Beantwoord

Installatie glasvezel en modem

  • 5 October 2020
  • 4 reacties
  • 239 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hallo Allen, 

iemand ook problemen met het installeren van het modem en de glasvezelaansluiting? 

er is op dit moment heel veel heen en weer verschuiven van de problemen, maar tot een oplossing komt het niet! er is nu voor de vijfde keer iemand langs geweest om het allemaal werkend te maken, echter op dit moment met nog geen resultaat. ik meen dat dit nu al loopt sinds 10 september

  1. Monteur van Guidion komt langs en sluit het glasvezel netwerk bij mij aan,  top! 
  2. Installatiepakket is ontvangen en ligt klaar om geïnstalleerd te worden,  monteur van T-mobile komt langs en bevestigt alle apparatuur en probeert internet te krijgen.  alle lampen springen op groen behalve de lamp met de wereldbol die kleur rood. (kan verbinding maken met de wifi maar geen internet) er wordt nu verwezen naar Guidion, zij moeten iets in omzetten in de centrale.
  3. Monteur van Guidion komt langs en heeft iets omgezet in de centrale. hij komt met de mededeling dat alles nu functioneert, ik met mijn goede gedrag naar mijn huis gereden (ik woon er nog niet dus moet telkens op en neer) en geen internet. 
  4. monteur van tmoblie komt nu langs bekijkt de installatie, begint eerst dat alles slecht gemonteerd is en dat de eerste heeft lopen prutsen, maar doet vervolgens er niks aan schuift allen een omhulsel om een kastje en stopt wat kabels opnieuw overal in. komt nu met de mededeling dat hij zijn collega morgen laat langskomen een ‘expert’ die het hoe dan ook kan regelen , morgen is het verholpen garandeert hij mij.
  5. ik in afwachting van Tmobile om mij het verlossende woord dat alle operaties geslaagd zijn en ik lekker kan gaan internetten, echter informatie blijft uit. ik besluit monteur 4 maar eens te bellen om 18:00 uur, want ja geduld heb ik! meneer komt met een hele vage mededeling dat ze samen langs geweest zijn en het probleem niet hebben kunnen verhelpen. verzoek om volgende week af te wachten en dan zou het opgelost moeten zijn. 

Ondertussen tijdens het typen van het mooie stukje in gesprek met Dianne T-mobile (53 min, waarvan 52 min wachtmuziek), komen nu met de mededeling dat het probleem, je raadt het al, bij KPN/Guidion ligt en dat het snel opgelost moet zijn want ze zijn er op dit moment mee bezig. (vanavond kan ik het weer proberen)

Al met al is het de hele tijd met het vingertje wijzen van KPN/Guidion naar T-mobile, denk dat ik niet de enige ben die hier slechte ervaringen mee heb.  vraag is dan ook of dit niet veel eenvoudiger geregeld kan worden door alles in beheer van T-mobile te laten doen. Zo makkelijk zal het allemaal wel niet zijn,    waarschijnlijk door de contract omtrent de infrastructuur van de kabels. 

voor de rest heb ik totaal geen probleem met t-mobile, integendeel zelfs ben al jaren tevreden klant hier en dat zal ook blijven, alleen de structuur hoe het nu geregeld met betrekking op de installatie is een klein smetje. weet ook bijna 100% zeker mocht het internet eenmaal werken ik verder geen problemen meer zal ondervinden, dat vertrouwen heeft T-mobile in loop der jaren wel verworven. 

 

Met vriendelijke Groet,

Ernst 

 

icon

Beste antwoord door Brian 8 October 2020, 10:51

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7

Hi @SternW2, excuses dat het allemaal wat lang duurde maar ik heb inmiddels goed nieuws! Er bleek wat mis in de centrale, dit is gisteren hersteld. Mijn collega's hebben opnieuw een Guidion monteur ingeschakeld (voor de laatste keer) die nu aan de slag kan op jouw adres om je online te krijgen. Daarna zou alles vlekkeloos moeten werken! 

Hallo @Brian ,

Inderdaad goed nieuws, echter heb ik dit weekend nog eens gekeken en heb helaas nog steeds geen internet. 
 

nu maar weer guidion gebeld en zegt mij dat er geen ticket meer openstaat. Momenteel hang ik ook weer aan de bel met tmobile (25 min) wachttijd is altijd langer dan we gewend zijn, maar al de keren dat ik gebeld heb ben ik minimaal een half uur in de wacht, dus dat ben ik we gewend. 
 

zouden jullie nog eens contact willen opnemen met guidion om mijn internet aan te sluiten ? Zou het deze week wel graag opgelost zien !

bij voorbaat dank, 

groet Ernst 

Hoi allen, 

nu wordt ik wel echt een beetje moedeloos van.…

na 45 min in de wacht eindelijk iemand aan de bel , net na de verificatie wordt ik weggedrukt!! (Moet ik nu weeer drie kwartier in de wacht blijven ?!!!) want ze zal vast niet terugbellen.

het begint nu een beetje zorgwekkend te worden, voor zo een klein mini-probleem. Ik kan gewoon niet begrijpen waarom er zoveel tijd overheen moet, waarom moet de klant zoveel moeite doen? 

Of als er duidelijk communicatie is naar de klant dan neem je al heel wat zorgen weg. Het is nu telkens dat er een actie van mij wordt gereageerd, terwijl de actie telkens bij jullie / guidion/kpn moet liggen.

kan iemand mij een schatting geven wanneer ik werkend internet zou moeten hebben ? Even ter info 25 augustus heb ik mijn abonnement aangevraagd. Ik moet nog verhuizen, maar ik moet er niet aan denken als ik er al gewoond had. Ik verwacht rond november erin te gaan en begin mij nu zelf een beetje zorgen te maken dat we dat niet gaan redden. 
 

groet Ernst 

Reputatie 7

Hi @SternW2, excuus mijn collega had wel een opdracht aangemaakt voor Guidion maar deze is niet goed doorgezet aan onze kant. Hij is nu alsnog direct doorgezet en Guidion neemt contact met je op om een afspraak in te plannen. Excuses voor de vertraging! 

Reageer