het dat je sinds vanmorgen 11:00 uur weer een werkende verbinding hebt? Ik heb het rapport van de monteur opgezocht en daarin wordt melding gemaakt van een herstelde verbinding, met succesvolle installatie. Als dit namelijk niet zo is, dan wil ik hier stante pede werk van maken!

Jason, dit is juist nu ging de monteur pas weg toen het werkte. gaan dit weekend eens alles testen, kijken of t mobile de verwachtingen waar maakt.

wat ik wel mis is een zenderlijst op pdf formaat, is dat er ?

 

Reputatie 7

Hey @paul_M,

Top om te horen dat het nu wél werkt! Bevalt het een beetje? :relaxed: Onze zenderlijst is niet op PDF-formaat beschikbaar, wel vind je 'm hier online op deze pagina.  

Reputatie 3

Spijtig om te horen wat een vervelende situatie was dit bij mij was dit ook zo dat er geen licht was, maar de monteur voor de binnen komende kabel kwam dezelfde dag nog en het werkte daarna. De medewerker van guidion die bij mij langs kwam had zelfs zijn nummer achter gelaten om hoe dan ook te zorgen dat het die dag zou werken. Maar over het algemeen is de service /kwaliteit van guidion extreem ver te zoeken.

Hallo Piotr, er vallen wat vreemde dingen op.

Bijvoorbeeld de terug kijk functie, bij sommige programma's werkt deze niet met als tekst dat het programma daar niet voor geschikt is, echter als ik mijn ziggo bak erin zet kan ik dat programma wel terug kijken, heel bijzonder.

Historie channel heeft bij TM geen ondertiteling wel bij ziggo. en ik kan niet vinden waar dit is uitgezet.

Heb jij een idee?

 

Reputatie 7

Hey @paul_M,

Het klopt dat je nog niet alle programma's via Begin Gemist of Programma Gemist kunt terugkijken. In mijn eerder meegestuurde zenderoverzicht zie je precies welke zenders je terug kunt kijken. Om de zoveel tijd voegen we aan deze lijst nieuwe zenders toe met de Gemist functie. :relaxed:

Ondertiteling bij History Channel zou het wél gewoon moeten doen! Kun je eens twee keer de ondertiteling taal wijzigen middels het volgende stappenplan:

1. Klik op Menu
2. Klik op instellingen
3. Klik op Video en audio
4. Scroll bij Ondertiteling van links naar rechts om een andere taal te zoeken
5. Bevestig met OK (vinkje komt bij taal te staan)
6. Druk op Exit om menu te sluiten.

Laat je mij weten of het heeft geholpen?

Hallo Piotr,

Je history channel methode werkte.

Dat begin gemist of programma gemist is een ernstig verhaal, in de lijst staan veel zenders bij wie dat zou moeten werken, echter dit is niet het geval.

Zenders waarbij het wel werkt zijn RTL 4, 5,7, 8 en Z.

Bij ALLE andere zenders werkt het NIET alle programma's zijn ook grijs gekleurd in de gids pagina’s.

Dus NPO 1,2,3 sbs 6, veronica, net 5 sbs 9 en alle verdere zenders in de gids.

ik hoop dat iemand of jij daar een oplossing voor heeft want dit is voor ons niet verteerbaar.

Reputatie 7
Badge +14

Je hebt net te vroeg besteld. Klanten die dat nu doen krijgen direct het nieuwe TV product. Bestaande klanten worden de komende maanden gemigreerd.

 

@paul_M NPO zenders en de SBS zenders (veronica, net5 en sbs6 en 9)heb je begin gemist via het menu, de RTL zenders zoals je al ontdekt had via de gids.

Voor de rest kun je geen programma gemist meer vinden, wel bij sommige begin gemist en dat staat aangegeven met dat magenta rondje met terugdraaiende pijl er in.

Dit in het kader, leuker konden we het niet maken, wel lastiger.

En History channel, heb je nu niet ondertitels op alle zenders, dat probleem kreeg ik, op H C doe ik het nu met de gele knop en zap ik weg zet ik het uit.

Eric_2, dat is niet wat mij toegezegd is het zou direct en goed werken

Doornekamp33  via het menu krijg je maar heel weinig programma's niet de programma's die wij zochten. Die gele knop werkt inderdaad.

Dit is zo'n geval van veel beloven en weinig geven doet de gek in vreugde leven, 

waardeloos.

==============================

wat zou deze mail inhouden?

[Ticket#2020070711007348] Goed nieuws!

Beste klant,
 
Goed nieuws: je vraag of verzoek waar we over gesproken hebben, is opgelost!
Heb je toch nog vragen? Dan weet je ons te vinden.
 

Met vriendelijke groet,

Team T-Mobile Thuis

 

geen flauw idee slaat ook weer nergens op.

Reputatie 7

Hey @paul_M,

De NPO-zenders en SBS zenders kun je inderdaad probleemloos terug kijken op de manier die Doornekamp hierboven beschrijft. :relaxed: In de nabije toekomst zal het terugkijken ook via de TV gids gaan, met de uitrol van ons nieuwe TV platform wordt dit stapsgewijs realiteit voor al onze klanten. Meer hierover lees je hier.

De e-mail en ticket vermelding die je hebt ontvangen, is een geautomatiseerde e-mail die je ontvangt nadat een probleem is opgelost en afgemeld in ons systeem. Deze e-mail slaat op het eerder aangekaarte probleem waarbij er geen signaal was bij de aansluiting op jouw adres. Heel erg jammer dat je overstap niet soepel is verlopen, maar gelukkig is dat nu inmiddels opgelost zo te lezen!

Als laatste zie ik dat je ook een officiële klacht hebt ingediend. :disappointed: Hierover krijg je nog een uitgebreid antwoord van ons klachtenteam. Mocht je nog vragen en/of hulp nodig hebben bij je abonnement dan weet je ons te vinden!

Hallo Piotr en anderen,

De methode Doornekamp geeft maar HEEL weinig programma's die je terug kan kijken, ook de methode rode knop geeft dezelfde weinig programma's daar hebben we niets aan.

Wellicht dat het bij u wel werkt maar bij ons niet, misschien voor je iets schrijft zelf even controleren of het ook werkelijk zo is.

Over de aansluiting het volgende; een monteur heft een complete rol utp kabel onder onze tv kast geschoven, daar zijn we niet blij mee, even op maat afknippen en een stekker aan zetten doen ze niet.

Klacht: inderdaad heb ik het mail adres van mevr. van Lammeren te pakken gekregen , en gaat het nu waarschijnlijk wel lopen, hoewel er tot op heden niets veranderd is.

de hosanna mail van TM heb ik inmiddels ook binnen alles werkt en de rekening staat klaar.

jaja

Een nieuw punt is de lange tijd dat de info balk onder aan zichtbaar is is dat ergens in te stellen?

 

Klopt @paul_M Er is idd niet veel terug te kijken, maar dat ligt aan de zender die het programma wel of niet beschikbaar maakt voor uitzending gemist.

Zie nu dat ik het niet helemaal goed omschreven heb, programma gemist van de NPO en de SBS zenders gaan via het menu van de TV box, niet via de gids.

De tijd van de zenderbalk onderin kun je in het menu instellingen verkorten, staat standaard op 5 seconden.

En de rol die niet ingekort word met een nieuw stekkertje is eenvoudig te verklaren, dit is niet mogelijk met een klant en klare kabel, die is daar niet geschikt voor , en TM geeft idd erg lange kabels mee, je kan dan de monteur een eigen losse kabel laten gebruiken en deze per meter betalen, of zelf even een kabel op de goede lengte kopen wat veel goedkoper is.

Hallo Doornekamp ,

Dat van het aantal programma's durf ik te betwijfelen, onze ziggo box werkt nog en die laat me veel meer programma's zien dan het TM menu.

Ook mensen van TM geven toe dat er veel meer programma's beschikbaar zijn maar niet worden getoond in de menu's.

Een voorbeeld het programma Secret live of the Zoo kan ik via ziggo terug kijken niet via TM de klantenservice van TM geeft aan dat dit wel mogelijk moet zijn, en niemand weet blijkbaar waarom dat niet functioneert. 

Ander voorbeeld van MAX is via TM bijna niets terug te kijken via ziggo bijna alles heel bijzonder vind je niet.

Dat van die kabel vind ik wel apart, er zijn toch speciale tangen om utp kabel in te korten met dezelfde kwaliteit als een vaste verbinding. Nou ja ik wel even naar de Hornbach voor een klein kabeltje.

.

Reputatie 7
Badge +14

De aders van patchkabels zijn zacht. Die van UTP kabel waar je zelf een stekkertje op kan knijpen zijn volle kern koper kabels. Daarom kun je patch kabels niet inkorten. Een korte kopen is dan de oplossing.

En ook zachte kern kun je inkorten, als je losse kabel van de rol hebt, de standaard kant en klare kabels is de kern iets dunner waardoor een eventuele poging van het aan knijpen van een stekker juist niet goed verloopt en in bijna alle gevallen resulteert in een niet werkend geheel.

https://www.utp-kabel.nl/utp-accessoires/connectoren/ Hier staan de verschillende soorten beschreven, je hebt 3 soorten connectors, voor Harde kern, soepele kern en voor beide die ik niet kan aanraden, dan heb je ook nog gewoon en afgeschermd, ik neem altijd afgeschermd, beter beter dan later moeten verbeteren.:grin:

 

Terug kijken heb ik me niet erg in verdiept wat er precies gekeken kan worden, weet alleen dat T-Mobile minder mogelijkheden heeft als KPN, ik wilde een keer wat terug kijken op NPO wat niet lukte en bij de buren met KPN wel.

Maar gebruik het eigenlijk nooit, ik neem alles op wat ik wil zien, wat ik gelukkig nog kan omdat ik nog net op tijd was voor een HDD box vorig jaar.

 

Reputatie 7
Badge +14

Het nieuwe TV product van T-Mobile is veel volwassener dan de oude. Nieuwe klanten krijgen sinds 3 weken dit standaard bij oplevering, bestaande klanten worden in de komende periode gemigreerd. 

Dat wacht ik ook geduldig af, hoop dat als ik aan de beurt kom de meeste kinderziektes er uit zijn en Apas ook op het Huawei modem is/word uitgerold.

Reageer