Beantwoord

Installatie kosten en activatie kosten

  • 3 August 2018
  • 7 reacties
  • 4582 Bekeken

Reputatie 3
Gisteren TMT besteld, alleen in de bevestigingsmail wordt gesproken over 75 Euro installatie kosten, 30 Euro activatie kosten. Als actie krijg ik 37,50 (de helft) van de installatie kosten terug. Als ik echter op dit forum kijk, staat dat de installatie kosten 37,50 Euro bedragen. Hoe zit dit?

Ook de activatiekosten van 30 Euro komen hier nog bovenop.

Ik vind het wel wat onterecht dat klanten bij glasvezel worden verplicht een monteur te laten komen vanwege het risico op beschadiging van de FTU maar wel een abnormaal hoog bedrag voor de monteur doorbelasten aan de klant. Want ik wil het zelf aansluiten, maar dat is RF technisch niet toegestaan...
icon

Beste antwoord door Sander 3 August 2018, 15:30

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Helaas dit zijn de procedures. Ik begrijp best dat je er moeite mee heb maar dat veranderd de procedure ook niet. T-Mobile wil het op deze manier en daar sta ik eigenlijk wel achter. ik geloof best dat je het zelf kan. maar niet iedereen kan het, ook al denken ze van wel. het verkeerd open maken van een ftu kan al voor schade zorgen. het is slechts 37,50 dat zijn voor de meeste bedrijven alleen al de voorrijkosten.

Ik kom niet zo zeer op voor de provider, ik leg alleen de procedures uit. ook vind ik zelf dat de meeste mensen geen eigenverantwoording meer hebben tegenwoordig. Maar ik denk dat ik genoeg mensen verder geholpen heb met problemen met hun verbinding. Ik kan je vertellen dat T-Mobile niet altijd blij is met mijn reacties. maar dat maakt mij ook niet zoveel uit.
Reputatie 3
Gelukkig maar. reparatie van een gesloopt ftu kost minimaal 300 euro. wel zo fijn dat een provider daar rekening mee houd. voorkomt ook nog lichamelijk letsel....

Lichamelijk letsel overkomt mij niet. Ik heb zelf een technisch beroep. Ik kan de glasvezel prima zelf aansluiten. Je mag niet in de laser kijken, dat weet ik. Ik heb al eerder op dit board geschreven dat een Guidion monteur mijn afgedopte FTU vezel haast had gesloopt. In je handtekening staat dat je een T-Mobile klant bent, maar wel 1 die meer opkomt voor de provider dan voor de klant....
Reputatie 7
Gelukkig maar. reparatie van een gesloopt ftu kost minimaal 300 euro. wel zo fijn dat een provider daar rekening mee houd. voorkomt ook nog lichamelijk letsel....
Reputatie 3
Nee, ik laat het bij internet only.
Ik zou als ik jullie was in dat topic het verhaal wat het kost wel aanpassen.

Toch blijk ik erbij dat jullie dus de "verplichte" installatie van Guidion aan de klant doorbelasten.
Dat is niet terecht, want ik mag het niet zelf doen....

Dat je 30 Euro activatie- of aansluitkosten moet betalen, dat is bij alle providers en die snap ik.
Reputatie 7
Hoi @Soundwork008

Graag geef ik je uitleg. Wat er op de website van eindelijkglasvezel staat, daar heb ik geen invloed op. Ik wil graag uitleggen hoe het daadwerkelijk zit. De basisinstallatie kost € 75,-. Bij internet only krijg je € 37,50 korting. Bij alles-in-één krijg je € 75,- korting. Ik snap de verwarring, en ik hoop dat ik het hiermee 100% duidelijk heb weten uit te leggen! Mocht je nog willen switchen naar alles-in-één, dan kijk ik graag naar de mogelijkheden. Privébericht is dan de beste optie!
Reputatie 3
Sander,

Als ik jouw topic open:
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-van-bestelling-tot-installatie-496/info-installatie-hoe-wat-waar-279051

Heb je Alles-in-één besteld, dan is de monteur helemaal gratis. Kies je voor Internet & TV of alleen Internet en komt de monteur langs om het te installeren, dan betaal je € 37,50 voor de basisinstallatie.


Het gaat mij erom dat dit erg verwarrend is en dit dus 37,50 zou kosten en GEEN 75 Euro.
Via Reggefiber website adverteren ze met 37,50 korting, wat dus zou uitkomen op gratis basis installatie.
Dit moeten jullie sowieso aanpassen. Ook de website eindelijkglasvezel.nl meldt onjuiste informatie.
Ik wil wel even melden dat ik mij belazerd voel door zo'n aanbieding. Vertel de klant helder wat hij/zij moet betalen om aangesloten te worden....
Reputatie 7
Hoi @Soundwork008

Woohoo, welkom bij Thuis!



Wat betreft die kosten: de activatiekosten bedragen € 30,-. Die blijven altijd staan. De installatiekosten bedragen € 75,-. Bij internet-only krijg je € 37,50 korting. Als je een alles-in-één pakket neemt, krijg je € 75,- korting. Sterker nog: je krijgt ook de eerste zes maanden € 20,- korting per maand op je pakket. Dit terwijl TV en Bellen slechts € 17,50 per maand kost. Tel uit je winst!

Reageer