Beantwoord

Installatie monteur?

  • 26 November 2018
  • 4 reacties
  • 786 Bekeken

Allereerst een beetje jammer dat het via deze wijze moet.

Afgelopen zaterdag ben ik langs de T-Mobile winkel geweest, omdat ik er niet uitkom met het installeren van het pakket/de aanluitingen welke aanwezig zijn in de woning. Daar werd direct aangegeven dat er altijd een monteur langs komt en dat er een mail/brief per post is ontvangen met daarin de datum. Nou prima, met een voldaan gevoel de winkel uit.

Meerdere correspondentie gehad dus thuis gezocht, maar blijkbaar komt de monteur dus toch niet standaard zoals in de winkel wordt aangegeven. Telefonisch is er toen contact geweest waaruit bleek dat wij dit toch zelf moeten regelen en eventueel tegen kosten.

Nu probeer ik vanmorgen al meerdere keren contact op te nemen inzake het inplannen van een monteur. Vanaf een uur of half 10 lukt het sowieso niet om het nummer te bereiken en zojuist had ik, na een wat langere wachttijd, eindelijk de toon dat de telefoon overging. Vervolgens word ik alsnog uit de lijn gegooid.

Het pakket gaat in per 29 november, dus mogen we uiteraard gewoon betalen per de 29e. Graag zou ik een afspraak plannen, zodat ik niet betaal voor een pakket welke niet eens actief is. Je betaald immers al genoeg.
icon

Beste antwoord door Sander 29 November 2018, 15:35

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Hoi @alishabijsterbosch

Ik sta voor je klaar om je hierbij te helpen! Ik zal niet rusten voordat het bij jou goed werkt. Ik kan je gelukkig geruststellen. Je zult niet betalen als het niet werkt. Pas op de dag dat het modem contact maakt met ons netwerk, zal dit gelden als jouw eerste dag van het abonnement.

Wat betreft de monteur: op glasvezel móét er een monteur langskomen. Bij DSL hoeft dit niet. Omdat het aansluiten supergemakkelijk is, kun je op een voor jou gunstig moment het modem aansluiten en klaar is kees! We hebben ook een video ontwikkeld om je bij te staan bij de installatie: Installatievideo.

Mijn excuus voor de verwarring vanuit de winkel en aan de telefoon. Weet in ieder geval dat ik aan jouw kant sta en mijn doel is om jou een prettige ervaring te geven. Als ik nog iets kan doen voor je, schroom niet en laat het mij weten!
Reputatie 4
Allereerst, welkom bij de club @Vaartj! 💐 Super natuurlijk dat je zelf de aansluiting wilt doen. Ik geloof het echt dat je dit prima zelf kan gezien je zelf ook een specialist bent. Máár @Doornekamp33 noemde het al: het is echt noodzakelijk dat de monteur bij je langskomt. Dit is namelijk de enige manier om garant te staan voor de stabiele verbinding. Alle informatie over de installatie kun je terugvinden op onze website. Ik denk dat de monteur een lekkere kop koffie vast op prijs stelt! ☕
Geachte forum beheerder,

Er wordt in het antwoord aangegeven dat er voor glasvezel altijd een monteur langs komt, ik heb recentelijk hiervoor een abo afgesloten, maar heb de monteur niet nodig gezien ik zelf een ISP installateur ben en de glasvezel aansluitingen vaak genoeg bij klanten installeer.
Hierdoor is dus een monteur volledig onnodig, het enige waar de monteur voor zou kunnen langs komen is om te genieten van een lekkere kop koffie en dan weer door naar de volgende klant.
Gezien de omstandigheden waardoor de monteur niet aanwezig hoeft te zijn is dan ook mijn vraag of deze nog steeds dient op te draven?
Gaarne ZSM hierop uw reactie voor dat de telefoniste van Guidion contact opneemt en ik het bij hun zelf moet gaan voorleggen.

Met vriendelijke groet,
Jack van der Vaart
Ja, de monteur dient op te draven, als je hem niet inplant gebeurt er ook niks in de centrale.
Neemt niet weg dat je het zelf kan aansluiten, men zal je niet tegenhouden om de monteur alleen een bakje koffie voor te schotelen en een vriendelijke woordje te geven.
Is wel op eigen risico.

Reageer