Beantwoord

Installatie interactieve tv & internet werkt niet

  • 11 August 2018
  • 5 reacties
  • 3179 Bekeken

Ik heb vandaag geprobeerd het pakket voor interactieve tv en internet aan te sluiten, maar ik kom er nog niet helemaal uit.

Hiervoor hadden we KPN. De verbinding komt binnen in de meterkast op de begane grond. Hier staat de modem (HG659). Omdat er tussen de meterkast en de woonkamer veel ruimte en een verdieping zit, maakte we bij KPN gebruik van draadloze verbindingstekkers (DVS1200).
Door de hoeveelheid ruimte tussen meterkast en woonkamer, hebben we in de woonkamer een WiFi Versterker. Deze is aangesloten aan de 2e draadloze verbindingstekker en vanuit de versterker gaat er dan weer een kabel naar de Interactieve TV Box.


Ik krijg in principe zowel TV als Internet (WiFi) werkend, maar niet tegelijk. Als uitgang op de modem moet ik namelijk kiezen uit 4 poorten (2x IPTV en 2x INT). Als ik de datakabel (vanaf modem naar draadloze verbindingstekker) in een INT poort doe, heb ik overal in huis de WiFi werkend, maar geeft de TV geen beeld. Doe ik de kabel in een IPTV poort, dan heb ik wel TV maar werkt de WiFi niet.

Iemand een idee wat er mis gaat?

Onderstaand wat fotos van de modem, de draadloze verbindingstekker en de WiFi Versterker.

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 11 August 2018, 19:52

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Hallo @RodneyVE,

De poortjes op het modem zijn of voor Internet of voor TV. je kan dus niet beide signalen gebruiken.
Het beste is om een UTP kabel te gebruiken. in de doos zat een kabel van 15Meter.
Lukt dit niet dan zou je een extra verbindings setje moeten gebruiken zoals bijvoorbeeld de TP-Link TL-PA4010P KIT
Bedankt voor je reactie. Maar dat is toch ook onhandig? Bij KPN kon het gewoon met 1 kabel (of draadloze verbindingset), dus nu moet ik met 4 van die stekkers gaan werken om het werkend te krijgen? Kabel is geen optie door de afstand tussen meterkast en woonkamer.
Reputatie 7
Hallo @RodneyVE,

Ja wat dat betreft is T-Mobile een vreemde eend... Echter is dit juist gedaan om minder storingen te krijgen op de tv. De tv aansluiten met een verbindings set word door T-Mobile ook niet ondersteund. dit betekend niet dat het niet werkt. alleen dat als je een probleem heb met de verbindings set T-Mobile dit niet gaat oplossen.
Bedankt! En zou het met zoiets werken? Dan heb ik maar 2 stekkers, maar kan ik in beide stekkers dus de aansluiting voor de TV en het Internet doen.

https://www.coolblue.nl/product/583337/tp-link-tl-pa8030p-geen-wifi-1200-mbps-2-adapters.html?ref=311969&cmt=c_a,cp_1053700718,a_54457125591,t_kwd-302387482297,n_g,d_c&gclid=CjwKCAjw-8nbBRBnEiwAqWt1zRadwaLaabiRp3pGsAqGd56HdWvPU1posbB01upH2syTQUxcyfgpMRoCkegQAvD_BwE
Reputatie 4
Hi @RodneyVE,

Goede vraag zeg! Allereerst natuurlijk: welkom Thuis! Het is inderdaad zoals @Hidden.nld het aangeeft. Op de achterkant van het modem heb je 4 LAN poorten. Twee hiervan zijn voor het internet (INT) en de andere twee zijn voor de TV (IPTV). Deze poorten zijn niet open te zetten. Natuurlijk zijn er vast wel andere oplossingen! Je zou dan inderdaad de Wifi versterker en de DVS apart van elkaar moeten aansluiten. De DVS wordt dan aangesloten op LAN poort 3 of 4 (IPTV), en de versterker op LAN poort 1 of 2 (INT). De TP-Link TL-PA8030P zou voor jou inderdaad een mooie oplossing kunnen zijn! Ik hoop dat het gaat lukken allemaal. Mocht je toch nog hulp nodig hebben, dan weet je ons te vinden! ☺️

Reageer