Beantwoord

Installatie (oudere) apperatuur door glasvezel monteur

  • 13 November 2019
  • 2 reacties
  • 524 Bekeken

Reputatie 1

Beste Community Leden,

 

In de folder van de installatie voor Glasvezel thuis kwam ik het volgende tegen:

 

Onze monteurs…

…sluiten één computer/laptop aan op je modem

…stellen je computer en e-mail in

…gaan pas weg als je internet hebt

…stellen het (draadloze) netwerk in

...doen een wifi check

…verbinden en testen één telefoon of basisstation

…zorgen dat één TV is aangesloten

…leggen een kabel naar het (glasvezel)modem en je televisie

…leggen de UTP- en telefoniekabel op of langs de plint en maken hem vast

 

En nu vroeg ik mij oprecht af, zeker bij mensen met ‘wat oudere’ apparatuur, in hoeverre het mogelijk is om de volgende taken te laten uitvoeren en in hoeverre dus deze nog onder dit lijstje vallen:

 

Het instellen van wifi op Windows ME op een laptop

Het instellen van een emailadres op outlook op Windows 98

Het instellen van een emailadres op Corel Linux

Het aansluiten van een CRT scherm voor televisie

 

Ik heb deze apparatuur zelf namelijk nog allemaal toevallig staan en ik vroeg me af of dit dus ook gedaan kon worden, want zover ik begrijp valt dit dus ook technisch wel onder de installatiegarantie. Denken jullie dat de monteur dit dus ook echt kan installeren?

icon

Beste antwoord door Folkert 13 November 2019, 16:08

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Beste@FrozenPK 

Ik denk zelf dat je in alle redelijkheid mag verwachten dat monteurs computers aansluiten welke met besturingssystemen werken welke nog door de leverancier ondersteund worden. Maar wellicht zijn er bij die veel ervaring hebben en jouw Windows 98 of ME pc wel willen installeren.
Ik vraag me wel af waarom je dat zou willen, niet echt veilig om niet meer ondersteunde besturingssystemen aan het internet te hangen. ook kun je tegen hardware beperkingen aanlopen, het is maar de vraag of oude pc’s welke enkel 10 Mbit LAN ondersteunen nog aan de moderne modems gekoppeld kunnen worden. Mogelijk is 100 Mbit de laagste snelheid. Wifi zal nog wel lukken met 802.11b en g ondersteuning.

Voor de TV zul je wel een CRT met SCART aansluiting nodig hebben en niet alle TV boxen (STB’s) zullen een SCART uitgang hebben, HDMI is al vele jaren de norm.

Als laatste een vraag puur uit nieuwsgierigheid: waarom zou je zulke oude meuk willen gebruiken als je een glasvezel aansluiting neemt, HD en zelfs HD ready kun je niet weergeven op een CRT en de scherpte van de TV zal ook niet meer optimaal zijn.

Groet, Folkert

Win 98 of ME aan het internet hangen is ook nog eens gevaarlijk voor het netwerk.

Een hackje is zo gedaan, die besturings systemen zijn zo lek als een mandje en die gaten kunnen door een kind gevonden worden, zou het echt afraden.

 

Maar die nostaligse TV kun je, als je de box kunt aansluiten, nog prima gebruiken, geen HD merk je niet als je dit niet gewend bent.😎😎