Beantwoord

installatie modem

  • 27 August 2020
  • 12 reacties
  • 381 Bekeken

Op 26 juni heb ik een contract voor wifi thuis en TV gekregen. De eerste mogelijkheid voor aansluiting werd als 13/7 gegeven. De aansluiting is er echter nog steeds niet. In tegenstelling tot wat T-mobile aangaf, was er bij mij wel degelijk een glasvezelaansluiting en ik wacht nu op een smsje waarmee ik een afspraak kan maken voor de installatie. Ik heb geen idee hoe lang zoiets nog duurt. De klantenservice vertelde mij gisteren dat er een soort van spoedafspraak met Guideon gemaakt zou worden, maar na een half uur bellen bleek dat ik toch gewoon weer achteraan moet sluiten. Er kon geen indicatie worden gegeven hoe lang ik nog moet wachten. 

Ondertussen heb ik al wel een email gehad waarin staat dat er vanaf 17/8 gefactureerd gaat worden. In een andere mail staat dat er vanaf 26/8 gefactureerd gaat worden. Ik maak hier bezwaar tegen omdat ik nog steeds geen aansluiting heb en ik dan dus ga betalen voor diensten die ik niet af kan nemen.  Corrigeer dit aub en bevestig mij dit, anders moet  daar ook weer achteraan. 

 

icon

Beste antwoord door Brian 28 August 2020, 15:28

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Robert 1970 

Je betaald pas wanneer Guidion de modem heeft aangesloten en werkt. Een moderator zal dit zeker corrigeren volgens mij als de incasso werkelijk eerder is.

Dank voor je reactie. Dat is ook de reden dat ik het hier aangeef. Met dit soort situaties is het meestal zo dat als er eenmaal iets anders loopt dan anders, dan gaat er meteen van alles mis. En dan heb ik het liever vanuit T-mobile bevestigd dat zij dit zullen voorkomen. Dus ik wacht hun reactie af.

Reputatie 7

Hi @Robert 1970, heel verstandig maar ik kan je meteen geruststellen, je verbinding is op 26-08 vanuit de centrale aangesloten. In je bericht heb je het over glasvezel maar ik zie dat het in dit geval om een DSL aansluiting gaat. Je hoeft dan niet op een monteur te wachten maar kan de modem gemakkelijk zelf aansluiten! Op onze website vind je eventueel meer informatie als je er hulp bij nodig hebt op deze pagina. Mocht je er echt niet uit komen laat het dan zeker weten, dan stuur ik alsnog graag een monteur bij je langs!

Had ik de berichten op dit forum maar eerder gelezen. Het lijkt er op dat alle klanten van t-mobile thuis aan het lijntje worden gehouden. Beloofde levering is minstens 4-8 weken later. De telefonische klantenservice lijkt een speciaal protocol met leugens te hebben, hoe te doen alsof je een uitzondering bent. Oplossen hoop maar. Als dit de voorbode is van de kwaliteit van mijn nog te leveren internet, maar ik me grote zorgen. 

Dag Brian, 

 

Zoals ik in mijn vorige bericht al aangaf: ik heb een glasvezelaansluiting en die kan ik dus niet zelf aansluiten. Ik weet dat er een DSL-aansluitingspakket is geleverd, maar die kan ik dus niet zelf installeren omdat het om een glasvezelaansluiting ging. Ik had dit van tevoren via jullie website gecheckt, maar daar stond op dat glasvezel bij mij niet mogelijk is. Ik heb deze twee twee keer via de klantenservice verzocht om een afspraak met een monteur, maar daar heb ik nog niks van gehoord. De ingangsdatum van 26/8 klopt dus niet, omdat ik nog niet aangesloten ben. Ik wacht nog op de sms met de link naar de site waar ik daar een afspraak voor kan maken. 

Reputatie 7
Badge +1

@Robert 1970 Kan het ook zo zijn dat u in een gebied woont waar T-Mobile geen diensten op glasvezel levert? ik denk dan met name aan het buitengebied, een postcodecheck op een vergelijkingssite zoals pricewise.nl of providercheck.nl geven daar een veel beter uitsluitsel over.

Ook kan men eens kijken op https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/  dit geeft aan of er glasvezel aanwezig is, echter is dit niet aangelegd door KPN, of dochterbedrijven van KPN maar door b.v. glasvezelbuitenaf of de digitalestad dan staat het niet vermeld.

Dank voor je reactie!

 

Het punt bij mij is dat ik weet dat ik een glasvezelaansluiting heb, die is namelijk door mijn vorige provider geïnstalleerd, maar de site van t-mobile geeft aan dat ik daar geen glasvezel via hen kan gebruiken. Vandaar dat ik bij het pakket niet voor glasvezel heb gekozen. Dat betekent wel dat ik een monteur nodig heb om de boel te installeren, en dat kwartje lijkt bij t-mobile niet te vallen. Ze komen er iedere keer weer op terug dat ik dat zelf moet installeren omdat ik een DSL-aansluiting heb. Ik denk dat de frontoffice en de backoffice elkaar of mij niet begrijpen: ik kan het niet zelf installeren omdat er een glasvezelaansluiting zit. 

Daarnaast wil het kwartje ook niet vallen dat ik nog niet aangesloten ben. Zie ook de reactie hierboven: vanaf 26/8 gaat de rekening lopen, terwijl ik nog niet aangesloten ben want er is nog een monteur geweest. Om te voorkomen dat ik daar straks achteraf weer een hoop gedoe over krijg of de automatische incasso moet stoppen oid, blijf ik het hier dus ook maar roepen, want bij de klantenservice komt dat niet aan. 

Er zit dus voor mij niks anders op dan iedere dag maar weer te bellen en het verhaal weer uit te leggen en te corrigeren, tot ik een berichtje krijg over guideon. Als het kwartje deze week niet valt ga ik maar naar een andere provider toe. Heb ik wel vanaf juni voor niks gewacht. 

Reputatie 7

@Robert 1970 

T Mobile kan niet op elk glasvezel netwerk leveren. kun je eens een foto maken van de aansluiting ?

als je standaard internet heb besteld kan je daar niet even glasvezel van laten maken door een monteur langs te sturen. je zal hem dus op de oude telefoonlijn moeten aansluiten.

Dank voor je reactie!

 

De glasvezelaansluiting ziet er zo uit: https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fpower4ict.nl%2Finternet%2Fuitleveren-glasvezel-internetverbinding%2F&psig=AOvVaw1u9WxA9VUq0JEfe1UBxk8A&ust=1598950803276000&source=images&cd=vfe&ved=0CAIQjRxqFwoTCOCZ64aKxesCFQAAAAAdAAAAABAE

 

Er zit alleen niet zo’n geel kabeltje aan. de twee aansluitingen rechts zijn verzegeld. 

Dank voor de tip mbt de telefoonaansluiting. Ik geloof dat ik nog ergens zo’n aansluiting heb zitten, die heb ik alleen al minstens vijftien jaar niet gebruikt. Ik ging er vanuit dat de aansluiting op de plek plaats moest vinden waar internet je huis binnenkomt. Ik ga het proberen...

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Robert 1970 

Bij DSL zit het iets anders in elkaar met de facturatie, facturatie zal na 2 weken na de installatiedatum starten wanneer de modem nog niet is aangesloten.

Waar jij in dit geval naar moet zoeken en je modem op moet aansluiten is iets van dit :

 

Je kan ook een telefoonkabel vinden met de draden rood blauw oranje wit. Dan moet het ISRA punt hersteld worden door een kon monteur maar je zou alvast het meegeleverde aansluitdoosje kunnen gebruiken.

Inmiddels is de WIFI aangesloten. Inderdaad via een oude telefoonaansluiting. Guideon verrichte goed werk, was vlot klaar, klantgerichte monteur. Mag ook gezegd worden!

Reputatie 7
Badge +9

Fijn dat het is opgelost @Robert 1970!

Reageer