Beantwoord

Installatie glasvezel

  • 26 November 2018
  • 4 reacties
  • 962 Bekeken

Bij ons komt glasvezel in de woonkamer binnen, echter geen grijs kastje, puur de kabel. De vorige bewoners hebben namenlijk het oorspronkelijke kastje van de muur getrokken. Kan de monteur hier ook gewoon mee uit de voeten??http://guidion.my.salesforce.com/servlet/servlet.ImageServer?oid=00D0Y000000a7Ox&esid=0181v00000DJjuQ
http://guidion.my.salesforce.com/servlet/servlet.ImageServer?oid=00D0Y000000a7Ox&esid=0181v00000DJjuQ
icon

Beste antwoord door Marcel MCi 26 November 2018, 22:47

Bekijk origineel

4 reacties

Bedankt voor de info, ik heb Reggefiber benaderd nu. Ik ben benieuwd!
Reputatie 7
Badge +3
@Marcel MCi
Inderdaad, nu bedenk ik mij inderdaad dat de FTU niet door Guidion maar Reggefiber moet worden aangebracht als netbeheerder.
Vanuit die FTU kan dan inderdaad Guidion zijn connectie maken met de mediaconverter / modem.

Sorry voor de verwarring tussen deze twee diensten @Buntje77

Voor de zekerheid zou ik even contact opnemen met Reggefiber om te kijken wat de mogelijkheden zijn voor het herstel van de FTU en wat de kosten zijn.
Anders komt Guidion en zal dan pas bij installatie het herstel proces opstarten, wat natuurlijk weer vertraging gaat opleveren.
Reputatie 7
Badge +2
Beste Buntje77,

Als er geen FTU aanwezig is (of beschadigd is) moet dit eerst hersteld worden door de netbeheerder (KPN / Reggefiber) Dit zal wellicht ook kosten met zich mee brengen.
Guidion kan de installatie pas uitvoeren als er een FTU aanwezig is.
Tegenwoordig mag het modem ook op een andere plaats geinstalleerd worden @Pieter_B , alleen de media converter moet in de directe omgeving van het ftu geinstalleerd worden. Het modem wordt met een utp kabel verbonden met de media converter.

Mvg. Marcel
Reputatie 7
Badge +3
@Buntje77

Als er alleen een vezel binnenkomt in je woonkamer, plaatst Guidion daarop een z.g.n. FTU (Fiber Termination Unit).
Dat is dan eigenlijk een kastje met een soort van connector, waarop dan de fiber kan worden aangesloten welke dan naar je betreffende modem gaat. Het betreffende modem moet dan wel geplaatst worden binnen 1 meter vanaf de FTU, omdat de lengte van de verbindende glasvezel maar 1 meter is.

Wel is het denk ik noodzakelijk dat Guidion nog wat kabel (vezel) over heeft om een spice te leggen om de FTU te kunnen aansluiten. Is dat niet het geval, dan loop je denk ik wel tegen een vertraging aan.

Waarschijnlijk krijg je deze FTU (na 2016)

Reageer