Beantwoord

installatie internet lukt niet

  • 10 March 2021
  • 5 reacties
  • 138 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

We zijn vandaag verhuisd en nieuwe klanten. Het pakketje met modem hebben we al ontvangen, net als een mailtje dat de verbinding al eergisteren zou opgeleverd worden zijn.

Maar de installatie lukt niet. Het modem is verbonden met de PTT doos (met een dikke blauwe kabel), power LED brandt groen, maar de wereldbol brandt helemaal niet.

Naar verbinding met het modem verschijnt er “geen verbinding” op de status-site.

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 12 March 2021, 14:09

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @lars-d, welkom op de Community en bij Thuis! 

Vermoedelijk is het modem met de verkeerde kabel aangesloten op het ISRA-punt (PTT kastje) → je gebruikt de DSL-kabel die we in het installatiepakket meegeleverd hebben om het modem via de DSL-poort achterop op het ISRA aan te sluiten - er hangt een klein labeltje aan met “DSL”. Als je het op die manier aansluit, komt het helemaal goed! 😉 

Mocht je er toch niet uitkomen, neem dan een kijkje in onze installatievideo: Hoe installeer ik het modem?

Indien je nog hulp kunt gebruiken, laat het me alsjeblieft weten, dan schiet ik zo snel mogelijk weer te hulp!

Ne, ik heb de juiste kabel gebruikt. Ik heb de draad (rood/blauwe) van de dikke blauwe kabel an het opgeleverde doosje aangesloten. Ik heb ook de oranje/witte draad geprobeerd. In beide gevallen: geen verbinding.

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @lars-d, bedankt voor de terugkoppeling met foto, dat verduidelijkt de boel een hoop!

Het lijkt erop dat er dan iets misgaat met het binnenkomende signaal, de lijn is namelijk wel opengezet. Ik ga nog een aantal zaken uitsluiten en dubbelchecken voordat ik een monteur aanstuur en kom hier uiterlijk vanmiddag op terug.

Laatste check aan jouw kant: is dit het enige ISRA-punt in je woning? 

Hoi @Jason ,

Ja, dat is de einige ISRA-punt. Dit is in de meterkast.

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @lars-d, de Guidion monteur komt kijken wat het probleem is. Is het meteen op te lossen dan zal hij dat doen, anders neemt hij contact op met T-Mobile voor verdere stappen. Na enkele minuten krijg je een SMS en een e-mail met daarin een link om een afspraak in te plannen. Mocht die link om wat voor reden dan ook niet werken, bel dan met: 088-2000 151. Guidion is vandaag bereikbaar tot 17:30.

Reageer