Beantwoord

installatie glasvezel UTP - Interactieve TV box

  • 3 April 2020
  • 8 reacties
  • 242 Bekeken

Hallo

mijn zoon heeft een huis gekocht.

Hij heeft in meterkast glasvezel aansluiting. Daar komt ook modem.

En in woonkamer coax aansluiting en ISRA punt voor telefoon.

T-Mobile gaat onder andere zorgen voor digitale TV. Bij TV staat dan een interactieve TV-box heb ik begrepen. Vanaf die interactieve box wordt dan een kabel (de UTP-kabel) getrokken naar het modem in de meterkast.
Dat gaat natuurlijk niet werken want dan loopt de kabel gewoon over de vloer. In zijn situatie is langs de plinten leggen niet een optie, je moet altijd de vloer ‘oversteken’.

 

Kan een monteur bijvoorbeeld van een dubbel stopcontact een enkele maken, zodat je een soort van loze leiding overhoudt waar je de UTP doortrekt?

Of kan die UTP via coax of ISRA punt?

Vraag me anders af hoe t-Mobile dat in godsnaam willen gaan doen.

 

groet
Ron

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 3 April 2020, 12:29

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

1-

1-

1-

???????, wat bedoel je?

Reputatie 7
Badge +15

Oh sorry hoor beetje dom van mij had niet gelezen en in een ander topic gepost…

Maar uhm tv box wordt altijd bedraad aangesloten en dat is ook de 1ste keus. Misschien helpen powerline adapters? Ze zullen niet even optimaal zijn als direct verbonden met de modem maar het zou wel kunnen.

Kabels worden door de monteur niet door  leidingen getrokken, hooguit vastgelegt over een plint als de kabel lang genoeg is, rest moet met de monteur besproken worden en uoteindelijk dpor jou betaald worden onder de noemer, meerwerk.

Ikzelf heb in het huis zelf de kabels getrokken, vanaf de meterkast liep de telefoon naar het goede punt toe, ethernet kabel aan de telfoonkabel vastgemaakt en hen zo doorgetrokken, je zal er dan alleen een stekkertje aan moeten maken, kan de monteur misschien wel voor je doen.

 

Powerline adaptors kan werken, maar stoort ook vaak, soort surogaat oplossing als er echt niks anders kan.

Hai Doornekamp33, jij hebt dus je ISRA punt ‘misbruikt’? Oftewel telefoonkabel er uit, UTP kabel er doorheen? Komt telefoonkabel naar ISRA punt altijd uit meterkast?
Telefoonkabel heb je eigenlijk niet meer nodig als je geen vaste telefoon hebt?

groet
Ron

Reputatie 7
Badge +15

Meestal komt de telefoonkabel uit je ISRA vanuit de meterkast.

Maar goed als je glasvezel hebt dan wordt ADSL niet gebruikt.

Meestal komt de telefoonkabel uit je ISRA vanuit de meterkast.

Maar goed als je glasvezel hebt dan wordt ADSL niet gebruikt.

Je bedoelt dat je voor ADSL wel je telefoonkabel nodig hebt?

Reputatie 7
Badge +15

Ja ik heb ADSL en ik ontvang internet via de telefoonkabel. Dus er komt een dikke blauwe kabel in de meterkast en vanaf de hoofdaansluiting gaat een telefoonkabel naar het ISRA.

Reageer